Sidebar

Informacija absolventams

Maloniai Jus informuojame, kad 2019 m. birželio 12-17 d. 8-17 val. privalote atvykti į Matematikos ir informatikos fakulteto Studijų skyrių (106 kab., Naugarduko g. 24) pasirašyti už diplomą Diplomų registracijos žurnale. Studijų skyrius dirbs be pietų pertraukos.

Pasirašyti už studentą gali ir kitas asmuo, bet jis privalo turėti notaro patvirtintą įgaliojimą dėl dokumentų tvarkymo Vilniaus universitete.

Nepasirašiusieji registracijos žurnale negalės gauti diplomo iškilmingame įteikime, kuris įvyks birželio 18 d. Šv. Jonų bažnyčioje nuo 10 val. Nedalyvavę ceremonijoje absolventai savo diplomą galės atsiimti studijų skyriuje po birželio 18 d.

Jeigu neplanuojate dalyvauti įteikimo ceremonijoje – būtinai praneškite studijų skyriui iki birželio 14 d. ().

2019 06 03 Atsiskaitymas su universitetu332x278ATSISKAITYMO SU VILNIAUS UNIVERSITETU TVARKA

Sėkmingai baigus studijas ir norint gauti studijas patvirtinantį diplomą ir diplomo priedėlį, privalu atsiskaityti su Universitetu. Atsiskaitymo su Universitetu procedūros apibrėžtos Absolventų atsiskaitymo su Vilniaus universiteto tvarkoje (2016 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. R-440).

Universiteto padaliniai, su kuriais reikia atsiskaityti, jei jiems absolventai yra skolingi, yra šie:

  • Universiteto biblioteka (grąžinti knygas, kt.);
  • Universiteto Bendrųjų reikalų direkcijos Būsto skyrius;
  • Vilniaus universiteto Studentų atstovybė (grąžinti Lietuvos studento pažymėjimą). Studentų atstovybė Matematikos ir informatikos fakultete Jūsų lauks birželio 3-14 dienomis nuo 11 iki 16 val.;
  • Fakulteto administracija (įvykdyti kitus įsipareigojimus), tik Absolventui atsiskaičius su kitais padaliniais, galės  pažymėti VU IS ne anksčiau kaip birželio 12 d.

Apie galimybę atsiskaityti su Universiteto padaliniais Absolventai yra informuojami automatiniu pranešimu: vasaros diplomų įteikimo sesijos Absolventai – einamųjų mokslo metų gegužės 15 d. Absolventai, turintys įsiskolinimų, atsiskaityti su Universiteto padaliniais privalo ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki numatytos jų diplomų įteikimo dienos.

Neatsiskaičiusiems su Universiteto padaliniais negali būti išduodamas diplomas.

Iškilus klausimams, maloniai prašome kreiptis į MIF Studijų skyrių tel. +370 5 219 3055 arba el. p.

Matematikos ir informatikos fakulteto Studijų skyrius

MIF dėstytojas apdovanotas literatūrine D. Poškos premija

2019 05 30 Bijotai Alkauskas380x250Gegužės 24 dieną, penktadienį, 55-asis tarptautinis festivalis „Poezijos pavasaris" surengtas Bijotuose, prie Dionizo Poškos Baublių muziejaus, kur buvo įteikta Šilalės rajono savivaldybės Dionizo Poškos vardo premija.

Nuo 2009-ųjų metų renginio „Poezijos pavasaris” metu tradiciškai įteikiama Šilalės rajono savivaldybės D. Poškos vardo premija. Šiemet ji atiteko poetui Giedriui Alkauskui. Premija skiriama už geriausią naują lietuviškos poezijos rinkinį, išleistą praėjusiais kalendoriniais metais, kuriame atsispindi etniniai motyvai, lietuviškos tradicijos ir istorinė tautos atmintis.

„G. Alkauskas yra tarptautiniu mastu įvertintas matematikas. Mokslininko vardu visiškai neseniai pavadinta matematinė konstanta. Giedrius taip pat yra kompozitorius. Autoriniai muzikos koncertai, išleistos kompaktinės plokštelės, parašyti dainų ciklai – visai tai dera viename asmenyje. O kur dar eilės?! Skaitant poeto biografiją, nori nenori pradedi klausi, kaip viename žmoguje telpa tiek skirtingų sričių ir spalvų?" – taip laureatą pristatė renginio Bilioniuose vedėja Rima Norvilienė.

Šaltinis: http://www.silalesbiblioteka.lt, Rima Norvilienė, Komunikacijos ir informacinių technologijų skyriaus vedėja, autorės nuotr.

Skelbiama rinkimų kampanijos į VU Tarybą pradžia

2019 05 29 Skelbiama rinkimu kampanijos i VU Taryba pradzia642x410

Gegužės 21 d. posėdžiavęs Vilniaus universiteto (VU) Senatas patvirtino atnaujintą Vilniaus universiteto Tarybos narių rinkimų ir įgaliojimų nutraukimo tvarkos aprašą  ir paskelbė kandidatų į Tarybos narius kėlimo pradžią. Tarybos nariais penkerių metų kadencijai bus renkama vienuolika asmenų, kuriuos sudarys penki Tarybos nariai, renkami iš iškeltų kandidatų – VU dėstytojų ir mokslo (meno) darbuotojų, keturi Tarybos nariai, renkami iš iškeltų kandidatų – ne VU darbuotojų ar studentų, ir du Tarybos nariai, renkami VU Studentų atstovybės nustatyta tvarka.

Kandidatus kelti pagal šią atnaujintą tvarką bus galima iki 2019 m. rugsėjo 30 d. Juos kelti ir rinkti VU turi teisę akademinės bendruomenės nariai, atitinkantys atnaujintame tvarkos apraše nustatytus reikalavimus.

Naujovės kandidatų kėlimo procese

Šiame atnaujintame apraše patikslinta, kad kandidatu į Tarybos narius gali būti keliamas ir Tarybos nariu gali būti renkamas nepriekaištingos reputacijos asmuo, kurio veikla liudija, kad jis suvokia universiteto misiją, puoselėja universiteto vertybes, yra motyvuotas rūpintis universiteto veiklos kokybe ir turi žinių, patirties bei gebėjimų, reikalingų Tarybos nario pareigoms vykdyti. Be to, kandidatai turi atitikti VU akademinės etikos kodekso normas, jie negali turėti įsiteisėjusio teismo nuosprendžio dėl nusikalstamos veikos ir per pastaruosius penkerius metus negali būti atleisti iš tarnybos ar darbo už šiurkštų drausmės pažeidimą. Senatas, gavęs informaciją apie kandidatus, įvertins, ar jie atitinka šiuos reikalavimus.

Atnaujintame tvarkos apraše taip pat įtvirtintas lygaus lyčių atstovavimo principas.

Įgyvendinant jį, apsispręsta, kad kiekvienoje iš devynių mokslo sričių, kurioje bus renkami vidiniai ir išoriniai VU Tarybos nariai, turi būti iškelta abiejų lyčių kandidatų. Jei ši nuostata būtų pažeista, reikalavimo netenkinančių kandidatų sąrašai nebūtų tvirtinami.

Agitacinė veikla

Agitacinę veiklą galima vykdyti nuo įregistruotų kandidatų į Tarybos narius sąrašų paskelbimo dienos iki paskutinės darbo dienos prieš išankstinio balsavimo Tarybos narių rinkimuose pradžią. Tikslias datas artimiausiu metu nustatys ir paskelbs VU Centrinė rinkimų komisija.

Šiuo laikotarpiu bus sudarytos vienodos sąlygos visiems įregistruotiems kandidatams skelbti bendruomenei kandidatą pristatančią informaciją, organizuojami kandidatų į Tarybos narius debatai.

Atkreiptinas dėmesys, kad agitacine veikla negali užsiimti: universiteto rektorius, vicerektorius, prorektoriai, kancleris, kamieninių padalinių, universiteto filialų, atstovybių, įstaigų, įmonių ar organizacijų, kuriose universitetas visuotiniame dalyvių susirinkime turi ne mažiau kaip po 50 procentų visų juridinio asmens dalyvių balsų, vadovai ir jų pavaduotojai, šakinių akademinių padalinių vadovai ar jų pavaduotojai, kamieninių akademinių padalinių tarybų pirmininkai. Pažeidimais būtų laikomas kiekvieno jų asmeninis agitavimas už konkretų kandidatą, kandidatų agitacinės medžiagos pateikimas padalinio bendruomenei nevienodomis sąlygomis, šios medžiagos rengimas, keitimas ar ribojimas padalinio administracijos iniciatyva, nevienodų sąlygų kandidatų susitikimams su padalinio bendruomene sudarymas, informacijos apie kandidatus ir susitikimus su jais pateikimas padalinio bendruomenei skirtingomis sąlygomis ir tvarka.

Rinkimų rezultatų skaičiavimas

Renkant vidinius Tarybos narius, rinkimai bus laikomi įvykusiais, jei kiekvienoje iš mokslo sričių grupių dalyvaus ne mažiau kaip pusė tai mokslo sričiai priskirtų rinkėjų. Renkant išorinius Tarybos narius, rinkimai bus laikomi įvykusiais, jei juose dalyvavo ne mažiau kaip pusė visų universiteto rinkėjų.

Iš dalies pasikeitė balsų skaičiavimas už kandidatus. Renkant vidinius Tarybos narius, išrinktais laikomi tie kandidatai, kurie surinko daugiau kaip 50 proc. rinkimuose dalyvavusių atitinkamos srities rinkėjų balsų. Renkant išorinius Tarybos narius, išrinktais laikomi tie kandidatai, kurie surinko daugiau kaip 50 proc. rinkimuose dalyvavusių rinkėjų balsų ir daugiau kaip po 50 proc. rinkimuose dalyvavusių rinkėjų balsų ne mažiau kaip dviejuose trečdaliuose kamieninių akademinių padalinių.

Išsamiai su atnaujinta rinkimų tvarka galite susipažinti VU tinklalapio rubrikoje „Senato sprendimai“. O apie tolesnę rinkimų eigą VU bendruomenės nariai bus informuojami reguliariai visos rinkimų kampanijos metu.

Birželio 3 d. prasideda priėmimas į doktorantūros studijas

 

2019 05 24 IMG 3310 350x280

Birželio 3-26 dienomis vyksta priėmimas į doktorantūros studijas. Matematikos ir informatikos fakultetas organizuoja trijų krypčių doktorantūros studijas:

  • informatikos
  • informatikos inžinerijos
  • matematikos

Informacija apie priėmimo tvarką ir priėmimo taisyklės skelbiamos VU internetiniame puslapyje

Atvirų durų diena, norintiems studijuoti Informatikos arba Informatikos inžinerijos doktorantūroje, vyks birželio 5 d. nuo 13 val. VU MIF Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų institute. Plačiau...

Seminaro „Pensijų kaupimas: laikas priimti sprendimą” įžvalgos

2019 05 23 helloquence 61189 unsplash 800

Gegužės 15 d. Lietuvos banko atstovas Andrius Škarnulis bei Sodros atstovas Saulius Jarmalis seminare „Pensijų kaupimas: laikas priimti sprendimą” dalinosi įžvalgomis apie ilgesnio laikotarpio Lietuvos demografines tendencijas ir pensijų kaupimo poreikį, taip pat detaliai pristatė pensijų kaupimo sistemos pokyčius po reformos bei galimus pensijų kaupimo pasirinkimus.

Dalinamės pranešėjų pateiktimis:

Prasideda priėmimas į magistrantūros studijas

 2019 05 21 Priemimas i magistra800x533

Gegužės 21 d. Vilniaus universitete (VU) prasideda priėmimas į magistrantūros studijas. Jis tęsis iki birželio 27 d. Šiuo laikotarpiu prašymus studijuoti galima teikti ir koreguoti VU ISAS

Šiemet stojantieji galės rinktis net iš 124 studijų programų. Taip pat bus galima pasirinkti ir 1 profesinę pedagoginių studijų programą – Mokyklos pedagogika.

Stojant į antrosios pakopos studijas, bus galima nurodyti iki 10 norimų studijų programų, kurias reikia išdėstyti prioriteto mažėjimo tvarka. Stojamieji egzaminai ir motyvacijos vertinimai stojantiesiems vyks 2019 m. birželio 3–26 d.

Remiantis tyrimais Lietuvoje ir užsienyje, magistro laipsnis suteikia daugiau galimybių užimti vadovaujančią poziciją darbe, gauti didesnį atlyginimą ir sėkmingai tęsti karjerą pasirinktoje srityje.

VU teikia aukščiausios kokybės magistrantūros studijas Lietuvoje. „Esame novatoriški ir nuolat keliame kompetencijų lygį – šią nuostatą taikome abiem bendruomenės grupėms – dėstytojams ir studentams“, – teigia VU studijų prorektorius doc. dr. Valdas Jaskūnas.

Magistrantūros studijos VU suteikia galimybę derinti darbą ir studijas, o taip pat ir išvažiuoti studijuoti į geriausiųjų šimtuke esančius pasaulio universitetus pagal dvišales ar Erasmus+ programas.

Visą stojančiajam į magistrantūros studijas reikalingą informaciją galima rasti VU tinklalapyje.

„Bebras“ brėžia informatinio mąstymo ugdymo gaires visam pasauliui

Pagrindine ir tekste V Dagiene

„Bebras“ yra integruotas informatinio ugdymo modelis, kurio tikslas – populiarinti informacinių technologijų mokslą ir skatinti informatinį mąstymą (angl. Computational thinking) ne tik tarp įvairaus amžiaus mokinių, bet ir tarp mokytojų bei visuomenėje apskritai.

Lietuvoje prieš 15 metų Vilniaus universiteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorei Valentinai Dagienei kilusi informatikos ir informatinio mąstymo ugdymo idėja tapo pripažintu kokybės ženklu visame pasaulyje informacinių technologijų srityje dirbantiems žmonėms. Kai kuriose šalyse ji plėtojama taip sėkmingai, kad jau gyvena savarankišką gyvenimą.

Nors Lietuvoje „Bebras“ dažniausiai vadinamas informatikos konkursu, iš tiesų tai yra daugialypis pasaulinis informatinio mąstymo ugdymo tinklas, apimantis 68 valstybes ir susidedantis iš gausybės edukacinių veiklų. Prie šių veiklų įgyvendinimo prisideda geriausių pasaulio aukštųjų mokyklų, tokių kaip Oksfordo universitetas ar Masačusetso technologijų institutas, mokslininkai, o „Bebro“ idėjas Jungtinėje Karalystėje nusprendė paremti pati JAV technologijų milžinė – kompanija „Google“.

Įkvėpė matematikų „Kengūra“

Ilgą laiką informatikos mokslas Lietuvoje buvo akademiškas, pernelyg sudėtingas, mažai kam suprantamas ir patrauklus. Prof. Valentina Dagienė, matydama šias problemas, ilgai svarstė: negi neįmanoma to sudėtingo, gilaus ir dar jauno mokslo padaryti patrauklesnio ir prieinamesnio visiems moksleiviams?

„Stebėjau vykstančius procesus ir vis galvojau apie gilesnį mokinių rengimą gyventi technologijomis prisotintoje visuomenėje, galvojau, kaip efektyviau ugdyti būsimus technologijų kūrėjus, informatikos inžinierius“, – pasakoja mokslininkė.

Informatika – jaunas mokslas, todėl nenuostabu, kad ir jo švietimo metodologija dar tik formuojasi. Jos pradžiai stiprų impulsą davė prof. V. Dagienė. Kurdama kitokią, visiems prieinama, žaidybine forma pateikiamą informatikos mokymo metodiką, ji daugiausia įkvėpimo sėmėsi iš šimtametę patirtį skaičiuojančio ir glaudžiai su informatikos mokslo metodais susijusio matematikos mokslo.

„Daug metų pavydžiai žiūrėjau į žaismingus matematikos uždavinius, todėl modeliuodama pirmųjų informatinio ugdymo konkursų struktūrą daugiausia rėmiausi matematikos konkurso „Kengūra“ patirtimi“, – iniciatyvos pradžią prisimena profesorė.

2004 m. viešint Suomijoje ir diskutuojant su švietimo srityje lyderiaujančios šalies informacinių technologijų mokslininkais prof. V. Dagienei kilo mintis imti rengti informatikos konkursą Lietuvos moksleiviams. Norėjosi į šį konkursą įtraukti kuo patrauklesnių, kūrybingesnių, interaktyvių uždavinių.

„Pagrindiniai uždavinių principai – gilias idėjas perteikti patraukliai, žaidybiškai. Žinoma, reikėjo ir tebereikia tartis, kas yra tos gilios idėjos, ko reikia mokyti, kad išugdyti gebėjimai būtų naudingi ir po kelių dešimtmečių“, – sako „Bebro“ idėjos autorė.

Prisijungė geriausi pasaulio universitetai

Per šiuos 15 metų nuo pirmojo konkurso atsirado ir pasaulyje išplito interaktyvūs (dinaminiai) uždaviniai, susikūrė keliolika edukacinių platformų. Tiesioginės mokinių veiklos susipynė su seminarais mokytojams, uždaviniai pradėti grupuoti temomis ir papildomi mokomąja medžiaga. Informatikos mokymasis vyksta tarytum pagal „bebriškus“ uždavinius, t. y. mažais kiekiais pateikiamos įdomios problemos, jos sprendžiamos įvairiais būdais, ieškoma teorinio pagrindimo, jo mokomasi ir sprendžiant šiuos uždavinius.

Prie „Bebro“ konkurso jau prisijungė 68 pasaulio šalys, o „Bebro“ edukacines veiklas savo šalyse įgyvendina tokios aukštosios mokyklos kaip Oksfordo universitetas (Didžioji Britanija), Masačusetso technologijų institutas (JAV), Federalinis technologijos institutas (Šveicarija), Vaterlo universitetas (Kanada) ir daugelis kitų. „Bebro“ veiklas Jungtinėje Karalystėje parėmė net kompanija „Google“.

Tekste 1 Bebras zemelapis

„Šalys paramą „Bebro“ konkursui gauna įvairiais būdais: vienose jį finansuoja švietimo ministerijos (pavyzdžiui, Vokietijoje, Nyderlanduose, Austrijoje), kitose gaunamas nuolatinis finansavimas iš lošimų verslo (pavyzdžiui, Kroatijoje), kitur jį remia įvairios privačios kompanijos (pavyzdžiui, Prancūzijoje, Estijoje, Airijoje), dar kitos šalys apmokestina dalyvavimą konkurse ir pan. „Google“ visuomet žvalgosi į naujoves, seka įdomias edukacines veiklas, tad nestebina, kad parėmė konkurso rengėjų metinius susitikimus ir prisidėjo prie tarptautinio „Bebro“ tinklalapio sukūrimo. Be to, vietinės „Google“ atstovybės ne kartą parėmė tose šalyse vykstančius „Bebro“ renginius“, – pasakoja prof. V. Dagienė.

„Bebro“ uždaviniai – etalonas pasauliui

„Bebro“ idėjos autorė pagal naujas technologijų mokymo tendencijas sukūrė ir pasauliui pasiūlė metodą, kuris parodė, kaip galima patraukliai ir giliai mokyti informatikos mokyklose. Pasak jos, taip šiame moksle atsirado žaidybiškumo, kūrybiškumo elementų, kurie leido perteikti svarbiausias informatikos žinias labai patraukliai ir priimtinai moksleiviams. Naudojantis „Bebro“ uždaviniais  įgyjami informatikos mokslo pagrindai, suvokiamos formulės, ugdomos išliekamąją vertę turinčios ir ateityje bet kurioje gyvenimo srityje praversiančios kompetencijos: kūrybinis problemų sprendimas, problemų analizė ir dekomponavimas, struktūrinis projektavimas, sisteminis vertinimas, algoritmavimas, konstravimas, gilusis mąstymas, praktinis technologinių žinių taikymas.

Kaip ši idėja taip sparčiai ir plačiai pasklido po pasaulį, mokslininkė ir pati tik spėlioja.

„Tikriausiai tinkamu metu pasiūlėme ypač aktualių kompetencijų ugdymo būdą, kurį nuo pat pradžių entuziastingai priėmė ir parėmė tarptautinė informacinių technologijų ekspertų bendruomenė iš kaimyninių šalių: Estijos, Latvijos, Nyderlandų, Vokietijos“, – sako prof. V. Dagienė.

Nors nėra visuotinio susitarimo, kad mokiniai mokyklose turėtų išmokti programuoti, tačiau daugelis pasaulio šalių sutarė dėl poreikio šiuolaikinius mokinius mokyti informatinio mąstymo jau nuo pirmos klasės. Vilniaus universiteto mokslininkė pirmoji parodė kelią, kaip būtų galima mokyti informatinio mąstymo, ir „Bebro“ uždaviniai tapo etalonu viso pasaulio mokyklose.

Anot prof. V. Dagienės, informatinis mąstymas XXI a. yra būtinas sprendžiant bet kurią problemą. Be to, jis glaudžiai siejasi su neuromokslais, mašininiu mokymusi ir dirbtiniu intelektu. Kaip teigia „Bebro“ tinklo iniciatorė, atsižvelgiant į aktualijas, turime rengti žmones, kurie mokės ne tik naudotis naujausiomis technologijomis, bet ir patys jas kūrybiškai perkurti ir sukurti visiškai kitokias.

„Bebras“ įtraukiamas į ugdymo programas

„Bebro“ tinklas ėmė plėstis tokiu greičiu, kad prireikė atskiro jį koordinuojančio ir veiklos kokybę užtikrinančio organo – buvo įsteigta valdyba (sudaryta iš 7 pasaulio šalių informacinių technologijų ekspertų). Be to, teko sugriežtinti šalių narių priėmimo į „Bebro“ edukacinį tinklą taisykles. Pernai iš 14 pateiktų prašymų buvo patenkinti tik 3.

„Šalims, norinčioms įsitraukti į „Bebro“ edukacinį tinklą, dvejiems metams suteikiamas stebėtojo statusas, kad būtų įvertintas jų pasirengimas ir gebėjimas organizuoti ugdomąją veiklą. Narėmis gali tapti visus reikalavimus atitinkančios nekomercinės švietimo organizacijos (dažniausiai tai būna universitetai), ugdymo centrai, įsitraukia kai kurių šalių švietimo ministerijos“, – pasakoja valdybos prezidentė prof. V. Dagienė.

Į „Bebro“ tinklą gali įsitraukti tik tos šalys, kurios turi grupę informatikos mokslininkų, sutinkančių koordinuoti šį projektą. Šalys turi įsipareigoti kasmet vykdyti „Bebro“ konkursą ir užtikrinti jo prieinamumą bei lygias dalyvavimo galimybes visoms šalyje esančioms bendrojo ugdymo mokykloms ir jų moksleiviams. Jos taip pat turi turėti pakankamą technologinę infrastruktūrą, reikalingą „Bebro“ veikloms vykdyti.

Išrinkta ir kasmet atnaujinama „Bebro“ valdyba reguliuoja naujų narių priėmimą, užtikrina ir išlaiko aukštą „Bebro“ edukacinių veiklų kokybės kartelę, bet nekontroliuoja, kaip „Bebro“ idėjos plinta šalyse narėse, kokios veiklos vykdomos ir pan. Todėl kartais net kelia nuostabą, kaip kūrybiškai ir savarankiškai tos idėjos plėtojamos atskirose šalyse.

„Pvz., vokiečiai, čekai, austrai, šveicarai, italai kasmet leidžia „Bebro“ uždavinių knygutes mokiniams ir knygas mokytojams. Olandai taip ištobulino „Bebro“ technologinę infrastruktūrą, kad dabar teikia technologines paslaugas ir kitoms šalims narėms. Jie įsteigė „Bebro“ kompaniją savo šalyje ir įregistravo „Bebro“ mokymo paslaugas JAV. Prancūzijoje ne tik rengiami konkursai, bet sukurtos ir mokytojų mokymosi platformos, kur mokomasi kartu su mokiniais. Australijoje apskritai nacionalinėse informacinių technologijų ugdymo programose vyrauja „Bebro“ metodika. Beje, prancūzai, be „Bebro“, išplėtojo ir kitą sistemą, vadinamą „Algorea“ (programavimo mokymosi sistema)“,  – pasakoja „Bebro“ idėjos pradininkė.

Į Lietuvos pradinį ugdymą informacinės technologijos taip pat žengia su „Bebro“ uždaviniais priešakyje, bet mokytojams reikalingas papildomas pasirengimas, kad galėtų dirbti su vaikais šioje informatinio mąstymo srityje.

Prof. V. Dagienė apgailestauja, kad nei Lietuvoje, nei pasaulyje dar nėra parengta visavertė mokomoji informatinio mąstymo ugdymo medžiaga mokytojams, bet viliasi ateityje aktyviau prisidėti plėtojant šią sritį.

„Su šalimis narėmis svarstome, kaip mokytojams etapais, žingsnis po žingsnio pateikti mokomąją medžiagą, kurios pasaulyje dar nėra. Turiu idėją pagal tam tikrus atskirus uždavinių teminius blokus parengti mokomąją medžiagą ir mokytojams“, – ateities planais dalijasi „Bebro“ tinklo koordinatorė.

Po 200 naujų uždavinių kasmet 

2018 m. „Bebro“ konkurse dalyvavo per 2,3 mln. moksleivių visose šalyse narėse. Lietuvoje jame kasmet dalyvauja vidutiniškai 40 tūkst. moksleivių.

Kaip teigia pasaulinio „Bebro“ tinklo koordinatorė prof. V. Dagienė, šiame informatinio mąstymo ugdymo tinkle reikia užtikrinti kokybišką veikimą dviem lygmenimis: tai medžiagos (uždavinių) ir technologijų parengimas.

„Konkurso metu turi vykti sklandi registracija, turi būti patikimi duomenys iš mokyklų, su mokyklomis palaikomas nuolatinis kontaktas, varžybų sistema turi veikti saugiai ir patikimai,  uždaviniai turi būti pateikiami aiškiai, originalios iliustracijos ir pan.“, – aiškina organizatorė.

Mokslininkė įsitikinusi, kad pasaulinio konkurso parengiamieji darbai kelia ne tik mokytojų kompetencijas, bet ir visą tos šalies informacinę kultūrą.

Kita sritis, kurią konkursui turi užtikrinti šalys narės, yra kokybiškų uždavinių sukūrimas ir atrinkimas. Uždavinių bankas konkursui kasmet yra kaupiamas prašant kiekvienos narės pateikti po 7–10 uždavinių. Parengtos užduotys yra ekspertuojamos. Tam sukurta speciali užduočių ekspertavimo programa. Išanalizuojama kiekvieno uždavinio idėja, tekstas, sprendimai. Galiausiai balsuojant atrenkama apie 200 geriausiai parengtų informatikos uždavinių.

Uždavinius šalys kuria remdamosi informacinių technologijų mokslo konceptais, jie pritaikomi moksleiviams pagal amžių ir skirstomi į 6 kategorijas (nuo 1 iki 12 klasės).

Ugdant svarbi pusiausvyra

„Tarptautinio konkurso „Bebras“ užduočių formavimas – sunkus procesas, nes skirtingų šalių mokyklose informatikos mokymo lygis ir metodika labai skiriasi. Todėl informatikos mokslininkai turi konsultuotis, tartis ir prieiti prie bendros praktikos“, – apie uždavinių pasauliniam mokinių konkursui kūrimo procesą pasakoja profesorė.

Tačiau pagrindiniai principai yra paprasti – uždaviniai turi būti patrauklūs, atspindėti informatikos mokslo pagrindus, turėti išliekamąją vertę, lavinti informatinį mąstymą.

„Pateikiami uždaviniai nėra skirti išmokyti naudotis informacinėmis technologijomis, teikti konkrečias technines žinias, o labiau – motyvuoti, pritraukti ir parodyti informatikos mokslo gilumą, patrauklumą, ugdyti gebėjimus pastebėti dėsningumus, perkelti sprendimo būdus iš vieno uždavinio į kitą, vieną informaciją sieti su kita“, – sako prof. V. Dagienė.

Anot jos, uždaviniais siekiama pateikti alternatyvą standartizuotiems testams, mokinių (ypač pradinukų) dėmesį patraukti įdomiomis istorijomis.

„Aš nesu kraštutinumų šalininkė ir nesakau, kad reikėtų visiškai atsisakyti standartizuotų testų mokyklose. Reikia stengtis derinti įvairius dalykus, įžvelgti kiekvieno gerąsias puses ir jomis naudotis, atsižvelgti į šiandieninį rinkos – kūrybingų darbuotojų – poreikį. Šalys, kurios yra pasiekusios pusiausvyrą mokymosi sistemoje, smarkiai pirmauja švietimo srityje“, – aiškina profesorė.

Tekste 2 SWICH nuotr masiskiausia pamoka

Informatinis mąstymas – PISA tyrime

Prof. V. Dagienės veikla, susijusi su informatinio mąstymo ugdymu, sukėlė tikrą perversmą informacinių technologijų mokymo srityje, o jos sukurta metodika tapo pasaulio mokslininkų tyrinėjimo objektu.

Templo universiteto (JAV) mokslininkai nagrinėja „Bebro“ metodiką kaip kūrybišką problemų sprendimo įgūdžių ugdymo ir lavinimo priemonę, ta tema net parengta mokslinė disertacija. Miuncheno universiteto (Vokietija) mokslininkai atliko keletą tyrimų, kuriais aiškinosi, kaip „Bebro“ uždaviniai koreliuoja su tarptautinės mokinių pasiekimų vertinimo programos PISA uždaviniais ir kaip jie veikia kognityvinį mokinių mąstymą.

PISA matuoja mokinių matematinį ir gamtamokslinį raštingumą, skaitymo gebėjimus ir edukacinę aplinką. Tačiau per pasaulį nusiritusi informatinio mąstymo ugdymo banga pakoregavo ir PISA tyrimo metodiką – 2021 m. programoje numatoma pateikti ir informatinio mąstymo užduočių.

Pateko į Gineso rekordų knygą

Kaip teigia prof. V. Dagienė, darbas įvairių kultūrų ir įvairaus lygio informatinio ugdymo specialistų komandoje skatina kurti naujas idėjas, verčia nuolat tobulėti.

V. Dagienės ir jos doktorantų vedamos masiškiausios programavimo pamokos (712 mokinių) metu, kuri vyko informacinių technologijų ir verslumo renginyje „SWITCH 2016“, buvo pasiektas pasaulio Gineso rekordas. O už indėlį į informatikos dalyko mokymą profesorė iki šiol gauna reikšmingus Lietuvos ir pasaulio mokslo bendruomenės apdovanojimus. Tačiau pati mokslininkė didžiausia jos daugiamečio darbo sėkme ir apdovanojimu laikytų išpuoselėtą informatinio mąstymo ugdymo kultūrą ir nuolatinę stipraus informacinių technologijų specialistų tinklo plėtrą.

„Bebro“ tinklo informacinių technologijų ekspertų kolektyvui rūpi ugdyti ne tuos žmones, kurie gebės naudotis technologijomis (nes naudosis visi), bet tuos, kurie gebės kompleksiškai mąstyti ir kurti modernias aukštąsias technologijas ateityje“, – sako prof. V. Dagienė.

Mobilumo savaitės renginiai Matematikos ir Informatikos fakultete

2019 05 20 Erasmus mobilumo800 2

 

Gegužės pradžioje į Matematikos ir informatikos fakultetą (MIF) pagal Erasmus mainų programą atvyko dėstytojai iš Ispanijos autonominės srities Baskijos, Belgijos bei Portugalijos universitetų. „Ši viešnagė ir paskaitos Vilniaus universitete užbaigė „Erasmus intensyvių studijų“ programą, skirtą kibernetinio saugumo klausimams. Programa tęsėsi nuo 2012-ųjų metų skirtinguose Europos universitetuose. Joje dalyvavo ir MIF informatikos studentai kartu su prof. Rimantu Vaicekausku.”

Svečiai vizito metu ne tik skaitė pranešimus, bet ir aplankė naująjį VU Komunikacijos centrą, Fizinių bei technologijos mokslų centro Medžiagų struktūrinės analizės skyriaus laboratorijas, susipažino su Fizikos fakulteto Fotonikos ir nanotechnologijų instituto apšvietimo technologijų tyrimais. Gyvybės mokslų centre apžiūrėjo Biomokslų instituto mikrobiologijos laboratorijas bei liko sužavėti Zoologijos muziejaus eksponatais.

2019 05 20 Erasmus mobilumo800 1

Paskaitą apie e. komerciją skaičiusi pranešėja Isabelle Godfrind pabrėžė, labai vertina universiteto svetingumą ir parodytą rektoriaus dėmesį. Taip pat liko sužavėta universiteto moksliniais pasiekimais ir Vilniaus miesto grožiu.

Pranešėjas Wim Bertels, pristatęs pranešimą „Technologinių gigantų įtaka modernioje visuomenėje“, džiaugėsi VU bendruomenės svetingumu, žavėjosi bibliotekos modernumu.

Mobilumo savaitėsmetu pranešimus skaitė ir Rossana Santos bei Ismael Etxeberria-Agiriano. Seminaruose buvo kalbama apie žmogiškojo faktoriaus įtaką užtikrinant kibernetinį saugumą bei apie kriptovaliutų fenomeną. Kolegoms universitetas paliko veržlios mokslo ir studijų institucijos, kurioje nepamirštamas istorinis bei kultūrinis paveldas, įspūdį.

Savaitės renginius apibendrino seminaras-diskusija: „Tarptautinis bendradarbiavimas: iššūkiai ir pamokos”. Atviro pokalbio dalyviai aptarė tarptautinio bendradarbiavimo naudą bei  jo plėtimo gaires. 

2019 05 20 Erasmus mobilumo800 3

 

Projekto dalyvis Ismael  Etxeberria taip pat dalijosi teigiamais įspūdžiais: „Pirmiausia noriu padėkoti prof. Rimantui Vaicekauskui už pagalbą projekto metu. Labai dėkingas esu studentams, dėstytojams ir ypač rektoriui, kuris savo vertingą laiką skyrė mums tam, kad suteiktų informacijos apie praėjusius, dabartinius ir būsimus VU iššūkius iš įvairių perspektyvų. 

Viešnagės metu atradau, kad VU yra didesnis, nei tikėjausi, įsikūręs moderniame mieste, kuriame beveik visi kalba angliškai. Dabar suprantu, kodėl Ispanijos spaudoje tiek daug puikių atsiliepimų apie Vilnių.”

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos
Sutinku