Sidebar

2023 03 29 R Norvaisa380x250Sprendžiant pagal žiniasklaidos priemonių antraštes, matematikos mokymo tikslu Lietuvoje tapo „matematikos egzaminą neišlaikiusiųjų mokinių skaičiaus minimizavimas“. Rašoma, kad šių metų bandomojo egzamino rezultatas – neišlaikė apie 15 proc. vilniečių mokinių ir apie 23 proc. likusios Lietuvos mokinių. Palyginimui, 2022 metais matematikos VBE neišlaikė apie 29 proc. vilniečių mokinių ir apie 35 proc. likusios Lietuvos mokinių. Šie skaičiai rodo, kad rezultatai geresni lyginant su pernykščiais. Bet ar galime galvoti, kad matematikos mokymas pagerėjo? Abejoju.

Atnaujinta matematikos programa ir ministerijos matematikos gerinimo planas deklaruoja – matematikos mokymo tikslu yra matematinio mąstymo lavinimas. Kaip žinoma, faktiškai mokoma tai, ko reikalaujama per egzaminus. Kadangi iki šiol dauguma egzaminų užduočių tikrina procedūrinius mokinių gebėjimus, o ne mąstymo gebėjimus, mes tokiais eksperimentiniais egzaminais niekaip negalime tikėtis pasiekti deklaruojamų tikslų.

Egzaminų rezultatų sureikšminimas skelbiant apie „geresnę situaciją“ tik dar labiau atitolina mus nuo bandymų daryti esminius pokyčius matematikos mokyme. Mes turėtume ne dar labiau aktualinti „matematikos egzaminą neišlaikiusių skaičių“, o galvoti kaip stabdyti vadinamąjį „matematikos fetišizavimą“ egzaminais.

Prof. Rimas Norvaiša

2023-03-29

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos