Sidebar

MIF doktorantė S. Bagočienė stažavosi Pietų Korėjoje: „Patirtis buvo neįkainojama“

VU Matematikos ir informatikos fakulteto Informatikos inžinerijos doktorantė Snieguolė Bagočienė buvo atrinkta Nacionalinės švietimo agentūros ir „EdTech“ centro vykti į stažuotę Pietų Korėjoje. Stažuotė buvo skirta centro darbuotojams, mokytojams ir universitetų atstovams, o šalis pasirinkta dėl jos mokinių aukštų pasiekimų tarptautiniuose PISA tyrimuose ir vietos technologijų įmonių sukurtų švietimo technologijų, kurios naudojamos visuose švietimo lygmenyse. Stažuotės metu vykusiuose susitikimuose Lietuvos delegacijos vadovės – NŠA direktorė Rūta Krasauskienė ir „EdTech“ centro vadovė Indrė Šuolienė pristatė ir Lietuvos švietimo situaciją. Doktorantė S. Bagočienė sako, kad ši patirtis buvo neįkainojama: „Grįžusi į Lietuvą, nekantrauju įgyvendinti naujas idėjas savo mokymo praktikoje, ši patirtis man suteikė naujų įžvalgų ir disertacijos rašymui“.

stojamasis balas res1

Asmeninio archyvo nuotr.

Svečiams iš Lietuvos – ambasadoriaus dėmesys

Doktorantė pasakoja, jog pirmiausia atvykus į Pietų Korėjos sostinę Seulą, buvo surengtas susitikimas su Lietuvos Respublikos ambasados darbuotojais. Buvo aptarta stažuotė, jos tikslai ir išklausyta ambasadoriaus Ričardo Šlepavičiaus analizė apie švietimo situaciją Pietų Korėjoje bei šios šalies kultūrinius ypatumus. Taip pat buvo dalijamasi pastebėjimais apie galimas bendradarbiavimo sritis tarp NŠA, „EdTech“ centro, Lietuvos mokyklų ir universitetų bei įvairių Pietų Korėjos institucijų.

Stažuotojai apsilankė ir telekomunikacijų tyrimų institute (ETRI) Daejeon mieste, kuris yra vienas didžiausių Pietų Korėjos valstybinių tyrimų institutų, besispecializuojantis skaitmeninėse inovacijose ir esantis itin tarptautišku. Čia S. Bagočienė kartu su kitais ne tik dalyvavo diskusijoje, bet ir praktiškai išbandė korėjiečių sukurtas inovatyvias technologijas. ETRI atstovai pristatė, kaip keičiasi Pietų Korėjos švietimo sistema: nuo konceptualaus supratimo paradigmos pereinama prie 6C įgūdžių (kūrybiškumo, kritinio mąstymo, informacinio raštingumo, nukreipiančiųjų įgūdžių bei charakterio), kuriuos skatina ir tobulina dirbtinis intelektas. Šie įgūdžiai yra grindžiami dirbtinio intelekto integracija. Pats ETRI institutas buvo įkurtas 1976 m. ir nuo tada ne tik prisidėjo prie šalies ekonominio vystymosi, bet ir įgyvendino daugybę inovacijų, tokių kaip – nešiojama automatinio vertimo technologija bei belaidis namų tinklas, kurie šiandien naudojami visame pasaulyje.

stojamasis balas res1

Asmeninio archyvo nuotr.

Lankymasis ugdymo įstaigose paliko įspūdį

Stažuotės metu jos dalyviai taip pat aplankė Serom vidurinę mokyklą, kuri garsėja savo šiuolaikišku požiūriu į mokymą ir kokybišku mokymosi aplinkos organizavimu. Čia delegacijai iš Lietuvos įspūdį padarė tai, jog kiekvienas mokyklos kabinetas aprūpintas interaktyviomis lentomis, kompiuteriais ir bevielio interneto prieiga. Mokykla taip pat įdiegė ir toliau diegia hibridinio mokymosi klases, leidžiančias mokiniams dalyvauti pamokose nuotoliniu būdu. Serom vidurinė mokykla skiria didelį dėmesį neformaliam ugdymui, įtraukdama mokinius į įvairias veiklas už ugdymo įstaigos ribų, pabrėždama holistinį vaiko ugdymo procesą, skatindama tiek akademinį, tiek socialinį bei emocinį jo tobulėjimą. Serom mokyklos informatikos mokytojai pristačius programavimo platformas su kuriomis per pamokas dirba jaunieji korėjiečiai, S. Bagočienė teigia su kitais Lietuvos delegacijos atstovais įsikvėpusi naujų idėjų, kurias nekantriai laukia išbandyti savo švietimo įstaigose.

Lietuviai taip pat apsilankė Dulwich koledže – privačioje tarptautinėje mokykloje, kuri yra žinoma dėl savo moksleivių akademinių pasiekimų ir puikiai paruoštos mokymosi infrastruktūros. Stažuotės dalyviai turėjo galimybę susipažinti su koledžo švietimo strategija ir planais prisijungti prie globalaus „Microsoft“ mokyklų tinklo. Diskusijose su koledžo direktoriumi ir pedagogais buvo aptarti dirbtinio intelekto taikymo švietime iššūkiai, privalumai ir trūkumai. Lankantis klasėse buvo galima matyti ir Lietuvoje žinomas mokomąsias priemones, tokias kaip – programuojamosios „bitutės“: „Micro:bit“, „Arduino“, taip pat „Lego“ robotus ir pan.

Delegacija taip pat apsilankė Seulo metropoliteno švietimo biure (angl. Seoul Metropolitan Office of Education), kurio paskirtis – Seulo švietimo sistemos valdymas, įgyvendinant Pietų Korėjos švietimo politiką pagal patvirtintus valstybės prioritetus, švietimo bendruomenės susitarimus, Seulo švietimo plėtros strateginio plano „Seoul Future Education 2030“ gaires. Pagrindinės Seulo švietimo biuro vertybės – skatinti piliečių orumą, įtrauktį, ieškoti tvarių sprendimų dėl Seulo gyventojų ateities vizijos švietimo srityje įgyvendinimo. Delegacijai iš Lietuvos buvo pristatyti integracijai švietimo sektoriuje įgyvendinti skirti projektai ir strategijos, tarp seuliečių pagrindinių uždavinių, susijusių su jų moksleivių gerove – sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas, daugiau dėmesio klimato kaitos problemoms ir kt. Stažuotojai taip pat buvo supažindinti su Pietų Korėjos švietimo sistema. Pavyzdžiui, skirtingai nei Lietuvoje, šioje šalyje mokslo metai prasideda kovo 1 d. Švietimo biuro darbuotojų pristatymas atskleidė, kaip skaitmenizacija ir dirbtinis intelektas naudojami, sprendžiant specifinius ugdymo iššūkius, pavyzdžiui, personalizuoto mokymo modelio diegimą, pagrįstą principu vienam mokiniui – vienas įrenginys. Nuo šių mokslo metų pasirinkta strategija, kurios esmė skirti daugiau pamokų matematikos, informatikos ir anglų kalbos dalykų dėstymui. Tai pagrindinė korėjiečių idėja, vystant švietimo sistemos skaitmenizavimą.

Lietuviams teko garbė apsilankyti ir Korėjos universitete, kuris yra laikomas vienu geriausių ne tik šalyje, bet ir visoje Azijoje ir užimą 69-ąją vietą tarptautiniame universitetų reitinge. Susitikimo metu pasidalinta įžvalgomis apie skaitmenizacijos procesus, vykstančius Pietų Korėjoje, aptartas universiteto vaidmuo šiame procese. Šalies švietimo sistema yra orientuota į studento individualumą, mokytojų ir dėstytojų vaidmenų transformaciją bei naujų, interaktyvių mokymo metodų taikymą. Studentai keičia dėstytojų vaidmenį mokymosi procese, o dėstytojai tampa ne tik žinių perdavėjais, bet ir mentoriais bei mokymosi proceso kūrėjais. Vizito metu diskutuota apie mokytojų vaidmens kaitą, kylančius iššūkius, dalintasi įžvalgomis ir patirtimis dėl pedagogų kvalifikacijos tobulinimo, jų pasirengimo dirbti su skaitmeninėmis priemonėmis. Taip pat kalbėtasi ir apie būsimųjų mokytojų rengimą, universitete turimus technologinius sprendimus (pvz., STEAM laboratorijas), kurie įgalintų būsimuosius mokytojus studijų procese įgyti būtinus (šiuo atveju skaitmeninius) gebėjimus. Diskusija apėmė ne tik mokytojų rengimo klausimus, bet ir dėstytojų kvalifikacijos tobulinimo, pasirengimo dirbti hibridiniu būdu aspektus, taikomus inovatyvius studijų metodus ir kt. Tarp aptartų temų ir inovatyvūs sprendimai studijų organizavime (pvz., mikrodencialų sistema, trumposios studijos, universitetų pajėgų apjungimas, siūlant nuotolinius studijų dalykus ir kt.) Doktorantė S. Bagučienė pasakoja, kad kolegos iš Pietų Korėjos atskleidė, jog jų šalyje studijų procese nedraudžiama naudotis dirbtinio intelekto instrumentais. Korėjiečiai pabrėžė, kad universitete vyksta įvairūs studijų kursai apie dirbtinio intelekto ir kitus skaitmeninius mokymosi įrankius. Tokie mokymai siūlomi ir dėstytojams, norintiems savo darbe geriau išnaudoti dirbtinio intelekto privalumus.

Pavyko įgyvendinti didžiausią norą

Stažuotis atvykę lietuviai dvi dienas dalyvavo „Education Korea 2024“ parodoje. Ji vertinama kaip didžiausia Azijos šalyse edukacinių technologijų ir švietimo tendencijų paroda. Joje „EdTech“ produktus pristatė 420 įmonių, bendras stendų skaičius – 1400. Parodos metu taip pat vyko seminarai skaitmeninių technologijų naudojimo ugdyme tema. Lietuvos delegacija turėjo galimybę išbandyti ir susipažinti su inovatyviomis švietimo priemonėmis, skirtomis mokykloms ir visai švietimo sistemai. Doktorantė S. Bagočienė tikina, kad dalyvavimas parodoje jai paliko didelį įspūdį: „Susidūriau su naujausiomis technologijomis ir mokymo metodais, kurie formuoja šiuolaikinį švietimą. Parodos dėmesys, skiriamas technologijų integracijai į mokymo procesą, atskleidė, kaip technologijos gali būti naudingos tiek dėstytojams, mokytojams, tiek mokiniams“. Doktorantė dalyvavo seminaruose, kuriuose netrūko naudingų žinių ir praktinių patarimų. „Seminarai, ypač tie, kurie koncentravosi į programavimą, dirbtinį intelektą ir skaitmenines mokymosi platformas, suteikė vertingų įžvalgų, kurias nekantrauju pritaikyti savo mokykloje ir pasidalinti su kolegomis iš visos šalies“, – sako S. Bagočienė. Viena iš labiausiai įsimintinų patirčių jai buvo dirbtinio intelekto taikymo mokymosi procese pristatymai. Šie pristatymai atvėrė akis į dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes švietime ir pateikė realius pavyzdžius, kaip šias technologijas galima efektyviai integruoti į pamokas.

Lietuviai buvo pakviesti apsilankyti ir „Google Korea“ būstinėje, kurioje vyko diskusija skaitmeninių technologijų, dirbtinio intelekto naudojimo švietime klausimais. Aptartas „Google“ ir Pietų Korėjos verslo įmonių dalyvavimas „AI Digital Textbook“ projekte: SMP kūrėjai skatinami investuoti ir kurti kokybiškus produktus savo lėšomis, o valstybė įsipareigoja suteikti technologinę platformą produktų platinimui. Apsilankymas „Google“ kompanijoje buvo vienas iš didžiausių MIF doktorantės ir informatikos mokytojos S. Bagočienės norų. „Google Korea“ atstovas Jemin Chun ir jo kolegės susitikime pasakojo apie veiksmus, kurių imtasi kuriant išsamią švietimo platformą, apimančią universalios ID ir slaptažodžio sistemos sukūrimą, skiriamą dėmesį konkrečių provincijų švietimo sistemų poreikiams ir naudingų taikomųjų programų įtraukimą siekiant sumažinti mokytojų darbo krūvį.

stojamasis balas res1

Asmeninio archyvo nuotr.

Vizitas kompiuterių techninės įrangos įmonėje „Luxrobo“ leido lietuvių delegacijos nariams iš arčiau susipažinti su švietimo technologijų inovacijomis ir moduline robotika, pritaikyta įvairaus amžiaus vartotojams. Kompanijos atstovai džiaugėsi, kad jų produktai jau naudojami daugiau nei 2100 mokyklų Pietų Korėjoje, o „Luxrobo“ švietimo programos ir praktiniai užsiėmimai leidžia mokytojams bei moksleiviams įdomiai ir praktiškai pažinti robotiką, programavimą.

Užsienyje įgyta patirtis – įkvepianti

Doktorantė S. Bagočienė pabrėžia, kad stažuotės metu turėjo galimybę susitikti su švietimo inovacijų specialistais iš įvairių pasaulio šalių (daugiausia Pietų Korėjos). Tai jai suteikė vertingų įžvalgų apie globalias švietimo tendencijas bei iššūkius ir leido pasidalinti savo patirtimi ir gerąja praktika. Be to, doktorantė galėjo praktiškai išbandyti keletą pristatytų mokymosi platformų, tarp jų – robotų programavimą, virtualias kompiuterių klasių valdymo sistemas. Ji teigia iš vizito Pietų Korėjoje vykusioje parodoje parsivežusi daug literatūros, informacinių lankstinukų, kuriuos ketina analizuoti. „Be to, įsigytas robotikos rinkinys jau laukia, kad su mokiniais jį išbandytume kurdami robotukus mokykloje. Ši patirtis ne tik praturtino mane kaip specialistę, bet ir atveria naujas galimybes mokyklai, mokiniams ir bendrai švietimui. Tikiu, kad įgytos žinios ir patirtys leis mums efektyviai jas pritaikyti švietime“, – kad vizitas tolimojoje Pietų Korėjoje buvo naudingas neabejoja doktorantė.

Anot S. Bagočienės, stažuotėje įgyta patirtis Lietuvos atstovams įpūtė minčių, kaip gautas žinias pritaikyti savo darbe ir modernizuoti šalies švietimo sistemą. „Skaitmenizacija – pagrindinis Pietų Korėjos švietimo tikslas, kurio turime pasimokyti. Stažuotės metu gauta informacija ir patirtis bus naudinga kuriant naujas mokymo strategijas, diegiant inovacijas ir skatinant švietimo sektoriaus bendradarbiavimą tarp Lietuvos ir Pietų Korėjos“, – įsitikinusi S. Bagočienė.

2024-02-07

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos