Vilniaus universitetas (VU) jungiasi prie dėstytojo Kristupo Saboliaus ir Tomo Ramanausko projekto „Kūrybingumo mokykla“, kurio tikslas atrasti kūrybingumą ne tik literatūroje, muzikoje ar mene, bet ir matematikoje, fizikoje ar chemijoje. Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto vyresnysis specialistas
Gediminas Navickas pristatė projektą – „LIEPA-2”.
2018 m. pradžioje VU Filologijos fakulteto Taikomosios kalbotyros instituto ir MIF Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto mokslininkai bei kolegos informacinių technologijų specialistai iš įvairių mokslo institucijų pristatė projektą „Lietuvių šneka valdomų paslaugų plėtra LIEPA-2“. Juo siekiama, kuriant skaitmeninius produktus ir paslaugas, padidinti lietuvių kalbos vartojimą skaitmeninėje erdvėje.
„Kūrybingumo mokyklos“ pamokoje, skirtai kalbėti apie informacines technologijas, G. Navickas, pristatydamas projektą „LIEPA-2” teigia, kad bet kokio įrankio panaudojimo sėkmę lemia kūrybiniai sprendimai: „Kiekvienas įrankio, nesvarbus ar informatikoje, ar kitoje srityje, panaudojimo sėkmė priklauso nuo kūrybinio sprendimo. Jeigu žmonės įdeda pakankamai kūrybos, to įrankio sėkmė yra garantuota”.
Projekto „LIEPA-2” veidas – robotukai Nao, kurie turi ir lietuviškus vardus – Ąžuolas ir Liepa. „Kai išmokysime šiuos robotukus kalbėti lietuviškai, planuojame juos naudoti vaikų mokymui ir tikimės, kad tokie robotukai kažkada atsiras visose Lietuvos mokyklose,” – apie projekto planus pasakoja G. Navickas ir „Kūrybingumo mokyklos“ pamokoje pateikia pavyzdį iš Anglijos mokyklos, kaip kūrybingai galima išnaudoti robotukus pamokose.
Vaizdo įrašą galite pamatyti čia.