Sidebar

Politikos epicentre Briuselyje vasario 22–23 dienomis vyko antrasis SELFIEforTEACHERS ekspertų grupės susitikimas. Jame dalyvavo 40 ekspertų iš visos Europos, Lietuvą atstovavo Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto (DMSTI) mokslo darbuotoja dr. Gabrielė Stupurienė. Ką tai reiškia Lietuvai ir kaip šis įrankis padeda mokytojams?

„Skaitmeninės technologijos keičia mūsų gyvenimus – ir tai, kaip bendraujame, ir tai, kaip gyvename bei dirbame. Skaitmenizacija gali padėti įveikti daug iššūkių su kuriais susiduria Europa ir europiečiai, o taip pat ir suteikia tokių galimybių kaip švietimo pažangos užtikrinimas bei inovacijų skatinimas“, – sako susitikime dalyvavusi dr. G. Stupurienė.

res1

VU MIF DMSTI mokslo darbuotoja dr. Gabrielė Stupurienė

Europos Komisijos Jungtinis tyrimų centras (JRC), vykdydamas iniciatyvą „DigCompEdu“, jau 2021 metas pristatė savirefleksijos įrankį mokytojams – SELFIEforTEACHERS. Jis skirtas bendrojo ugdymo mokytojams įsivertinti skaitmeninių technologijų naudojimą profesinėje praktikoje. SELFIEforTEACHERS tampa pagrindiniu įrankiu skaitmeninės ateities modeliavime švietimo srityje. Nuo 2022 metų lietuvių kalba jis yra prieinamas ir Lietuvos mokytojams.

Dr. G. Stupinienė pabrėžia, kad kai kalbama apie skaitmenines kompetencijas, tai visi turime suprasti, jog jos nėra ateitis, jos yra dabartis: „Kadangi mokytojai rengia ateities piliečius, kurie turi būti pasiruošę padėti įveikti skaitmenizacijos iššūkius.“ Skaitmeninę kompetenciją mokytojai gali įsivertinti šešiose srityse: profesinis aktyvumas; skaitmeniniai ištekliai; mokymas ir mokymasis; vertinimas; mokinių įgalinimas; mokinių skaitmeninių kompetencijų gerinimas. Šiuo įrankiu mokytojai gali naudotis individualiai arba grupėmis. Gavę įsivertinimo duomenis, mokytojai skatinami pasirengti profesinio tobulėjimo strategiją, kaip tobulinti konkrečių sričių gebėjimus.

Susitikime tarp 40 ekspertų iš 21 Europos sąjungos šalies, taip pat, dalyvavo atstovai iš tokių institucijų kaip Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centro (JRC), European Schoolnet ir Europos švietimo ir kultūros vykdomosios įstaigos (EACEA).

Briuselyje susitikę ekspertai taip aptarė technologijų ateitį švietime kokios jų tendencijos ir pasekmės. Taip pat, skaitmeninio ugdymo planą (2021-2027 m.) Europos lygmeniu.

Pirmasis ekspertų grupės susitikimas vyko dar 2022 m. birželio mėn. Sevilijoje (Ispanijoje), kai buvo aptarti įvairūs galimi įrankio panaudojimo atvejai šalių kontekste. Šių metų, jau antrajame susitikime, buvo pristatomi ir aptariami įgyvendinti įrankio panaudojimo pavyzdžiai.
Lietuvos atveju buvo parodoma, kaip šis įrankis gali būti panaudojamas švietimo moksliniuose tyrimuose, kadangi buvo įtrauktas į podoktorantūros stažuotės tyrimą. Tyrime dalyvavo Lietuvos pradinių klasių mokytojai ir VU Filosofijos fakulteto vaikystės pedagogikos studentai. Tyrimu buvo siekiama nustatyti, kokį skaitmeninių kompetencijų lygį turi pradinių klasių mokytojai Lietuvoje, tiek jau dirbantys, tiek būsimi mokytojai, ir ar egzistuoja ryšys tarp jų skaitmeninių kompetencijų bei supratimo apie informatikos ugdymo tikslus pradinėje mokykloje. Atnaujintose ugdymo programose informatikos dalykas į pradinį ugdymą įtrauktas nuo 2023 m.

Šiuo metu Europos Komisija rengia adaptuotą įrankio SELFIEforTEACHERS versiją ankstyvojo ugdymo pedagogams.

Skaitmeninių kompetencijų įsivertimui aukštajame moksle skirtas kitas įrankis, kuris vadinasi „CheckIn“ ir prieinamas anglų kalba.

Daugiau informacijos galite rasti čia.

 

 

 

2024-02-29

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos