„Karantino metu mokiniai mokosi namuose nuotoliniu būdu. Tai reiškia, kad mokytojai siunčia vaikams užduotis, kurios būna įvairaus pavidalo. Nemažą dalį užduočių užima tekstai. Tekstai yra problema vaikams, turintiems skaitymo sutrikimų“, – sako Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakulteto ir projekto LIEPA-2 mokslininkas Gediminas Navickas, pasakodamas apie technologijų pritaikymą skaitymo sutrikimų turintiems vaikams.
Projektas LIEPA-2 tai sintezavimo ir šnekos atpažinimo variklių, pritaikant juos mobiliajai įrangai (planšetiniai kompiuteriai, mobilieji telefonai, robotai ir kt. įrenginiai), kūrimas. Šis projektas leis žymiai praplėsti kuriamų el. paslaugų spektrą, panaudojimo galimybes ir padidinti lietuvių kalba veikiančių skaitmeninių produktų ir paslaugų prieinamumą.
VU mokslininkai (vadovaujami dr. Pijaus Kasparaičio) šioje srityje dirba jau virš 20 metų, o projektas LIEPA-2 – gera proga sukurti produktus, kuriuose yra naudojamas šnekos sintezatorius.