Sidebar

Šiuo metu šalyje vykstantys vienuoliktokų tarpiniai patikrinimai jau sukėlė nemažai kalbų. Daug nepasitenkinimo sulaukė matematikos užduotys, apie jas pasisakė ir moksleiviai, ir mokytojai, ir pats švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas. Ši tema buvo aptarta ir Palangoje vykstančioje konferencijoje „Studijos ir mokslas VU Matematikos ir informatikos fakultete 2024“, kurioje susirinko beveik 80 mokytojų ir mokinių iš įvairių Lietuvos kampelių: Kauno, Vilniaus, Kėdainių, Lazdijų, Neringos, Palangos, Pagėgių, Kelmės. Mokytojai pasisakė, ką mano apie tarpinių patikrinimų užduotis ir kodėl matematikos konferencijos yra reikalingos.

res1

Konferencijos akimirka. Organizatorių nuotr.

Matematikos mokytoja iš Palangos „Baltijos“ pagrindinės mokyklos Diana Kapica pedagoge dirba 4-erius metus. D. Kapica sako tarpinio patikrinimo užduotis peržiūrėjusi ir pritarianti nuomonei, kad jame veikiausiai buvo sumaišytos A (išplėstinio) ir B (bendrojo) kursų užduotys: „Mokiniai patikrinimą turėję vakar ir užvakar jautė skirtumą“, – sako mokytoja. Vis dėlto pedagogė atvirauja, kad atvedusi vaikus į matematikos konferenciją nori jiems parodyti, kad patikrinimai nėra svarbiausias dalykas kaip ir tai, kiek balų jie surinks. Mokytoja teigia norinti, kad pasirinkę mokytis ne pačius lengviausius matematikos ir informatikos dalykus, moksleiviai siektų savo tikslų ir neklausytų visuomenės nuomonės. Konferencijoje D. Kapicai labiausiai patiko VU MIF prof. Alfredo Račkausko pranešimas „Apie tikimybių mokymą mokykloje“. Mokytoja teigia, kad profesoriaus paskaita atgaivino seniai pamirštas, bet žinomas tiesas, kurias ji žada pritaikyti pamokose. D. Kapica mano, kad dalyvavimas tokiuose renginiuose jai kaip pedagogei padeda praplėsti akiratį ir pasitikrinti, ar eina tinkama linkme.

Kita konferencijoje dalyvaujanti mokytoja Jovita Andrijauskienė, dirbanti Kelmės profesinio rengimo centre, išsprendusi B lygio matematikos patikrinimo užduotis buvo nemaloniai nustebinta: „Bendrojo kurso užduotys neatitinka programos, jos sudarytos nekorektiškai ir manyčiau, jog paskutinėje užduotyje yra klaida, greičiausiai korektūros“, – atvirai sako pedagogė. J. Andrijauskienė teigia VU MIF organizuojamose konferencijose dalyvaujanti kasmet: tiek vykstančioje gruodžio mėnesį, tiek pavasarį. Paklausta, kodėl mano, kad organizuoti ir dalyvauti tokiuose renginiuose svarbu, mokytoja drąsiai teigia: „Tai matematikos ateitis“. Konferencijoje pedagogei taip pat labiausiai patiko A. Račkausko pranešimas: „Jo paskaita turi filosofinę reikšmę, visi A. Račkausko pranešimai nėra tušti, visada pagrįsti istorija ir ištakomis, apie bet ką kalbėdamas jis visada šneka pagrįstai“, – komplimentų VU MIF profesoriui negailėjo daug metų pedagoge dirbanti moteris.

Kasmet Palangoje organizuojamoje matematikos konferencijoje mokytojams ir mokiniams „Studijos ir mokslas VU MIF“ pristatyti „Kengūros“ ir tekstinių uždavinių pavyzdžiai, kalbėta apie kvantinius skaičiavimus, tikimybių teoriją, mokiniams suorganizuotas individualus protmūšis apie matematiką.

 

2024-03-15

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos