Sidebar

Pasaulyje didėja informatikos inžinierių, informacinių technologijų specialistų, kurie geba kurti modernias, inovatyvias kompiuterių programas ir teikti intelektines paslaugas, poreikis. Didelis uždavinys tenka ir ugdymui: jau pradinukus reikia mokyti inžinerinio, loginio, algoritminio, analitinio, procesinio mąstymo. Todėl to siekiantys konkurso „Bebras“ organizatoriai – Vilniaus universiteto (VU) entuziastų komanda džiaugiasi, kad prieš 17 metų Lietuvoje VU profesorės Valentinos Dagienės iniciatyva įsteigtas konkursas greitai tapo tarptautinis ir suvienijo mokyklos, universiteto ir verslo atstovus.

2020 12 22 Vaiku universitetas380x250Nuotoliniame konkurse dalyvių netrūko

„Bebro“ konkurso tikslas – atskleisti mokiniams ir mokytojams informatikos mokslo subtilybes, patraukti mokinių dėmesį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informacinių technologijų sąvokomis, jų platesniu kontekstu – konceptais, motyvuoti gilintis į modernius informatikos ir inžinerijos sprendimų priėmimo metodus.

Šiemet konkursas vyko nuotoliniu būdu, jame dalyvavo 32 107 mokiniai. Gausiausioje 5–6 klasių grupėje laimėtojais tapo ir 1 vietą užėmė Kauno jėzuitų gimnazijos (Luka Jakučionytė), Vilniaus Jėzuitų gimnazijos (Kristupas Čiurlionis) ir progimnazijos „Magis“ (Trojus Bartkevičius, Anris Tynčenko) moksleiviai.

„Džiaugiamės, kad vis daugėja pradinių klasių dalyvių, vadinasi, ir pradinių klasių mokytojai yra kompiuteriškai raštingi. Šiais metais kiek sumažėjo pradinukų dalyvių, greičiausiai dėl nuotolinio mokymo – jau ir taip mokiniai daug laiko praleidžia prie kompiuterių“, – pasakoja prof. V. Dagienė.

Šių metų konkurso ypatybė – apdovanotos 32 gausiausiai dalyvavusios  mokyklos, iš kurių daugiau nei pusė jų mokinių dalyvavo informatikos ir informatinio mąstymo konkurse „Bebras“.

Mokyklos buvo suskirstytos į penkias grupes pagal mokinių skaičių. Laimėtojomis grupėse tapo šios mokyklos: grupėje iki 100 mokinių – Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokykla, nuo 100 iki 200 mokinių – vaikų meninė studija „Diemedis“, nuo 200 iki 400 mokinių – Vilniaus „Žiburio“ pradinė mokykla, nuo 400 iki 600 mokinių – Kauno r. Raudondvario gimnazija, daugiau kaip 600 mokinių – Jurbarko Naujamiesčio progimnazija.

Didelė motyvacija ir sąžiningumo kultūros diegimas

„Bebro“ konkurso uždavinius kuria visos jį rengiančios šalys drauge – šitaip sujungiamos skirtingos mokslininkų mokyklos, derinami siekiai, formuojama ateities informatikos plėtros vizija. VU profesorė V. Dagienė pabrėžia, kad organizuojant konkursą kiekvienais metais vis labiau skatinama sąžiningumo kultūra.

„Informuojame ir mokytojus, ir mokinius, kad visus uždavinius spręstų savarankiškai, laikydamiesi sąžiningumo taisyklių. Per 17 metų jau nemažai pasiekėme. Siekiame, kad kiekvienas mokinys suprastų taisykles, laikytųsi susitarimų, kad savarankiškai mąstytų“, – pasakoja prof. V. Dagienė

Konkurso dalyvius motyvuoja ir „Bebro“ rėmėjų – VU, VšĮ „Turing School“, UAB „Blue Solutions“, UAB „Baltų lankų vadovėliai“, AB „Swedbank“, Lietuvos kompiuterininkų sąjungos, Vilniaus miesto savivaldybės, UAB „Nordzucker Business Services“, „Visma Lietuva“, UAB „Biznio mašinų kompanija“ kartu su VšĮ „Edukacijos forumas“, UAB „Šviesa“, UAB „Mokslo technologijos“, Kauno technologijos universiteto – prizai.

Papildomai UAB „Education & Business Technologies“ ir UAB „Biznio mašinų kompanija“ apdovanos visas mokyklas: gimnazijoms skirs „SMART Notebook“ programinės įrangos licenciją, o kitos mokyklos gaus po porą edukacinių „Scottie Go!“ žaidimų.

Prie tarptautinio informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ kasmet prisijungia vis nauji partneriai – šiuo metu vadinamajame „Bebro“ tinkle jau yra 67 šalys. Konkurso metu naudojamasi VU Informacinių technologijų paslaugų centro serverių ištekliais.