Internetinė kompiuterinė grafika


Kurso turinys ir klausimai įskaitai


Pirma dalis: s p a l v ų skyrius

Spalvų teorijos aprašymas yra pateiktas faile spalvos.ppt arba spalvos.zip, kuris yra tas pats failas (spalvos.ppt), tik suspaustas

Po kiekvieno klausimo skliausteliuose nurodyti puslapiai, kuriuose galima rasti atsakymą į pateikiamą klausimą.

Įskaitos metu bus pateikti 2 klausimai. Paruoškite trumpus atsakymus.
Jei atsakinėjant prireiks kokios nors techninės informacijos (pvz. (Y,I,Q) <-> (R,G,B) transformacijos matrica) - galite naudotis pasiruoštais iš anksto užrašais.

    Klausimai:

  1. Šviesos spektras, matomų šviesos bangų diapazonas (4,6)
  2. Niutono spalvų ratas (5)
  3. Monochromatinės ir baltos spalvos spektras (6,7)
  4. Spalvinės regos fiziologinis pamatas (9-10)
  5. Kūgelių jautris monochromatiniams šviesos šaltiniams (11)
  6. Grasmano dėsniai (spalvų trimatiškumas, tolydumas, projektyvumas) (12)
  7. Spalvų charakterizavimo terminija (spalvos tonas, sodris, ryškis, permatomumas) (14)
  8. Maksvelo spalvų trikampis (15)
  9. Spalvų standarto poreikis (16-17)
  10. CIE 1931 m. spalvų standartas (19-21)
  11. X, Y ir Z sistemos savybės (21-22)
  12. Adityvus ir subtraktyvus spalvų maišymas (23)
  13. Oponentinių spalvų sistema (24)
  14. RGB spalvų sistema, jos savybės ir taikymai (25)
  15. Transformavimas vieno spalvų modelio į kitą (26-27)
  16. CMY spalvų sistema ir jos taikymas (30-31)
  17. YIQ spalvų sistema ir jos taikymai (32)
  18. HSV spalvų sistema (33, 35)
  19. HSL spalvų sistema (34-35)
  20. CIELUV ir CIELAB spalvų sistemų ypatumai (36-37)
  21. Kodėl kompiuterio monitoriumi negalima perteikti visas gamtos spalvas? (38)
  22. Kodėl nemalonu žiūrėti į gretimai sudėtą sodriai mėlynos ir raudonos spalvos derinį? (40-41)
  23. Kūgelių procentinė sudėtis tinklainėje ir iš jos išplaukiančios rekomendacijos spalvų derinimui (42)
  24. Spalvų vartojimo rekomendacijos (45)
  25. Monitorių gama parametras (46-48)
  26. Monitorius kontrasto ir ryškio sureguliavimo įtaka gama parametrui (49)
  27. Spalvų aprašymas 24, 16 ir 8 bitais (50-51)
  28. Trumpai charakterizuokite GIF formatą (52)
  29. Interneto 6x6x6 spalvų standartinė paletė (53)
  30. Grafinės informacijos iškraipymas siunčiant ją internetu (54)
  31. Rekomendacijos grafinės informacijos pateikimui internetui (55)

Sėkmės, A. Bastys, 2000.12.05


Antra dalis: VRML skyrius

Beveik viso kurso medžiagą galima rasti "Floppy's VRML Guide" (zip failas). Laužtiniuose skiausteliuose nurodytas skyrelio numeris. Paskutiniams 8, 9, 10 klausimams yra nuorodos į wrl failus ar kitus šaltinius, kuriais galima naudotis atsakymo metu.

Bus patektas vienas klausimas.

    Klausimai:

  1. Įvadas į VRML (kas tai yra, istorija, kaip veikia) [1.1, 1.2]
  2. Koordinačių sistemos ir transformacijos [1.3]
  3. Išvaizda, medžiaga (spalvos), tekstūros [1.4]
  4. Geometriniai primityvai: cilindrai, kūgiai, sferos, boksai [1.5]
  5. Poliedriniai paviršiai ir tinklai (IndexedFaceSet, IndexedLineSet) [2.4]
  6. Objektai reaguojantys į kameros padėtį (Billboard) [2.9]
  7. Prototipai (PROTO, EXTERNPROTO) [1.7]
  8. Racionalios Bezier kreivės, apskritimo lankas kaip Bezier kreivė [bez_cur.wrl]
  9. NURBS paviršiai VRML'e [NURBS for VRML, bez_12.wrl]
  10. Sukimosi paviršiai su sudaromąja Bezier kreive [Revol.wrl]

Sėkmės, R. Krasauskas, 2000.12.13


Trečia dalis: kreivės, paviršiai, duomenų indeksai

Viso kurso medžiagą galima rasti failuose: " surfaces.pdf - kreivės, splainai, paviršiai ir quadtrees.pdf - duomenų indeksai.

Įskaitos metu bus pateikiami du klausimai.

    Klausimai:

  1. Įvadas į paviršių modeliavimo problematiką
  2. Poligoninės mozaikos (polygon meshes), jų dėstymo atmintyje būdai
  3. Parametrinės kreivės, jų išreiškimo būdai
  4. Hermito kreivės
  5. Bezier kreivės
  6. Vienarūšiai (uniform) neracionalūs B-splainai
  7. Nevienarūšiai (nonuniform) neracionalūs B-splainai
  8. NURBS
  9. Paviršių vaizdavimas
  10. Hermito paviršiai
  11. Bezier paviršiai
  12. B-splaininiai paviršiai
  13. Kvadrikos
  14. Kintama erdvės skiriamoji geba. Ketvirtainiai medžiai
  15. Ketvirtainių medžių vaizdavimas reliacinėse lentelėse
  16. Medžių apėjimo schemos: Peano, Hilberto, ir pan.
  17. Aštuntainiai medžiai
  18. Hierarchinė sferos mozaika (tessellation of sphere)
  19. Nereguliarios mozaikos, pagrįstos trikampiais

Sėkmės, A. Juozapavičius, 2000.12.15


Atgal, į pagrindinį puslapį