Kompiuterinių žaidimų projektavimas ir kūrimas

Kurso aprašymas
Kurso turinys (ir literatūra)
Laboratoriniai darbai
Nuorodos
Kontaktai

Kurso aprašymas

Šis kursas skirtas tam, kad suprastumėte, iš ko susideda kompiuterinių žaidimų kūrimas. Kompiuteriniai žaidimai yra ypač populiarūs ir juos žaidžia daug kas, tačiau norint juos kurti reikia suprasti ir išmanyti daugelį sudėtingų techninių ir organizacinių dalykų. Tačiau tai yra įdomus procesas!

Čia terminai „kompiuterinis žaidimas“ ir „žaidimas“ bus vartojami kaip sinonimai.

Modulio aprašas.

Šio kurso tikslai yra, kad jūs:

Kurso turinys

Šis kursas orientuotas į kūrybingus ir gerai mokančius programuoti studentus. Tačiau! Šiame kurse nebus mokoma programuoti konkrečių dalykų – bus tikimasi, kad jūs patys išsiaiškinsite su realizacija susijusius dalykus, įgyvendindami savo žaidimą praktikos užduočiai.

Kurso turinys:

Literatūra:

Laboratoriniai darbai

1 (ECTS) kreditas – apie 28 studento darbo valandos. Kadangi šiam kursui skirti 5 (ECTS) kreditai, t. y. apie 140 valandų. Atskaičius auditorines paskaitas ir laboratorinių darbų užsiėmimus: 140-32-16 = 92 val. savarankiškam darbui.

Šiam kursui labai rekomenduojama kurti žaidimus su Unity (C#) arba kitu žaidimų varinkliu. Tačiau jeigu pageidaujate pasirinkti kitus įrankius, turite suderinti su dėstytoju. Nerekomenduojama kurti „nuo nulio“ savo žaidimo varikliuko, nes šio kurso tikslas - sukurti veikiantį, baigtą ir įdomų žaidimą, o pradėję kurti savo varikliuką, žymiai sumažinate savo galimybes semestro metu sukurti žaidimą iki galo ir taip rizikuojate gauti mažai balų už praktines užduotis.

Per laboratorinius darbus reikės:

Terminas Balai Kiek gali trukti
(kiekvienam komandos nariui)
Užduotis
2 savaitės. 0,1 ~1 val. darbo. Susiskirstyti į grupes-komandas (3-5 studentai) ir susigalvoti komandos pavadinimą. El. paštu parašyti:
  • komandos pavadinimą;
  • narių vardus, pavardes bei el. pašto adresus.

Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 1 užduotis“.

3 savaitės. 0,3 ~3 val. darbo. Sugalvoti žaidimo idėją ir parašyti projekto siūlymą. Projekto siūlymas turi būti trumpas dokumentas (2-3 psl.), kuriame būtinai turi būti:
  • žaidimo pavadinimas;
  • vieno sakinio žaidimo pristatymas;
  • trumpas jūsų sugalvoto žaidimo aprašymas, nusakantis pagrindinę žaidimo idėją ir išskirtinumą (įskaitant žaidimo mechaniką);
  • techninių dalykų aprašymas;
  • preliminarus darbo tvarkaraštis.

Dokumentą atsiųsti el paštu. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 2 užduotis“. Taip pat reikės pristatyti lab. darbų metu.

3 savaitės.
(Neprivaloma, papildomi balai.)
(0,3-0,6) 5-10 val. darbo. Individualiai įgyvendinti Unity mokomąją užduotis. Visas užduotis reikia daryti su C#:
  • Project: Space Shooter – suprasti visą projektą ir dar įgyvendinti šiuos dalykus:
    • Perkelti, kad veiktų su nauja Unity versija.
    • Padaryti, kad žaidėjas turėtų tris gyvybes.
    • Įgyvendinti krentančius „power-up'us“: 1. papildoma gyvybė; 2. duoda papildomų taškų; 3. 10 sekundžių pagreitina laivo judėjimą; 4. galingesnis, kitaip šaudantis ginklas.
    • Išsaugoti geriausią rezultatą ir po žaidimo pabaigos rodyti, ar dabar žaidėjas sumušė savo rezultatą, ar ne. Išsisaugoti turi ir tarp žaidimo sesijų.
    • Pridėti antrą žaidėją, kurį galima būtų valdyti su kitais klaviatūros klavišais (co-op mode; gyvybės abiems skaičiuojasi atskirai). Padaryti pasirinkimą, ar žais vienas žaidėjas, ar du.
    • Pridėti dviejų tipų (skirtingai šaudančius ir skirtingai judančius) priešus. Priešo šaudymas turi skirtis ne tik pakeitus šaudymo parametrus, o iš esmės.
    • Pridėti priešą-bosą, kuris elgtųsi kitaip ir turėtų daugiau gyvybių

Atsiskaitymas: reikės parodyti ir viską paaiškinti lab. darbų metu.

5 savaitės. 1,0 ~10 val. darbo. Parašyti žaidimo projekto ir dizaino dokumentaciją. Tai turi būti ~10-12 psl. dokumentas, kuriame turi būti:
  • žaidimo aprašymas, nusakantis pagrindinę žaidimo idėją ir išskirtinumą;
  • išsamus „gameplay“ ir žaidimo interfeiso aprašymas (būtinai su eskiziniais pavyzdiniais ekrano vaizdais!);
  • trumpas žaidimo grafikos stiliaus ir garso aprašymas;
  • patikslintas darbo tvarkaraštis;
  • komandos narių pasiskirstymas darbais.

Dokumentą atsiųsti el paštu. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 3 užduotis“. Taip pat reikės pristatyti lab. darbų metu.

Keli pavyzdžiai (bet kadangi kiekvienas žaidimas yra ypatingas ir išskirtinis, tai jūs neprivalote kopijuoti šių dokumentų struktūros! Jie skirti kaip pavyzdžiai, parodantys, kas dažniausiai būna tokiuose dokumentuose):

  • M. Baldwin „Game Design Document Outline“ (.doc). Labai išsamus turinys. Šiai užduočiai jums tokio išsamaus nereikia, bet pažiūrėti verta.
  • C. Taylor „Game Design Document Sample“ (.docx). Neblogas pavyzdinis dokumentas.
  • T. Sloper „Sample outline for a game design“ (html, alternatyvi nuoroda). Dar vienas neblogas šablonas. Taip pat šiame tinklalapyje yra nuorodų su daugiau patarimų.
  • T. Hall „DOOM Bible“ (html, .pdf). Realaus dokumento pavyzdys :)
5 savaitės. 0,5 ~2 val. darbo. Susirinkti grafiką (paveikslėlius, modelius ir pan.), garsus ir muziką savo žaidimui (nepamirškite parašyti šaltinius, iš kur viskas imama, jeigu darote ne patys).

Reikės parodyti ir pristatyti lab. darbų metu.

8 savaitės. 1,3 ~20 val. darbo. Žaidimo versija, kurią galima bandyti žaisti ir (jei reikia) patikslinta projekto ir dizaino dokumentacija.

Turi būti įgyvendinti bent 4 žaidimo objektai. Kiekvienas objektas turi būti unikalus, t. y. jis negali būti tik kito objekto kopija. Taip pat šie keturi objektai turi turėti tokias savybes:

  • Turi keisti savo būseną, t. y. turi keistis jo spalva, judėjimo kryptis, garsas ar pan.
  • Du objektai turi reaguoti vienas į kitą ir tokios reakcijos metu bent vienas objektas turi keisti savo būseną.
  • Bent vienas objektas turi reaguoti į žaidėjo veiksmus (pelės ar klaviatūros paspaudimai ar kt.).
  • Bent vienas objektas turi būti reaktyvus, t. y. reaguoti į aplinkinius objektus (pvz., gaudyti ir stumdyti aplink esančius objektus).

Reikės parodyti ir pristatyti lab. darbų metu.

12 savaičių. 1,3 ~30 val. darbo. Baigtas žaidimo prototipas.

Galutinis jūsų žaidimas labai priklauso nuo pasirinkto tipo ir žanro. Iš esmės jį turi būti galima žaisti ir jis neturi lūžti ir elgtis taip, kad smarkiai sugadintų žaidėjo įspūdžius. Tai reiškia, kad gali užtekti vieno lygio (jei tai, pvz., RPG ar strateginis žaidimas), bet jeigu per lygius atsiskleidžia žaidimo mechanika, tai turi būti bent du lygiai (pvz., galvosūkių ir kiti loginiai žaidimai).

Be to, privalomai turi būti šie dalykai:

  • pagrindinis ekranas su žaidimo pavadinimu (pvz., su meniu), t. y., negali būti taip, kad tik paleidus vykdomąjį failą pasileidžia pagrindinė žaidžiamoji žaidimo dalis;
  • po (viso žaidimo) laimėjimo turi būti pasakoma, kad laimėta (ar, kad praeiti visi lygiai, ar pan.) ir nuvedama į meniu, tuo tarpu po pralaimėjimo turi būti pasakoma, kad pralaimėta ir irgi nuvedama į maniu, leidžiama iš naujo žaisti lygį ar pan.;
  • žaidime turi būti paaiškinta, kaip žaisti žaidimą (kaip jį valdyti ir koks tikslas). Turi būti interaktyvus „tutorial“, t. y. instrukcijos turi būti pateiktos žaidime, o ne tik kaip vienas teksto laukas);
  • žaidime turi būti surašyti visų komandos narių vardai ir pavardės (angl. credits). Taip pat turi būti surašyta, iš kur buvo imta grafika, muzika ir kt.

Taip pat reikia paruošti dokumentą (1-2 psl.), kuriame būtų:

  • trumpas žaidimo aprašymas;
  • instrukcijos, kaip žaisti žaidimą;
  • įgyvendintų savybių sąrašas;
  • sąrašas savybių, kurias dar reikia įgyvendinti norint turėti baigtą žaidimą;
  • bent 4 žaidimo ekrano vaizdai.

Šį dokumentą reikia atsiųsti el paštu. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 5 užduotis“.

Žaidimo prototipą reikės parodyti ir pristatyti lab. darbų metu.

13 savaičių. 0,3 ~2 val. darbo. Dokumentas, apžvelgiantis kitos komandos žaidimą (privalumus, trūkumus, atrastas klaidas) ir realūs pasiūlymai, kaip tą žaidimą galima būtų patobulinti (~3-4 psl.).

Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 6 užduotis“.

Preliminariai per paskutinę ar priešpaskutinę paskaitą (NE per pratybas, o per paskaitą!). 0,2 ~2 val. darbo. Savo žaidimų pristatymas. Ribotas laikas, tad būkite gerai pasiruošę suspėti papasakoti tai, kas svarbiausia.

Prezentaciją ir paruoštą 2-3 minučių žaidimo video turite atsiųsti iš anksto. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: pristatymas“.

Iš viso:  5 (+0,6) ~70 val. darbo.

Pavėlavus:

Tačiau būtina atsiskaityti ankstesnius darbus prieš atsiskaitant vėlesnius!

Dokumentams taikomi formatavimo reikalavimai tokie patys, kaip baigiamiesiems bakalauro darbams. Skyrius „Bendrieji reikalavimai darbo tekstui“ iš BAKALAURO BAIGIAMOJO DARBO STRUKTŪRA: nuoroda.

Kelios žaidimų idėjos, kurias galite naudoti, keisti, jungti tarpusavyje ir kt. Jūsų tikslas - sukurti bent kažkiek originalų ir įdomų žaidimą. Būkite kūrybingi ir linksmi!

Nuorodos

Naudingi (ir įdomūs!) straipsniai ir nuorodos:

Iš kur atsisiųsti grafikos elementus ir garsus žaidimams:

Nemokami kūrimo įrankiai:

Jeigu turite pasiūlymų, įdomių ar naudingų nuorodų - parašykite el. laišką!

Kontaktai

Žilvinas Ledas
el. paštas:
Twitter: @zledas
Facebook: facebook.com/zilvinas.ledas