Kurso aprašymas
Kurso turinys (ir literatūra)
Laboratoriniai darbai
Nuorodos
Kontaktai
Šis kursas skirtas tam, kad suprastumėte, iš ko susideda kompiuterinių žaidimų kūrimas. Kompiuteriniai žaidimai yra ypač populiarūs ir juos žaidžia daug kas, tačiau norint juos kurti reikia suprasti ir išmanyti daugelį sudėtingų techninių ir organizacinių dalykų. Tačiau tai yra įdomus procesas!
Čia terminai „kompiuterinis žaidimas“ ir „žaidimas“ bus vartojami kaip sinonimai.
Šio kurso tikslai yra, kad jūs:
Šis kursas orientuotas į kūrybingus ir gerai mokančius programuoti studentus. Tačiau! Šiame kurse nebus mokoma programuoti konkrečių dalykų – bus tikimasi, kad jūs patys išsiaiškinsite su realizacija susijusius dalykus, įgyvendindami savo žaidimą praktikos užduočiai.
Kurso turinys:
1 (ECTS) kreditas – apie 28 studento darbo valandos. Kadangi šiam kursui skirti 5 (ECTS) kreditai, t. y. apie 140 valandų. Atskaičius auditorines paskaitas ir laboratorinių darbų užsiėmimus: 140-32-16 = 92 val. savarankiškam darbui.
Šiam kursui labai rekomenduojama kurti žaidimus su Unity (C#) arba kitu žaidimų varinkliu. Tačiau jeigu pageidaujate pasirinkti kitus įrankius, turite suderinti su dėstytoju. Nerekomenduojama kurti „nuo nulio“ savo žaidimo varikliuko, nes šio kurso tikslas - sukurti veikiantį, baigtą ir įdomų žaidimą, o pradėję kurti savo varikliuką, žymiai sumažinate savo galimybes semestro metu sukurti žaidimą iki galo ir taip rizikuojate gauti mažai balų už praktines užduotis.
Per laboratorinius darbus reikės:
Terminas | Balai | Kiek gali trukti (kiekvienam komandos nariui) |
Užduotis | |
2 savaitės. | 0,1 | ~1 val. darbo. |
Susiskirstyti į grupes-komandas (3-5 studentai) ir susigalvoti komandos pavadinimą. El. paštu parašyti:
Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 1 užduotis“. |
|
3 savaitės. | 0,3 | ~3 val. darbo. |
Sugalvoti žaidimo idėją ir parašyti projekto siūlymą. Projekto
siūlymas turi būti trumpas dokumentas (2-3 psl.), kuriame būtinai
turi būti:
Dokumentą atsiųsti el paštu. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 2 užduotis“. Taip pat reikės pristatyti lab. darbų metu. |
|
3 savaitės. (Neprivaloma, papildomi balai.) |
(0,3-0,6) | 5-10 val. darbo. |
Individualiai įgyvendinti Unity mokomąją užduotis.
Visas užduotis reikia daryti su C#:
Atsiskaitymas: reikės parodyti ir viską paaiškinti lab. darbų metu. |
|
5 savaitės. | 1,0 | ~10 val. darbo. |
Parašyti žaidimo projekto ir dizaino dokumentaciją. Tai turi būti ~10-12 psl. dokumentas, kuriame turi būti:
Dokumentą atsiųsti el paštu. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 3 užduotis“. Taip pat reikės pristatyti lab. darbų metu. Keli pavyzdžiai (bet kadangi kiekvienas žaidimas yra ypatingas ir išskirtinis, tai jūs neprivalote kopijuoti šių dokumentų struktūros! Jie skirti kaip pavyzdžiai, parodantys, kas dažniausiai būna tokiuose dokumentuose):
|
|
5 savaitės. | 0,5 | ~2 val. darbo. |
Susirinkti grafiką (paveikslėlius, modelius ir pan.), garsus ir
muziką savo žaidimui (nepamirškite parašyti šaltinius, iš kur
viskas imama, jeigu darote ne patys).
Reikės parodyti ir pristatyti lab. darbų metu. |
|
8 savaitės. | 1,3 | ~20 val. darbo. | Žaidimo versija, kurią galima bandyti žaisti ir (jei reikia)
patikslinta projekto ir dizaino dokumentacija.
Turi būti įgyvendinti bent 4 žaidimo objektai. Kiekvienas objektas turi būti unikalus, t. y. jis negali būti tik kito objekto kopija. Taip pat šie keturi objektai turi turėti tokias savybes:
Reikės parodyti ir pristatyti lab. darbų metu. |
|
12 savaičių. | 1,3 | ~30 val. darbo. | Baigtas žaidimo prototipas.
Galutinis jūsų žaidimas labai priklauso nuo pasirinkto tipo ir žanro. Iš esmės jį turi būti galima žaisti ir jis neturi lūžti ir elgtis taip, kad smarkiai sugadintų žaidėjo įspūdžius. Tai reiškia, kad gali užtekti vieno lygio (jei tai, pvz., RPG ar strateginis žaidimas), bet jeigu per lygius atsiskleidžia žaidimo mechanika, tai turi būti bent du lygiai (pvz., galvosūkių ir kiti loginiai žaidimai). Be to, privalomai turi būti šie dalykai:
Taip pat reikia paruošti dokumentą (1-2 psl.), kuriame būtų:
Šį dokumentą reikia atsiųsti el paštu. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 5 užduotis“. Žaidimo prototipą reikės parodyti ir pristatyti lab. darbų metu. |
|
13 savaičių. | 0,3 | ~2 val. darbo. | Dokumentas, apžvelgiantis kitos komandos žaidimą (privalumus,
trūkumus, atrastas klaidas) ir realūs pasiūlymai, kaip tą
žaidimą galima būtų patobulinti (~3-4 psl.).
Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: 6 užduotis“. |
|
Preliminariai per paskutinę ar priešpaskutinę paskaitą (NE per pratybas, o per paskaitą!). | 0,2 | ~2 val. darbo. |
Savo žaidimų pristatymas. Ribotas laikas, tad būkite gerai pasiruošę suspėti papasakoti tai, kas svarbiausia.
Prezentaciją ir paruoštą 2-3 minučių žaidimo video turite atsiųsti iš anksto. Laiško antraštė turi būti „Žaidimų kūrimas: pristatymas“. |
|
Iš viso: | 5 (+0,6) | ~70 val. darbo. |
Pavėlavus:
Tačiau būtina atsiskaityti ankstesnius darbus prieš atsiskaitant vėlesnius!
Dokumentams taikomi formatavimo reikalavimai tokie patys, kaip baigiamiesiems bakalauro darbams. Skyrius „Bendrieji reikalavimai darbo tekstui“ iš BAKALAURO BAIGIAMOJO DARBO STRUKTŪRA: nuoroda.
Kelios žaidimų idėjos, kurias galite naudoti, keisti, jungti tarpusavyje ir kt. Jūsų tikslas - sukurti bent kažkiek originalų ir įdomų žaidimą. Būkite kūrybingi ir linksmi!
Naudingi (ir įdomūs!) straipsniai ir nuorodos:
Nemokami kūrimo įrankiai:
Jeigu turite pasiūlymų, įdomių ar naudingų nuorodų - parašykite el. laišką!
Žilvinas Ledas
el. paštas:
Twitter: @zledas
Facebook: facebook.com/zilvinas.ledas