Vadovo keliami reikalavimai studentams
Studentai turi dirbti viso semestro metu, ir mažiausiai kartą per dvi
savaites sutartu laiku susitikti su vadovu (arba atsiųsti el. laišką,
kuriame būtų visi šie reikalavimai) bei parodyti, kas buvo nuveikta per tą
laiką bei kokie neaiškumai ar klausimai iškilo. Jei studentas praleidžia
daugiau nei du susitikimus/el. laiškus, vadovas pasilieka sau teisę
atsisakyti vadovauti studento darbui (praktiškai tai reiškia, kad studentas
turi susirasti kitą vadovą, o to nepadarius, jam forminama skola).
Taigi, darbo tvarkaraštis:
- vasario - gegužės mėn. - mažiausiai kas dvi savaites
pranešti vadovui savo nuveiktus darbus. Tinka parašymas el. paštu,
bet jeigu turite daugiau klausimų ar pan., tai galime susitikti
iš anksto el. paštu, susitarę , kada ir kur susitinkame.
- gegužės 25 d. - pateikti (beveik) baigtą darbą
vadovui.
- birželio ~7-17 d. - pristatyti baigtą darbą į
katedrą.
- birželio 15–30 d. - darbo gynimas.
Patarimai rašant rašto darbą
Visi rašto darbai informuoja skaitytoją apie:
- temos svarbumą;
- tyrimo klausimą;
- ką tyrėjas padarė atsakydamas į klausimą;
- gautus rezultatus;
- gautų rezultatų interpretacijas.
Darbo turinys
Rašto darbo dalys ir jų tvarka yra pateikti kursinių (ar bakalauro)
darbų metodiniuose nurodymuose.
Dažniausiai „Medžiagos darbo tema dėstymo skyriai“ turi tokią
bendriausią struktūrą:
- Teorinė dalis (kaip kiti sprendė iškeltą problemą):
- Kryptinga literatūros tam tikra tema analizė, padedanti formuluoti
tikslus ir hipotezes (reikia išdėstyti tezes ir argumentus).
- Apžvelgiami svarbiausi su tema susiję atitinkami šaltiniai.
- Literatūros ieškoti patogu naudojantis scholar.google.com, taip pat
labai verta ieškant susikonfiguruoti
VU VPN'ą, tada turėsite priėjimą prie žymiai daugiau el.
resursų.
- Trumpos ir vertingos rekomendacijos, kaip skaityti mokslinius
straipsnius: S. Keshav, How
to Read a Paper, ACM SIGCOMM Computer Communication
Review, Vol. 37-3, pp. 83-84, 2007.
- Turi būti identifikuojama: teorinis pagrindas; kintamieji;
metodologiniai ir sąvokiniai ankstesnių tyrimų trūkumai ir
ribotumai.
- Pagrindžiami tyrimo tikslas ir hipotezės.
- Tyrimas (ką padariau, kad pabandyčiau išspręsti
problemą):
- Reikia aprašyti tyrimo eigą.
- Rezultatai ir jų aptarimas (ką atradau ir ką reiškia
gauti rezultatai):
- Tai gali nebūti išskirta į atskirą skyrių (dalis gali būti
pateikiama prie tyrimo, kita dalis gali būti pateikiama „Rezultatai
ir išvados“ skyriuje).
Darbo apiforminimas ir pateikimas
Darbo struktūra, darbo teksto bei literatūros sąrašo formatavimo
reikalavimai pateikiami kursinių darbų metodiniuose nurodymuose,
kurie yra paskelbti katedros tinklalapyje (t. y. čia).
Kas yra plagijavimas ir kaip jo išvengti
Plagijavimas, tai: svetimos autorystės, svetimo veikalo ar išradimo
pasisavinimas (LKŽ).
Kaip tai atsitinka?
- Netinkamai nurodomi šaltiniai.
- Šaltiniai iš viso necituojami.
- Perdėtai naudojami išoriniai šaltiniai.
- Tiesiog kopijuojamas svetimas tekstas.
Aptikus, kad darbas plagijuotas darbas bus nepriimtas (skola) ir studentas
gali būti išmestas iš universiteto.
Kaip išvengti plagijavimo?
- Išmokti citavimo taisykles.
- Perfrazuoti užrašant kito žmogaus mintis.
- Darbe nurodyti šaltinius.
Kada nurodyti šaltinius?
- Kai naudojatės kito asmens žodžiais ar idėjomis iš bet kurio kito
šaltinio.
- Kai tiksliai cituojate kito asmens žodžius ar idėjas.
- Kai perspausdinate paveikslus, diagramas ar lenteles.
Gynimo skaidrių turinys ir patarimai
Skaidrių turinys:
- Tematika (svarbiausių tematikos sąvokų apibrėžimai, įvadas į
tematiką) - 1 skaidrė
- Problemos/uždavinio formulavimas (iš to turi išplaukti pagrindinė
darbo tema) - 1 skaidrė
- Darbo tikslo formulavimas (jei sutampa su problemos formulavimu, tai
kartoti nereikia) - 1 skaidrė
- Darbo planas (kaip pasieksite tikslą) - čia surašote punktus, kuriais
buvo/bus pasiektas darbo tikslas - 1 skaidrė
- Temos gynimui (magistrantams): svarbiausios sąvokos (apibrėžimai, jei
ilgi, neturi būti rašomi - turi būti sakomi žodžiu) -
2-3 skaidrės
- Darbo gynimui (bakalaurams, magistrantams): darbo metu iškilusios
problemos, esminiai priimti sprendimai, kas buvo padaryta jūsų pačių
("susipažinau", "sukonspektavau", "išsiaiškinau", "išmokau"
tinka tik kursiniams darbams!) - 3-6
skaidrės
- (Laukiami) rezultatai - sąrašo pavidalu, ne daugiau trijų.
"Susipažinau", "sukonspektavau", "išsiaiškinau", "išmokau"
tinka tik kursiniams darbams! - 1
skaidrė
- Išvados - sąrašo pavidalu, ne daugiau trijų (temos gynime nereikia) -
1 skaidrė. Nebandykite rezultatų, pastebėjimų,
komentarų, nuomonių apiforminti kaip išvadų!
Pastabos:
- Gynimui reikia ruošti skaidres. Galutiniame magistro darbo (viešame) gynime
visada bus projektorius, todėl tarpinius gynimus galite vertinti kaip
"treniruotes" prieš galutinį gynimą.
- Iš viso gynimui bus skirta 10 min. (net ir galutiniam), taigi turėtų
būti ne daugiau 10-12 skaidrių.
- Skaidres rekomenduotina ruošti su specializuota programine įranga ir
atsižvelgti į jos perspėjimus apie problemas skaidrėse (pvz., per
mažas šrifto dydis). Šrifto dydis skaidrėse turi būti nemažesnis nei
20pt.
- Prisilaikykite 5-7 elementų principo, t. y., vienoje skaidrėje
neturėtų būti daugiau nei 5-7 elementų (punktų sąraše, objektų
piešinėlyje ir pan.), sakinyje - ne daugiau 5-7 žodžių (jei norėsite,
daugiau pasakysite žodžiu).
- Jokiu būdu skaidrė neturi būti tiesiog vienas paragrafas teksto!
Skaidrė yra skirta iliustruoti jūsų pristatymą, o ne būti skaitoma
kaip knyga.
- Jei projektoriaus nėra (ir padalinote komisijai popierines skaidrių
kopijas), kai pereinate prie kitos skaidrės, taip ir sakykite ("Skaidrė
numeris 3", ar panašiai), kad komisija žinotų, katrą skaidrę dabar
aptarinėjate. Aišku, skaidrės turi būti sunumeruotos.
- Gynimą repetuokite su laikrodžiu bent 5 kartus! Apšlifuokite
apibrėžimus ir kitus pasakymus, kad galėtumėte berti "kaip
žirnius", o ne galvoti prie kiekvienos skaidrės, kaip čia suformuluoti
sakinį. Pristatyme neturi būti ilgesnės nei 1-2 sekundės tylos pauzės.
Vienai skaidrei bus < 1 min., bet ir per vieną minutę galima pasakyti
labai daug, jei prieš tai pasiruošite.
Šie patarimai paruošti vadovaujantis S. Girdzijauskienės skaidrėmis ir
D. Čiukšio patarimais
studentams.