2025 m. balandžio 1 d. Lietuvos mokslo taryba (LMT) pasirašė sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra (CVPA) dėl Edukologijos tyrimų proveržio programos įgyvendinimo. Ketverių metų programa, kurios biudžetas siekia 15,2 mln. eurų, skirta stiprinti edukologijos srities mokslinius tyrimus, skatinti tarptautinį bendradarbiavimą bei kurti inovatyvius sprendimus švietimo sektoriuje.
Šios programos tikslas – plėtoti edukologijos krypties mokslinius tyrimus ir, dalyvaujant tarptautinėse švietimo ir ugdymo srities tyrimų programose ir projektuose, didinti edukacinių tyrimų kokybę bei tarptautinį bendradarbiavimą.
Projektą įgyvendina Lietuvos mokslo taryba, bendradarbiaujant su septyniais pagrindiniais partneriais: Vilniaus universitetu; Vytauto Didžiojo universitetu; Kauno technologijos universitetu; Vilniaus Gedimino technikos universitetu; Mykolo Romerio universitetu; Lietuvos sveikatos mokslų universitetu; Klaipėdos universitetu.
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakultetas (VU MIF) koordinuoja projektą „Įrodymu grįstas mokymas mokyklinėje matematikoje“, vadovas – prof. habil. dr. Rimas Norvaiša, P-EDU-23-8. Projekto komandoje – mokslininkai, tyrėjai ir doktorantai iš VU MIF Taikomosios matematikos instituto, Matematikos instituto bei Filosofijos fakulteto.
Vilniaus universiteto projektai, koordinuojami kitų fakultetų:
- Chemijos didaktika: efektyvesnio mokymo tyrimas“, vadovas – prof. dr. Aivaras Kareiva (Chemijos ir geomokslų fakultetas), P-EDU-23-10,
Filosofijos fakulteto koordinuojami Edukologijos tyrimų proveržio programos projektai yra šie:
- „Pedagogų rengimo tarptautinė dimensija: tarptautinis ir tarpinstitucinis bendradarbiavimas“, vadovas – prof. dr. Rimantas Želvys, P-EDU-23-27,
- „Delinkventiniu elgesiu pasižymintys vaikai: tinkamiausios mokyklos sistemos reakcijos paieškos“, vadovė – prof. dr. Violeta Gevorgianienė, P-EDU-23-14,
- „Pagalba mokytojui: dėmesingo įsisąmoninimo intervencijų taikymas mažinant mokytojų patiriamą stresą ir perdegimą bei gerinant darbo kokybę“, vadovas – doc. dr. Stanislav Sabaliauskas, P-EDU-23-23,
- „DigiMaths4All: Matematikos problemų sprendimo taikant technologijomis grindžiamą mokymąsi ir informatinį mąstymą stiprinimas“, vadovė – prof. dr. Valentina Dagienė, P-EDU-23-13,
- „IMPACT: informatikos mokytojų nuotolinio profesinio tobulinimo perkėlimo į klasę ir poveikio mokinių mokymosi rezultatams tyrimas“, vadovė – doc. dr. Tatjana Jevsikova, P-EDU-23-21,
- „Filosofijos mokymo vidurinėje mokykloje vertinimas“, vadovas – prof. dr. Richard Cohen, P-EDU-23-19,
- „Aplinkodairinių paradigmų pokytis švietime: nuolatinis ugdytojų mokymasis antropocene (ENVOLEARN)“, vadovas – prof. dr. Mintautas Gutauskas, P-EDU-23-18,
- „Mokėjimo mokytis ugdymo tęstinumas ankstyvojoje vaikystėje (4–8 m.)“, vadovė – doc. dr. Rita Makarskaitė–Petkevičienė, P-EDU-23-26,
- „Ateities kompetencijų ir mokytojų agentiškumo stiprinimas transformuojant mokytojų profesinio tobulėjimo ekosistemą“, vadovė – doc. dr. Asta Meškauskienė, P-EDU-23-16.
Projektas „Edukacinių tyrimų proveržis“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“. Projektas finansuojamas 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.