Doc. Gintautas Tamulevičius: klausimas yra mokslo perversmo pradžia

Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos fakulteto dėstytojas doc. Gintautas Tamulevičius įsitikinęs, kad studentų ir dėstytojų bendravime svarbiausia abipusė pagarba, dalykiškumas ir bendrumo jausmas. Pasak jo, būtent tai studentui leidžia pasijusti neatsiejama akademinės bendruomenės dalimi, jaunesniuoju dėstytojų ir tyrėjų kolega, o svarbiausia – asmenybe. Nors dėstytojo tyrimų sritis – šnekos signalų analizė ir modeliavimas itin sudėtinga, laisvalaikiu jis –žygeivis, ramybę atrandantis gamtoje. Sugrįžęs į paskaitas dėstytojas savo žinias siekia perduoti atsakymų net į sudėtingiausius klausimus ieškoti pasiryžusiems studentams.

2021 05 10 Gintautas Tamulevicius Feed 1080x1080Kas, jūsų nuomone, yra svarbiausia kuriant santykį, ryšį tarp dėstytojo ir studento?

Studentų ir dėstytojų bendravime svarbiausias turėtų būti „kolegiškumas“ – abipusė pagarba, dalykiškumas, bendrumo jausmas, kuris išlieka net ir pasibaigus darbo dienai. Tuomet jaunas žmogus, įstojęs į universitetą, pasijus neatsiejama akademinės bendruomenės dalimi, jaunesniuoju dėstytojų ir tyrėjų kolega, o svarbiausia – asmenybe.

Ką šis santykis suteikia dėstytojui?

Santykis su studentais dėstytojui gali padėti pažinti jaunesniąją kartą, suprasti jų mąstymą, galbūt net vertybes ir normas, kuriomis vadovaujasi studentai. O tai yra žingsnis geresnio tarpusavio supratimo link.

Kodėl svarbu yra klausti, kokia yra klausimo svarba?

Klausimas yra dialogo pradžia. Akademiniame pasaulyje tai gali būti naujo tyrimo pradžia. Atradimo pradžia. Mokslo perversmo pradžia. Klausiantis žmogus visus priverčia į problemą pažvelgti nauju kampu, iš naujo požiūrio taško, pareikalauja naujų duomenų. Tai – mokslo esmė.

Kokiais klausimais dažniausiai diskutuojate su studentais?

Tiksliuosiuose, inžineriniuose ir technologiniuose moksluose dalykinis bendravimas dažniausiai vyksta ieškant sprendimo, siekiant pasidalyti turimomis žiniomis ar patirtimi, aptariant priimtus sprendimus ir padarytas klaidas. Sunku tai pavadinti diskusija, kuriai būdingas apsikeitimas asmeninėmis nuomonėmis ir neapibrėžtais rezultatais. Man tai panašiau į dialogą, kai aptariant labai konkretų klausimą apsikeičiama aiškiais argumentais ir suformuluojama konkreti išvada (dalykinės srities žinovui neretai nuspėjama ar suvokiama iš anksto).

 Visą interviu su dėstytoju galite perskaityti VU polapyje:
https://www.vu.lt/atverkpasauliklausimais/

2021-05-10