2018 01 08 mokymai destytojams

Šį rudenį Vilniaus universitete (VU) startavo bandomoji pedagoginių kompetencijų stiprinimo programa dėstytojams „Aktyvaus mokymosi metodų mokymai“.

Ja siekiama suteikti žinių apie aktyvaus mokymosi paradigmą, suaugusiųjų mokymosi iš patirties požiūrių, vertinimo būdų bei priemonių įvairovę ir ugdyti gebėjimus taikyti aktyvaus mokymosi metodus arba jų elementus.

Mokymų metu sukurta mokymosi aplinka skatino dėstytojus taikyti aktyvius metodus pedagoginėje veikloje, fiksuoti savo patirtį ir ją reflektuoti tiek individualiai, tiek grupėse per visus užsiėmimus.

Pasak VU studijų prorektoriaus doc. Valdo Jaskūno, universitete vyksta nuolatinis studijų kokybės gerinimas. Renkami, analizuojami duomenys apie studijas ir su jomis susijusius bei joms poveikį turinčius procesus, siūlomos ir įgyvendinamos efektyvios priemonės veiklai gerinti, siekiant užtikrinti sklandžius studijų kaitos ir mokslo pažangos procesus.

„Šių mokymų dėstytojams iniciatyva Vilniaus universitete kilo atsižvelgiant į visam Europos aukštųjų mokyklų tinklui keliamus naujus švietimo politikos iššūkius, siekiant įgyvendinti aukštojo mokslo kokybines permainas – diegti inovatyvius studijų ir vertinimo metodus, ugdyti aukštųjų mokyklų vidinę kokybės kultūrą, pagrįstą akademinėmis vertybėmis, partneryste ir nuolatinio tobulinimo(si) nuostatomis. Norint koja kojon žengti su Europos aukštojo mokslo pažanga, šioje srityje mums reikia papildomų sistemingų pastangų“, – pabrėžė prorektorius.

Du mėnesius (spalį–lapkritį) vykusius mokymus baigė pusė šimto universiteto dėstytojų. Jie įgijo žinių apie įvairius mokymosi metodus ir įgūdžių, padedančių kurti aktyvaus mokymosi aplinką per paskaitas. Mokymus baigęs akademinis personalas galės kurti, tikslingai pasirinkti ir taikyti tinkamus aktyvius mokymosi metodus konkretiems mokymosi tikslams pasiekti. Dar beveik tiek pat Medicinos fakulteto dėstytojų dalyvavo mokymuose, kuriuose aptarė vertinimo metodus medicinos studijų procese. Juos vedė Astono universiteto (Jungtinė Karalystė) Medicinos fakulteto dekanė prof. Helen Cameron.

Iš mokymų dalyvių atsiliepimų galima spręsti, kad parinktos mokymų temos yra itin aktualios su studentais dirbantiems dėstytojams ir vertinamos labai palankiai. Anot mokymų dalyvių, ypač vertingi per juos pristatyti ir išbandyti aktyvaus mokymosi metodai, kurie labai palengvino darbą per paskaitas. Mokymus baigę dėstytojai teigė, kad pradėjus taikyti naujus mokymo metodus geriau susipažįsta su studentais, įsivyrauja šiltesnė mokymosi atmosfera.

Universiteto vidinė studijų kokybės vadybos sistema skirta apibrėžti atsakomybę už studijų kokybę, įgaliojimus, bendradarbiavimą su vidinėmis ir išorinėmis suinteresuotosiomis šalimis, užrašyti ir saugoti duomenis apie studijų kokybę, atlikti periodinį vertinimą, tobulinti sistemą, ugdyti darbuotojus, sistemingai didinti universiteto konkurencingumą.

 

Šaltinis: vu.lt