Sidebar

MIF aplankę moksleiviai susipažino su universitetine matematika

„Kas yra universitetinė matematika?” – moksleivius pasamprotauti kvietė Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) dėstytojai Aidas Medžiūnas ir Vytenis Šumskas. Balandžio viduryje Vilniaus universitete vyko tradicinis renginių ciklas „Studentas vienai dienai“, kurio metu moksleiviai iš visos Lietuvos turėjo galimybę dalyvauti įvairiose paskaitose ir praktiniuose užsiėmimuose.  

Moksleiviai galėjo rinktis, kokias paskaitas aplankyti MIF kartu su studentais, o dėstytojai A. Medžiūnas ir V. Šumskas suorganizavo išskirtinį užsiėmimą, skirtą tik moksleiviams.


2019 04 24 Studentas vienai dienai MIF820x312

Pasak organizatorių, kam yra tekę ragauti aukštosios matematikos, tie gerai žino, jog universitetinė matematika ir matematikos pamoka mokykloje smarkiai skiriasi viena nuo kitos. Aukštoji matematika žymiai labiau skatina mąstyti, kurti ir analizuoti. Formulių ir algoritmų mokymasis be jų pagrindimo bei rišlios struktūros turi gerokai mažesnę reikšmę. Šia temine paskaita stengtasi paneigti matematikos – kaip sauso ir nekūrybiško mokslo – įvaizdį, taip pat parodyti, kad matematikos esmė – originalus mąstymas, smalsumas ir išradingumas.

Paskaitoje pristatyti matematinio mąstymo pradmenys bei struktūra. Moksleiviams dėstytojai A. Medžiūnas ir V. Šumskas pasakojo apie sritis, kuriose matematinės žinios bei originalumas leidžia pasiekti itin vertingų bei įdomių rezultatų, taip pat pristatė, kokie profesiniai keliai galimi su aukštosios matematikos žiniomis bei kokias profesines savybes ryškiausiai ugdo šios krypties studijos.

Praktinių užsiėmimų metu dėstytojai pademonstravo statistinės analizės taikymus. „Įsitikinome, kad dalyvių batų dydžių skirstinys atitinka normalųjį, o ypač daug susidomėjimo sukėlė žaidimas, kuriame dalyviai turėjo spėlioti, kiek saldainių yra uždarame inde. Nors nei vienas moksleivis neatspėjo teisingo atsakymo ir tarp pavienių spėjimų buvo labai netikslių bandymų, bendroje sumoje visų spėjimų vidurkis buvo labai arti tikrojo skaičiaus – skyrėsi vos keturiais procentais,” – pasakojo V. Šumskas.

Labiausiai matematikos krypties studijomis susidomėję moksleiviai teiravosi apie skirtumus tarp mokykloje bei universitete matematikai reikalingų gebėjimų, apie stojimo galimybes bei studentišką gyvenimą, taip pat apie inovatyviausias šių dienų matematikos taikymo kryptis.

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos
Sutinku