Dalyko sando aprašas

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

VIMA3124

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Virtualiosios mokymo aplinkos

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė

Dr. Tatjana Jevsikova

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (6)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui:  48

 

Paskaitų  16

 

Seminarų

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų  32

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Informatikos pagrindai, bendroji pedagogika

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas: ugdyti būsimųjų matematikos ir informatikos mokytojų virtualiųjų mokymo aplinkų efektyvaus naudojimo ugdymo procese kompetenciją, perteikti elektroninio mokymo pagrindus.

Numatomi gebėjimai: baigę šį kursą studentai gebės naudotis virtualiosiomis mokymo aplinkomis, taikyti jas ugdymo procese (planuoti, kurti ir organizuoti virtualius mokymo kursus, tikslingai naudoti virtualiojo bendravimo ir bendradarbiavimo priemones), žinos elektroninio mokymo naujausias tendencijas.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Elektroninio mokymo pagrindai. Nuotolinis mokymas ir jo raida. Mišrusis mokymas ir jo modeliai.

Virtualiųjų mokymo aplinkų (VMA) pagrindinės sąvokos. VMA paskirtis, klasifikacija ir pagrindinės funkcijos.

VMA naudotojų grupės ir jų teisės. Naudotojų registracija, besimokančiųjų ir mokytojų priskyrimas kursui. Naudotojų paskyros ir jų administravimas. VMA konfigūravimas ir sąsajos pritaikymas mokymo poreikiams.

Elektroninio ugdymo turinio kūrimas. Virtualiųjų kursų tipai ir jų projektavimas. Elektroniniai ištekliai ir veiklos. Įvairialypės terpės naudojimas virtualiajame kurse. Kurso įvykių planavimas.

Bendravimas ir bendradarbiavimas virtualiojoje erdvėje. Sinchroninio ir asinchroninio bendravimo ir bendradarbiavimo priemonės: forumai, pokalbiai, žodynai, viki, tinklaraščiai.

Elektroninių testų kūrimas: metodiniai ir technologiniai aspektai.

Besimokančiųjų pasiekimų vertinimas virtualiojoje aplinkoje. Vertinimo skalių kūrimas ir naudojimas. Besimokančiųjų veiklos virtualiojoje aplinkoje stebėsena.

Besimokančiųjų ir mokytojų sąveikos planavimas ir organizavimas, inovatyvių mokymo metodų naudojimas virtualiajame kurse.

Elektroninio mokymo turinio mainų tarptautiniai standartai. Mokymosi objektai ir jų įtraukimas į VMA.

Kolektyvinis elektroninio mokymo turinio kūrimas ir publikavimas. Atvirasis elektroninis mokymo turinys. Elektroninio mokymo turinio naudojimo teisiniai aspektai.

Praktiškai dirbama dvejose VMA. Apžvelgiamos bei palyginamos tarpusavyje ir kitos populiariausios VMA.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.       Rutkauskienė D. ir kt. Nuotolinis mokymasis. Kaunas: Technologija, 2003.

2.       Targamadzė A. ir kt. Naujos distancinio švietimo galimybės. Vilnius: Lietuvos neakivaizdinio švietimo centras, 1999.

3.       Cole, J., Foster, H. Using Moodle. Teaching with the Popular Open Source Cource Management System. O'Reilly, 2007.

4.       Virtualioji mokymosi aplinka mokyklai. Švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklų tobulinimo programa. Mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimas pagrindinėje mokykloje. Vilnius, 2005.

Papildomos literatūros sąrašas

1.       Lietuvos portalas „emokykla“ (http://www.emokykla.lt).

2.       Virtualiųjų mokymo aplinkų žinynai (pvz., Moodle, LeMill, ATutor).

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos, diskusijos, studentų savarankiškų ir grupinių užduočių atlikimas ir pristatymas, aptarimas grupelėmis.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitų ir pratybų lankomumas: 80%. Skiriama 10% visų reikalaujamų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Namų darbai ir aktyvus dalyvavimas diskusijose, paskaitų lankomumas. Egzaminas raštu.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Kaupiamasis vertinimas. Darbas pratybų, paskaitų metu ir namų darbai: 50%. Lankomumas: 10%. Egzaminas: 40%.

Aprobuota katedros

2009-09-21

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10