Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

GEDI2114

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Geometrijos didaktika

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doc. dr. Romualdas Kašuba

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (7)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko  48

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų  16

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

-

 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Skatinti geometrinį mastymą, pagilinti ir plėtoti geometrinio pasaulio vaizdo suvokimą ir jo adekvatų aprašymą naudojantis paprastais efektyviais metodais ir (pagal galimybę) individualiomis ar grupinėmis užduotimis su kūrybiškais elementais

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Geometrijos mokslo ištakos ir pagrindiniai geometrijos tikslai, metodai bei galimybės. Klasikinių istorinių geometrijos uždavinių apžvalga. Geometrinis intuicija ir geometrinė vaizduotė. Aksiominis metodas ir aksiomų sistemos, aksiomų sistemų savybės. Geometrijos kurso metodinės prielaidos ir pagrindiniai geometrinių uždavinių sprendimo būdai ir principai. Geometrijos uždavinių suvokimas ir praktinės bendrųjų uždavinių sprendimo būdų suvokimo plėtotės bei įvaldymo galimybės. Matematinė bei loginė geometrinių metodų specifika. Geometrinių uždavinių patrauklumas bei jų sprendimų būdų reprezentavimo specifika mokykloje: sunkumai, galimybės, problemos ir perspektyvos.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

J. Mačys, Moksleivių matematikos olimpiadų uždaviniai, Vilnius 2003, 214 psl; P.Katilius, Geometrijos pagrindai, Vilnius, 1966, 294 psl.; H.S.M.Coxeter and S.L. Greitzer, Geometry revisited, Toronto-New York, 1997.

Papildomos literatūros sąrašas

Jaunajam matematikui, LJMM knygelės, 1-10, sud. A.Apynis, E. Stankus, J.Šinkūnas , Danieliaus leidykla, 2001-2009; R.Kašuba, Once upon a time I saw a puzzle, Parts I, II, III, Riga, University press,  2007-2008

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Tradiciniai (pagal galimybę ir su individualaus ir kolektyvinio darbo akcentais) didžiulį dėmesį skiriant kūrybiniams studentų veiklos elementams

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Privalu būti dalyvavus didesnėje visų užsiėmimų dalyje.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Kontrolinis darbas raštu, egzamino darbas raštu, prireikus su žodiniais komentarais bei paaiškinimais.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Egzaminas pažymys susideda iš kontrolinio darbo pažymio, vertinamo iki 3 balų,, egzamino darbo – iki 5 balų ir dar 2 balai gali būti skiriami už kūrybingumą bei aktyvumą  užsiėmimų metu.

Aprobuota katedros

2009-09-21

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10