Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

INFD2114

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Informatikos didaktika

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė

Katedra, centras

Matematikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (6)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui  64

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų  32

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Būti išklausius informatikos, programavimo pagrindų, bendrosios pedagogikos, psichologijos įvado kursus

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas: ugdyti būsimųjų matematikos ir informatikos mokytojų kompetenciją mokyti informatikos ir informacinių technologijų mokyklose ir kolegijose.

Baigęs šį kursą studentas turi išmanyti informatikos ir informacinių technologijų (IT) bendrąsias programas, išsilavinimo standartus, šiuolaikinius mokymo metodus, gebėti juos taikyti atsižvelgdamas į mokinių poreikius.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Didaktikos kaip mokslo samprata. Mokymosi psichologijos pagrindai (biheviorizmas, kognityvizmas, konstruktyvizmas). Didaktiniai principai. Motyvacija. Kūrybiškumas. Diferenciacija. Dalykų integracija.

Pasaulio rekomenduojamos informatikos ir informacinių technologijų mokymo programos. UNESCO, ACM K-12, ECDL programų moduliai, jų apžvalga. Pasaulinės IKT diegimo švietime stadijos.

Lietuvos informatikos ir IT mokymo koncepcija. Bendrosios IT mokymo programos ir išsilavinimo standartai. Informatikos mokymo raida Lietuvoje. Inovatyvūs mokymo(-si) metodai. Interaktyviojo mokymosi strategijos. Nuotolinis mokymasis.

Informacinės technologijos jaunesnėse klasėse. Logo filosofinė metodologinė kryptis. S. Paperto švietimo filosofijos pagrindinės idėjos. Konstruktyvizmas ir kompiuteris. Mikropasaulių samprata.

Logo interpretatorių apžvalga. „Komenskio Logo“ ir „Imagine Logo“ bendrieji darbo principai. Programavimo konstrukcijos. Procedūros. Rekursija. Sąrašinės struktūros. Animacija. Programavimo „Scratch“ pagrindai.

Atskirų informacinių technologijų kurso dalių dėstymo ypatumai. Tekstų rengimas. Darbas skaičiuokle. Interneto taikymai. Algoritmų samprata. Pateikčių rengimas. Socialiniai ir etiniai aspektai. Modulinė informacinių technologijų kurso programos sandara. Išplėstinis kursas. Duomenų bazės. Elektroninė leidyba. Programavimo pagrindai.

Algoritmavimo ir programavimo mokymo metodika. Duomenų tipai ir struktūros. Valdymo struktūros. Globalieji kintamieji ir parametrai. Funkcijos ir procedūros. Programavimo stilius ir kultūra.

Informatikos papildomas ugdymas. Jaunųjų programuotojų mokykla. Informatikos olimpiados. Lietuvos informatikų olimpiadų rengimo principai ir nuostatos.

Informacinių technologijų kurso mokymosi vertinimas. Informacinių technologijų brandos egzaminas. Neformalus vertinimas. Kūrybinio darbo vertinimo kriterijai. Standartiniai testai.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.    Papertas S. Minčių audros: Vaikai, kompiuteriai ir veiksmingos idėjos. Vilnius: Žara, 1995.

2.    Dagienė V. Informacinės technologijos, IX–X kl., I-II d. Vilnius: TEV, 2003.

3.    Dagienė V., Žandaris A. Informacinės technologijos, I–II d., Vilnius, TEV, 2004.

4.    Dagienė V., Skūpienė J. Lietuvos moksleivių olimpiadų uždaviniai. I-II d. Vilnius: TEV, 1999, 2001

Papildomos literatūros sąrašas

5.    Dagienė V. Informatikos kelias: informatikos mokymo Lietuvos mokykloje 20-mečiui. Vilnius: TEV, 2006

6.    Įvairi medžiaga iš žurnalų (Informatics in Education, Olympaids in Informatics), medžiaga iš Švietimo ir mokslo ministerijos, Nacionalinio egzaminų centro, Ugdymo plėtotės centro, Švietimo informacinių technologijų centro svetainių, taip pat Europos Sąjungos šalių švietimo portalų.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Pusę laiko – paskaitos su trumpomis (2–3 min.) diskusijomis.

Per laboratorinių darbus derianmi bendradarbiavimo ir savarankiško darbo metodai: darbas grupelėmis, projektinis darbas, studentų savarankiškų darbų pristatymas ir aptarimas, nuotolinės konsultacijos (el. paštu arba skypu)

Lankomumo reikalavimai

 (Attendance requirements)

Siekiama, kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% paskaitose ir laboratoriniuose užsiėmimuose.

Paskaitų lankomumui skiriama iki 10 proc. visų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai

(Assessment requirements)

Egzaminas raštu. 60–70 proc. balų studentai gali surinkti per semestrą už iš anksto suplanuotus darbus: parengtus pristatymus, anotacijas, esė, mokymo planus ir pan. (čia įeina lankomumo 10 proc.). Likusi dalis gaunama per egzaminą.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą. Kaupiamas studento elektroninis aplankas (ePortfolio): pristatymo skaidrės, parengti pamokų planai, testai, parašytos knygų anotacijos, esė ir pan.

Aprobuota katedros

2009-09-21

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10