Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

PSPE2116

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Pedagoginė ir raidos psichologija

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslinis vardas, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Dovilė Černiauskaitė,

Dovilė Butkienė

Katedra, centras

Bendrosios psichologijos katedra

Fakultetas, padalinys

Filosofijos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos,

 

Semestras

(Semester)

Pavasario (2)

 

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Viso dalyko 64

 

Paskaitų 32

 

Seminarų 32

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų,

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Psichologijos įvadas

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Šiame kurse studentai susipažins su pagrindinėmis raidos psichologijos sąvokomis ir teorijomis, žmogaus fizine, pažintine, socialine ir asmenybės raida įvairiais gyvenimo tarpsniais. Taip pat jie bus supažindinti su individualiais mokinių skirtumais, mokymosi teorijomis, mokymosi motyvacijos veiksniais, mokymo planavimu, mokymo metodais, klasės valdymo ir mokinių vertinimo būdais.

Išklausę kursą studentai turėtų sugebėti:

-palyginti psichologines raidos teorijas bei apibūdinti žmogaus raidą kūdikystėje, vaikystėje, paauglystėje ir brandžiame amžiuje, taip pat pritaikyti šias žinias aiškinant vaikų ir suaugusių žmonių elgesį

-apibūdinti pagrindinių mokymosi teorijų principus, teorijų taikymo mokymo procese galimybes

-įvardinti, kokiais būdais galima motyvuoti mokinius bei efektyviai valdyti klasę

-palyginti į mokytoją ir į mokinį orientuotus mokymo metodus

-apibūdinti mokinių vertinimo būdus

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Pedagoginės psichologijos objektas. Mokinių individualūs skirtumai. Intelektas, intelekto teorijos, intelekto matavimai. Mokymasis: bihevioristinė, socialinio išmokimo ir informacijos apdorojimo perspektyvos. Mokymosi motyvacija. Mokymo proceso planavimas, mokymo tikslų taksonomijos. Mokymo metodai, jų panaudojimo psichologiniai aspektai. Pamokos psichologiniai dėsningumai. Vadovavimas klasei. Vertinimas ir įvertinimas. Vertinimo būdai. Normomis ir kriterijais grindžiamas įvertinimas. Standartizuoti testai. Mokytojo profesijos psichologiniai ypatumai.

Raidos psichologijos objektas. Raidos samprata. Pagrindinės psichologinės raidos teorijos. Pažintinė, socialinė ir asmenybės raida kūdikystėje, ikimokykliniame amžiuje, vidurinėje ir vėlyvojoje vaikystėje, paauglystėje bei brandžiame amžiuje.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.                   Sage N.L., Berliner D.C., Pedagoginė psichologija, Alma Litera, Vilnius, 1994, p.623

2.                   Arends R.I., Mokomės mokyti, Margi raštai, Vilnius, 1998, p. 519

3.                   Zukauskiene R., Raidos psichologija Vilnius, 1996.

4.                   Durkin K., Developmental social psychology: from infancy to old age. Blackwell Publishers Inc., London, 1995.

5.                   Flavell J. H., Miller P. H., Miller S. A., Cognitive development (3th ed.). Prentice Hall Inc., New Jersey, 1993.

Papildomos literatūros sąrašas

–

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos ir seminarai

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitos – neprivaloma, seminarai – privaloma

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Egzaminas.

Aprobuota katedros

2004-03-08

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11