Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

KOII2114

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Komunikacijos ir informaciniai įgūdžiai

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (1)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui  48

 

Paskaitų  16

 

Seminarų  32

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Studentai laisvai kalba ir geba reikšti savo mintis

 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas – ugdyti būsimųjų matematikos ir informatikos mokytojų komunikacinę kompetenciją, mokymosi mokytis kompetenciją ir informacinius įgūdžius.

Nuo gebėjimo efektyviai ir tinkamai bendrauti, mokėti mokytis, gebėti naudotis informaciniais įgūdžiais labai priklauso asmens karjeros sėkmė. Teorines žinias kurso dalyviai įgyja per paskaitas ir seminarus bei savarankiškai dirbdami. Svarbus sėkmingų komunikacijos, informacinių įgūdžių ugdymo veiksnys – studentų iniciatyva ir aktyvus dalyvavimas užsiėmimuose.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Komunikacijos samprata. Teoriniai komunikabilumo pagrindai. Gnostiniai komunikaciniai įgūdžiai.

Operaciniai techniniai komunikacijos įgūdžiai.

Verbalinės komunikacijos tobulinimas ir jos santykis su neverbaline komunikacija. Viešas kalbėjimas, pokalbis, diskusija, ginčas. Viešosios kalbos rengimas, būsimos auditorijos analizė. Masinė komunikacija. Žiniasklaidos bendravimo su visuomene psichologiniai aspektai. Pozityvus įvairių komunikacijos formų panaudojimas. Aktyvaus klausymo įgūdžiai. Klausymo tipai ir problemos.

Rašytinė ir straipsnių kalba, jų rengimo didaktiniai sunkumai bei psichologiniai aspektai. CV ir motyvacinio laiško rengimas.

Informacinių įgūdžių samprata. Informaciniai įgūdžiai ir informacinė technologija. Informacinių įgūdžių ugdymo metodai. Informatyvusis skaitymas. Skaitymo būdai. Peržvalga. Tekstų vertinimas. Konspektavimas. Atranka ir atmetimas.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.  Cottrell S. Critical Thinking Skills: Developing Effective Analysis and Argument.  Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2005.

2.  Fiske J. Įvadas į komunikacijos studijas. Vilnius: Baltos lankos, 1999, 239 p.

3.  Grebliauskienė B., Večkienė N. Komunikacinė kompetencija. Komunikabilumo ugdymas. Vilnius, Žara, 2004, 200 p.

4.  Herring J. Informacinių įgūdžių ugdymas mokykloje. Vilnius, Garnelis, 1998, 184 p.

5.  Karnegis D. Kaip įsigyti draugų bei daryti įtaką žmonėms, Vilnius, 1999.

Papildomos literatūros sąrašas

1.  Pinker S. How the Mind Works. Penguin, 1998, 435 p..

2.  Levin, P. & Topping, G. Perfect Presentations! Maidenhead: Open University Press, 2006.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos su trumpomis (2–3 min.) diskusijomis, klausimais.

Seminaruose naudojami įvairūs mokymo metodai: darbas grupelėmis, projektinis darbas, studentų savarankiški darbai, jų pristatymas ir aptarimas, nuotolinės konsultacijos (el. paštu arba skypu)

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Siekiama, kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% paskaitose ir seminaruose.

Paskaitų lankomumui skiriama iki 10 proc. visų reikalaujamų balų. Egzaminą leidžiama laikyti tik semestro metu tinkamai atlikus 2/3 darbų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas raštu. 60–70 proc. balų studentai surenka per semestrą už iš anksto suplanuotus darbus: savarankiškai parengtus pristatymus, esė ir pan. (čia įeina lankomumo 10 proc.). Likusi dalis gaunama per egzaminą.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą. Kaupiamas studento elektroninis aplankas (ePortfolio): pristatymo skaidrės, savarankiškai parengti darbai, parašytos esė ir pan.

Aprobuota katedros

2009-09-21

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10