Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Užsienio kalba

 

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doc. B. Z. Stanevičiene, asist. I. Stasiūnaitė

 

Katedra, centras

FBMM Anglų kalbos katedra

 

Fakultetas, padalinys

Užsienio kalbų institutas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (1)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Viso dalyko  64

 

Paskaitų

 

Seminarų

 

Pratybų  64

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Studentas turi būti išklausęs ir įsisavinęs vidurinės mokyklos anglų kalbos kursą

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Anglų kalba

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslai: ruošti studentus tolesnėms profesinėms studijoms anglų kalba, ugdyti studentų gebėjimą naudotis anglų kalba profesinėje bei mokslinėje veikloje informacijai gauti žodžiu ir raštu, rengti studentus bendrauti gimtosios ir užsienio šalių profesinėje bei kultūrinėje aplinkoje.

Šiems tikslams pasiekti ugdomi pagrindiniai keturi kalbinės veiklos gebėjimai – kalbos supratimas iš rašto(skaitymas), kalbos supratimas iš klausos, rašymas ir kalbėjimas tam tikromis matematikos ir informatikos specialybės temomis, atrinktomis pagal specialybės dalykų studijų programas

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Anglų kalbos sando turinį sudaro ugdytini kalbinės veiklos gebėjimai bei kalbos medžiaga.Ugdomi visi kalbinės veiklos gebėjimai(skaitymas, klausymas, rašymas ir kalbėjimas)  šiomis temomis:

Studijos Vilniaus universitete ir užsienio aukštosiose mokyklose, įžymieji mokslininkai, pagrindinės matematikos ir informatikos sąvokos, apibrėžimai ir jų rūšys.

1.Skaitymas:

Studentas turi gebėti suprasti autentiškus specialybės tekstus, suvokti teksto struktūrą ir mokėti pritaikyti gautą informaciją ir idėjas studijuojamojo dalyko žinių gilinimui.

Gebėti skaityti tekstą atsižvelgiant į tikslą: peržiūrėti tekstą, ieškoti tam tikros informacijos jame, kruopščiai studijuot tekstą ir rūšiuoti gautą informaciją pagal jos reikšmingumą (svarbiausia, mažiau svarbi, detalesnė). Skaitomi originalūs specialybės  tekstai. Tekstų rūšys: mokslo populiarioji literatūra, specialybės/mokslinė literatūra, informaciniai  ir mokomieji tekstai – straipsniai, ištraukos iš vadovėlių ir interneto, apžvalginiai straipsniai ir t.t.

2.Klausymas:

Studentas turi gebėti atspėti temą ir numatyti veiksmų(minčių) eigą, suvokti pagrindinę bei detalesnę informaciją ,požiūrį bei sugebėti konspektuoti klausomą tekstą ir įrašyti trūkstamą informaciją į pateiktas lenteles, grafikus, diagramas.

Klausomi nesudėtingi autentiški tekstai. Tekstų rūšys: interviu, įvairūs pokalbiai, instrukcijos, paskaita, akademiniai tekstai. Taipogi klausomos autentiškos BBC radijo laidos.

3.Kalbėjimas:

Gebėti padaryti pranešimą programoje parinktomis temomis, palaikyti pokalbį ir diskusiją naudojant šias komunikacines intencijas: pritarimą ar prieštaravimą, įsiterpimą į pokalbį, pokalbio pertraukimą.

Gebėti reikšti savo nuomonę ir apginti ją.

4.Rašymas:

Gebėti parašyti savo gyvenimo aprašą (CV), prašymą darbui gauti, elektroninę žinutę.

Gebėti parašyti specialybės sąvokų apibrėžimus, pastraipą ir santrauką. Supažindinama su rašomo teksto struktūra ir formos reikalavimais. Teksto rūšys: žinutės, apibrėžimai, pastraipa.

Kalbos vartosena:

Formuojamas ir plečiamas profesinės kalbos žodynas nagrinėjamų temų pagrindu. Ypatingas dėmesys kreipiamas į žodžių darybą ir terminologiją bei idiomatinius posakius.

Mokomasi atpažinti ir suvokti moksliniam tekstui būdingas gramatines konstrukcijas (gerundijaus, dalyvių bei bendraties formas, funkcijas ir jų konstrukcijas, emfatines konstrukcijas, neveikiamąją rūšį, modalinius veiksmažodžius ir jų ekvivalentus ).

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.        Specialybės anglų-lietuvių kalbų žodynai.

2.        Angliiskii jazyk dlia studientov-matiematikov. Dorožkina, V. P. 2001.

3.        Longman Advanced Learner’s Grammar. M. Foley, D. Hall. 2003.

4.        Successful Writing Proficiency. Virginia Evans. Express Publishing. 1998.

5.        Giving Presentations. Mark Ellis, Nina O’Driscoll. Longman. 1992.

6.        Oxford English for Computing. Keith Boeckner, P. Charles Brown. 1998.

Papildomos literatūros sąrašas

1.        New Scientist

2.        PC Journal

3.        Internet:

·          The Internet guide to Mathematics and Computing:

http://www.eevl.ac.uk

·          Science library:

http://www.scienceyear.com/text_only/library/index.html

http://dna50.britishcouncil.org/

http://www.channel4.com/science/

http://www.bbc.co.uk/sh/

 

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Pratybų metu taikomas komunikacinis metodas bei ugdomi gebėjimai dirbti savarankiškai. Kalbos mokymas orientuojamas į studentą: individualiai, poromis, grupėmis diskutuojama, reziumuojama žodžiu ir raštu, pristatoma ir vertinama studentų pasirinkta medžiaga.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Privaloma lankyti 75% pratybų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Įskaita

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Kaupiamoji įskaita (atsiskaitymas už konkrečias užduotis + 4 kontroliniai darbai)

Aprobuota katedros

 

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11