Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Stochastika ir skaičių teorija mokyklinėje matematikoje

Stochastics and Number Theory in secondary school’s mathematics

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doc. dr. Eugenijus Stankus

Katedra, centras

Matematikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

First Cycle studies

Semestras

(Semester)

Rudens (7)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

6

VU kreditai

(VU credits)

4

Auditorinės valandos

Viso dalyko  64

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų  32

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

TTMS2114 Tikimybių teorija ir matematinė statistika

Probability Theory and Mathematical Statistics

SKTE2114  Skaičių teorija 

Number Theory

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Lithuanian

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Suvokti tikimybių teorijos, statistikos ir skaičių teorijos teiginių dėstymo vidurinėje mokykloje  problemas. Gebės  dėstyti tikimybių teorijos, statistikos ir skaičių teorijos elementus vidurinėje mokykloje.

Must understand the teaching problems of propositions of Probability Theory, Statistics and Number Theory at secondary schools. The ability to teaching the elements of Probability Theory, Statistics and Number Theory at secondary schools.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Tikimybių teorijos ir matematinės statistikos elementų mokykliniuose vadovėliuose apžvalga  ir analizė. Eksperimento baigčių, įvykio sąvokos. Įvykio tikimybė, jos interpretacijos. Klasikinis tikimybės apibrėžimas. Kombinatorikos taikymas skaičiuojant tikimybes. Sąlyginė tikimybė. Priklausomi ir nepriklausomi įvykiai. Atsitiktinis dydis, jo vidurkis ir dispersija. Binominis atsitiktinis dydis ir jo taikymo pavyzdžiai. Normalusis skirstinys. Koreliacinis ryšys. Tikimybinių sąvokų dėstymo problemos. Dėstymo metodai.

Statistinių tyrimų metodai. Imtis ir jos analizavimas. Imties skaitinės charakteristikos.

Skaičių teorijos elementų mokyklinėje matematikoje apžvalga. Sveikųjų skaičių dalumas. Realiųjų skaičių aproksimavimas racionaliaisiais. Pitagoro uždavinys. Egzotiškos natūraliųjų skaičių savybės: tobulieji, draugiškieji, Merseno, Ferma skaičiai. Magiškieji kvadratai.

The survey and analysis of elements of Probability theory, statistics at schoolbooks. The outcomes of experiment, event. Event’s probability and his interpretation. Classical definition of Probability. Calculation of probability with Combinatorics. Conditional probability. Event’s dependence and independence. Random variable, expectation and variance. Binomial random variable, his application. Normal distribution. Correlation. Teaching problems of conceptions of Probability Theory. Teaching’s methods.

Methods of statistical researches. Analysis of samples. Numerical characteristics of sample.

The survey of elements of Number theory at schoolbooks. The divisibility of integers. The rational approximation of real numbers. Pythagorean problem. Fantastical properties of integers: perfect and amicable numbers, Mersenne and Fermat numbers. Magic squares.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1. Autorių kolektyvas. Matematika 11, Matematika 12 – mokykliniai vadovėliai XI ir XII klasėms, Vilnius: TEV, 2002-2004.

2. Bulota K., Survila P. Algebra ir skaičių teorija II dalis. Vilnius: Mokslas, 1977.

3. Kubilius J. Tikimybių teorija ir matematinė statistika. Vilniaus universiteto leidykla, 1996.

Papildomos literatūros sąrašas

1. Hardy G.H., Wright E.M.. An introduction to theory of numbers, fourth ed., Oxford University Press, 1975.

2. Santos David A. Elementary probability. Philadelphia, 2003.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos, pratybos, uždavinių sprendimas, uždavinių konstravimas, probleminis mokymas.

Lectures, practical sessions, problem’s solving, problem’s construction, problematic teaching.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

75%

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas. Egzaminavimo būdas – raštu ir pokalbis.

Exam. Examination method – in writing and discourse.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Daugiausiai 6 balai – už teorines žinias, daugiausiai 4 balai – už uždavinių sprendimą.

Most 6 for theoretical knowledges and most 4 for problems solving.

Aprobuota katedros

2005-04-04

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11