Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Matematikos istorija

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Dr. Romualdas Kašuba

Katedra, centras

Matematikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (7)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko  32

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų 

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Jokių

 

 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Supažindinti su svarbiausiais matematikos istorijos momentais.

 

 

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Matematikos istorija kaip metodologinė ir struktūrinė istorijos problema. Asmenybė ir idėja. Krizės ir teorinių vertybių atranka. Technologinis aksiominis veikimo būdai. Matematikos šaltiniai ir informacijos perdavimo būdai. Matematikos šaltinių polifoniškumas.

Sąvokos formavimasis ir transformacija. Superteorijų paieškos kaip vieningo požiūrio į pasaulį išraiška. Leibnicas ir Dekartas. Geometrinis ir algebrinis požiūris. Lygčių ir nelygybių sprendimų ir interpretacijų būdai. Kūgio pjūviai. Diferencialinės lygtys. Europa matematikos mokslo istorijoje. Antikos ir jos palikimo problemos. Arabiškasis tiksliųjų mokslų laikotarpis. Aukštesniųjų laipsnių lygtys. Išvestinės ir integralai kaip universalus atsakas į kitimo problemos uždavinius. Teorijų pagrindimo būdai. Ribos sąvokos fundamentalumas. Matematikos istorijos didaktiniai aspektai. Apie matematikos reikšmę ir vertę Vilniaus Universiteto raidoje. Matematikos istorijos vietos ir reikšmės bendrakultūriniame paveiksle paieškos.

Teorijų ribotumai ir privalumai. Struktūrų lyginimo istoriniai aspektai. Giodelio teorema.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      G.Gleizeris, Matematikos istorija mokykloje V-VII klasė, Kaunas, Šviesa,1986

2.      G.Gleizeris, Matematikos istorija mokykloje VII-VIII klasė, Kaunas, Šviesa,1986

3.      G.Gleizeris, Matematikos istorija mokykloje  IX- XI klasė, Kaunas, Šviesa,1986

Papildomos literatūros sąrašas

 

 

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos ir diskusijos.

 

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

70%

 

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas. Atsakymai į svarbiausius klausimus.

 

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

 

Aprobuota katedros

2005-04-04

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11