Apie studentų pedagoginę praktiką –

PEDAGOGŲ RENGIMO REGLAMENTO, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. V- 54

 

 

Sąvokos

Mentorius – patirties sukaupęs ir pagal Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintą tvarką rengiamus mokymus baigęs praktikuojantis pedagogas, teikiantis metodinę pagalbą pedagoginę praktiką atliekantiems studentams.

Modulis – organizacinis ir turininis studijų programos vienetas, apimantis susijusius studijų dalykus.

Pedagoginė praktika – pedagoginių studijų dalis, skirta būsimojo pedagogo praktinio darbo įgūdžiams ugdyti.

Pedagoginės studijos – universitetinių arba koleginių studijų programos dalis (arba modulis) arba laipsnio nesuteikianti studijų programa, skirta pedagogo kvalifikacijai priskiriamoms kvalifikacijoms įgyti.

Praktikos mokykla – švietimo teikėjas, atitinkantis Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytus kriterijus ir sudaręs bendradarbiavimo sutartį su pedagogines studijas vykdančia aukštąja mokykla.

Praktikos vadovas – švietimo teikėjo veikloje periodiškai dalyvaujantis aukštosios mokyklos dėstytojas, vadovaujantis studentų pedagoginei praktikai.

 

13. Pedagoginės studijos skirtos Mokytojų profesijos kompetencijos apraše nustatytoms žinioms ir supratimui įgyti, gebėjimams ir vertybėms ugdyti. Jas sudaro:

13.1. teorinė dalis, kurios apimtis yra ne mažesnė kaip 30 ECTS kreditų (iki 2011 09 01 – 20 kreditų) (prioritetas teiktinas dalyko metodikai, psichologijai, pedagogikai; į šią dalį įeina teorinis ar teoriją ir praktiką integruojantis pedagoginių studijų baigiamasis darbas; pedagoginių studijų baigiamajam darbui skiriama ne daugiau kaip 3 ECTS kreditai (iki 2011 09 01 – 2 kreditai), kreditų apimties požiūriu jis negali būti tapatinamas su bakalauro, magistro baigiamuoju darbu);

13.2. pedagoginė praktika, kurios apimtis ne mažesnė kaip 30 ECTS kreditų (iki 2011 09 01 – 20 kreditų); kai pedagoginės studijos vykdomos pagal šio reglamento 4 punkte nustatytą būdą, pedagoginė praktika turi prasidėti pirmaisiais studijų metais; dėl būtinybės praktikos vadovui ir mentoriui aktyviai dalyvauti praktikanto veikloje, studento savarankiškas darbas rengiantis pamokoms ir jas stebint negali sudaryti daugiau nei 40 procentų pedagoginės praktikos apimties.

 

VI. REIKALAVIMAI PEDAGOGINEI PRAKTIKAI

20. Pedagoginės praktikos paskirtis – padėti būsimajam pedagogui įgyti praktiniam pedagoginiam darbui reikalingų profesinių kompetencijų bei patirties, remiantis sudarytomis galimybėmis nustatytą laikotarpį dirbti praktinį pedagogo darbą ar vykdyti atskiras pedagogo profesinės veiklos funkcijas vadovaujant mentoriui ir praktikos vadovui. Pedagoginė praktika grindžiama aukštosios mokyklos ir praktikos mokyklos bendradarbiavimu. Pedagoginei praktikai keliami tikslai ir uždaviniai, praktikos metu atliekamos konkrečios užduotys derinamos dalyvaujant praktikantui, mentoriui ir praktikos vadovui. Aukštosios mokyklos, praktikos mokyklos ir pedagoginę praktiką atliekančio studento teisės bei pareigos apibrėžiamos trišale praktinio mokymo sutartimi.

21. Pedagoginę praktiką rekomenduojama vykdyti praktikos mokyklose, kurios:

21.1. turi patyrusius ir gebančius praktikai vadovauti mentorius;

21.2. atitinka praktinei pedagoginių studijų daliai vykdyti būtinus reikalavimus:

21.2.1. naudoja šiuolaikines ugdymo technologijas ir didaktikas praktinėje veikloje, yra aktyvios projektinės veiklos dalyvės;

21.2.2. turi deramą materialiąją bazę, sudaro praktinio mokymo ir studijų integravimo galimybes;

21.2.3. sudaro sąlygas ugdyti studento profesinės veiklos kultūrą.

22. Pedagoginė praktika gali būti atliekama ne tik Lietuvos, bet ir užsienio mokyklose, kitose Lietuvos ir užsienio institucijose, jei tai atitinka studijų programos bei praktikos pobūdį ir aukštoji mokykla sudaro su tomis institucijomis atitinkamas sutartis arba vykdo jungtinę studijų programą.

23. Pedagoginė praktika grindžiama tiesioginiu studentų dalyvavimu profesinėje pedagoginėje veikloje. Praktiką atliekančio studento vaidmuo praktikos metu turėtų keistis pagal schemą: stebėtojas – pedagogo asistentas – dirbantis globojant mentoriui ir praktikos vadovui – savarankiškai dirbantis stebint mentoriui ir (ar) praktikos vadovui. Praktikos užduočių atlikimo kokybė, atskirų praktikantų veikla ir indėlis aptariami individuliai praktikos vadovo, mentoriaus ir studento pedagoginės praktikos eigoje, o praktikai besibaigiant surengiamas praktikos aptarimas kolegialiai dalyvaujant mokyklos administracijai, pedagogams, kitų panašias praktikos užduotis atlikusių praktikantų grupių nariams, mentoriams ir praktikos vadovams. Pedagogine praktika nelaikoma tokia pedagoginio darbo stebėjimo arba savarankiško mokymo (ugdymo) veikla, kurią studentas atlieka be mentoriaus ir (ar) praktikos vadovo dalyvavimo.

________________