Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

IMZP7124

Dalyko sando pavadinimas

Žmogaus ir kompiuterio sąveikos projektavimas

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

Dr. Kristina Lapin

Katedra, centras

Programų sistemų katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

antrosios pakopos

Semestras

pavasario (2)

ECTS kreditai

6

VU kreditai

4

Auditorinės valandos

viso dalyko 80

 

Paskaitų 32

 

seminarų 32

 

pratybų

 

laboratorinių darbų 16

 

konsultacijų

Reikalavimai

Žmogaus ir kompiuterio interfeisas

Dėstomoji kalba

lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

Dalykas skirtas ugdyti studentų gebėjimus taikyti žmogaus ir kompiuterio sąveikos teorijas programų sistemų projektavime. Apžvelgiami egzistuojantys metodai, pateikiama, kur ir kada jie taikytini, sprendžiant projektavimo problemas.

Dalyko sando turinys

  1. Sąveikos projektavimas: veikėjai, tikslai, principai.
  2. Sąveikos konceptualizavimas
  3. Naudotojo sąsajos ir sąveikos paradigmos.
  4. Naudotojų analizė.
  5. Bendravimo ir bendradarbiavimo sistemų projektavimas
  6. Sąsajų poveikis naudotojui: emocingumas sąsajose.
  7. Sąveikos projektavimo procesai.
  8. Poreikių analizė ir reikalavimų formulavimas.
  9. Prototipavimas ir konstravimas.
  10. Naudotojui palankios projektavimo metodikos.
  11. Sąveikos vertinimas ir testavimas: apžvalga, vertinimai su naudotojais, ekspertų tikrinimai, modeliniai vertinimai.,
  12. Sąveikos projektavimo projektų apžvalga.

Pagrindinės literatūros sąrašas

1.  Preece, J., Rogers, Y., Sharp, H. (2002). Interaction Design: Beyond Human Computer Interaction, John Wiley & Sons, 2002, 519 psl.

2.  Dix, A.J., Finlay J.E., Abowd G.D., Beale R. Human-Computer Interaction. Pearson Prentice Hall, 2004, 834 psl.

3.  The human-computer interaction handbook: fundamentals, evolving technologies and emerging applications. J.A. Jacko, A. Sears (Ed.). Lawrence Erlbaum Associates, 2003, 1277 psl.

4.  Shneiderman, B., Plaisant, C. Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, 4th edition, Pearson/ Addison-Wesley, 2005, 652 psl.

5.Rosson, M.B., Carroll, J.M. Usability engineering: scenario-based development of human-computer interaction. Morgan Kaufman Publishers, 1995, 422 psl.

Papildomos literatūros sąrašas

1. Kuniavsky, M. Observing the User Experience: A   Practitioner's Guide to User Research. Morgan Kaufmann Publisher, San Francisco, CA, 2003.
2. Nielsen, Jacob. Designing Web Usability: The Practice of Simplicity, New Riders, 2000.
3. Faulkner, Ch. The essence of human-computer interaction. Prentice Hall, 2003, 196 psl.

Mokymo metodai

Paskaitose apžvelgiamos turinyje nurodytos temos, seminarų metu naudojamas probleminis mokymas: analizuojamos publikacijos, iliustruojančios sąveikos projektavimo veiklų taikymo pavyzdžius.

Mokymo metodai: paskaitos, probleminis mokymas, individualus darbas.

Lankomumo reikalavimai

Laikyti egzaminą leidžiama, jei paruoštas ir sėkmingai pristatytos referatas, iliustruojantis konkretų sąveikos projektavimo aspektą ir atlikta savarankiška užduotis.

Atsiskaitymo reikalavimai

Egzaminas raštu (testas), referato (nemažiau 10 puslapių) ir jo pristatymo kokybė, užduoties atlikimo kokybė, aktyvumas seminaruose.

Vertinimo būdas

Kaupiamasis pažymys: 50% – egzaminas raštu, 20% – referatas, 10% – pristatymas, 10% – aktyvumas diskusijose. 10% – .savarankiška užduotis.

Aprobuota katedros

2007 09 03

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2008 02 21