Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas |
|
Dalyko sando pavadinimas |
Mokymosi proceso modeliavimas |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis
vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė |
Prof. hab. dr. |
Katedra, centras |
Informatikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis |
antrosios pakopos |
Semestras |
rudens (3) |
ECTS kreditai |
6 |
VU kreditai |
4 |
Auditorinės valandos |
viso dalyko 64 |
|
Paskaitų 32
|
|
seminarų
|
|
|
|
|
|
|
Reikalavimai |
|
Dėstomoji kalba |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai |
Sugebėjimas suprasti, kad žmonių, organizacijų, bei kompiuterių mokymąsis remiasi tais pačiais dėsningumais. Supažindinti studentus su pagrindiniais, kompiuterių mokyme (kompiuterizuotame sprendimų priėmime) naudojamais mokymo metodais. Išvystyti sugebėjimus atpažinti ir išanalizuoti naujas problemas ir planuoti sprendimų priėmimo strategijas, išmokyti vykdyti literatūros paiešką, naudotis duomenų bazėmis, ekspertinėmis sistemomis ir kitais informacijos šaltiniais ir sugebėjimas iš jau minėto sudaryti specifinių klausimų santraukas. Įgyti įgūdžius, skirtus aprašyti, analizuoti ir optimizuoti besimokančių biologinių, socialinių gamybinių sistemų architektūrą, atskirų žmonių elgseną organizacijoje ar organizacinese struktūroje. Tikimasi, kad asmuo, ištudijavęs referuojamą kursą, sugebės pritaikyti žinias, sukauptas mašinų (machine learning) biologinių, socialinių bei techninių (kompiuterizuotų) sistemų mokyme, vykstančiame pagal pavyzdžius; kritiškai vertinti, kitų žmonių (organizacijų) atliktus minėto tipo darbus, konceptualizuoti tiriamą sistemą remiantis prežastiniais ir funkciniais ją sudarančių elementų ryšiais, įvertinti priimtų sprendimų kokybę, suprasti galimas priežastis, kodėl mokymo procesas kartais būna neefektyvus. |
Dalyko sando turinys |
|
Pagrindinės literatūros sąrašas |
|
Papildomos literatūros sąrašas |
1. Hagan M. T., Demuth H. B., Beale M. H. Neural Network Design. Martin Hagan Publ. 2002. 2. Perelson, A.S., Oster, G.F.: Theoretical studies of clonal selection: minimal antibody repertoire size and reliability of self-nonself discrimination. In: J. Theor. Biol. Volume 81. (1979) 645670. Computer file available |
Mokymo metodai |
Įtraukianti paskaita, aiškinimas, demonstravimas, praktiniai darbai, diskusijos, problemų sprendimas, projektų ruošimas, kūrybinės užduotys dirbant grupėmis ir individualiai. Du privalomi praktiniai uždaviniai. Užduočių paruošimas, vykdymas, pristatymas. Ataskaitų paruošimas ir gynimas. |
Lankomumo reikalavimai |
Lankomumas(ne daugiau kaip 0,1 galutinio balo) 3 kartai praleista ≈ -0,1 6 kartai praleista praleista svarstomas katedroje |
Atsiskaitymo reikalavimai |
Egzaminas raštu ir po to individualus pokalbis plius namų darbų vertinimas. |
Vertinimo būdas |
Taikoma dešimties balų kriterinė skalė ir kaupiamoji vertinimo schema. Semestro metu sukauptas balas susideda iš praktinių žinių ir praktinių gebėjimų įvertinimo, savarankiško darbo užduočių įvertinamo. Taip pat atsižvelgiama į aktyvumą užsiėmimo metu bei lankomumą. Egzaminų sesijos metu nustatomas galutinis pažymys. |
Aprobuota katedros |
2006 12 22 |
Patvirtinta Studijų programos
komiteto |
2007 04 12 |