Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

IGVM7124

Dalyko sando pavadinimas

Grafika ir vizualizacijos metodai

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

Doc., dr. Antanas Lenkevičius

Katedra, centras

Informatikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

antrosios pakopos

Semestras

Rudens (3) 

ECTS kreditai

6

VU kreditai

4

Auditorinės valandos

viso dalyko 64

 

Paskaitų 32

 

seminarų

 

pratybų

 

laboratorinių darbų 32

 

konsultacijų

Reikalavimai

Studentai turi turėti programavimo C/C++, Delphi, Visual Basic ar Java ar programavimo kalbomis įgūdžių,  bazinius  kompiuterinės grafikos ir duomenų struktūrų  pagrindus.

Dėstomoji kalba

lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

Dalykas skirtas įsisavinti kompiuterinės grafikos metodus ir programinės įrangos kūrimo priemones sudėtingų trimačių scenų vizualizacijai. Studentai turi gebėti suprasti šiuolaikinėse grafinėse sistemose taikomus metodus ir juos praktiškai taikyti kuriant grafines funkcijas taikomosioms programoms.

Dalyko sando turinys

Nagrinėjamos grafinės sistemos ir programavimo OpenGL priemonės, dengiamų paviršių ir linijų nustatymo metodai, apšvietimo, spalvinimo, šešėlių perteikimo ir tekstūrų modeliai ir metodai, optimizavimo technologijos, grafinio proceso organizavimas, trimačių karkasinių, paviršinių ir vientisinių objektų vizualizacija, kolizijų tarp erdvinių objektų aptikimo metodai, mokslinės informacijos vizualizacija, sudėtingesni trimačių objektų geometrinio modeliavimo būdai, progresyvūs atvaizdavimo metodai.

Pagrindinės literatūros sąrašas

1. Donald W. Hearn., Pauline M. Baker. Computer Graphics with OpenGL (3rd Edition). – Prentice Hall; 3 edition. 2004. – 880 p. ( 1994, 1986). ISBN 0-13-015390-7

2. James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes. Computer Graphics: Principles and Practice. 2nd edition in C. Addison-Wesley Publishing Company, 2000. – 1175 p. (1996). ISBN 0-201-84840-6

3. Alan Watt. 3D Computer Graphics. Third Edition. Addison-Wesley Publishing Company, 2000. – 570 p. (1993, 1989). ISBN 0-201-39855-9

4. The Visualization Handbook / edited by Charles D. Hansen, Chris R. Johnson. Amsterdam, Academic Press. 2004. – 984 p. ISBN 0-123-87582-X

5. Lenkevičius A. Grafika ir vizualizacija: mokymo medžiaga. Vilnius 2007. 194 p.

Papildomos literatūros sąrašas

1.     Alan Watt, Mark Wat. Advanced Animation And Rendering Techniques: Theory And Practice. – Addison-Wesley Publishing Company. 1992. – 472 p. ISBN 0-201-54412-1

2.     Shirley Peter, Ashikhmin Michael, Gleicher Michael, Marschner Stephen, Reinhard Erik, Sung Kelvin, Thompson William, Willemsen Peter. Fundamentals of Computer Graphics. A K Peters   2005 – 652 p. ISBN: 1-56881-269-8

3. Lenkevičius A., Matickas J. Kompiuterinė grafika: vadovėlis. Kaunas: Technologija, 2007, 2004, 2002, 2001, 2000. 248 p. ISBN 9986-13-737-3.

Mokymo metodai

Paskaitose nagrinėjamos turinyje nurodytos temos, seminarų metu analizuojamos parinktos publikacijos, grupiniai ir individualūs projektai atliekami laboratorinių darbų metu, jų rezultatas – veikiantis prototipas ir jo pristatymas.

Mokymo metodai: probleminis dėstymas, bendri ir individualūs projektai, grupinis ir individualus galutinio projekto pristatymas, kitų  grupių projektų recenzavimas.

Lankomumo reikalavimai

Laikyti egzaminą galima dalyvavus 50% seminarų bei sėkmingai pristačius projektinius darbus.

Atsiskaitymo reikalavimai

Grupinio ir individualaus projekto įvykdymas ir pristatymas, pasisakymas ir aktyvumas seminaruose, kitos grupės projekto recenzija, egzaminas raštu (testas).

Vertinimo būdas

Kaupiamasis pažymys: 40% – grupinis ir individualus projektai, 10% – mokslinis referatas, parengtas/atspausdintas straipsnis ar pranešimas konferencijoje dalyko tematika, 10% – pasisakymas ir aktyvumas seminare, 10% kitų projektų recenzija, 30% egzamino testas.

Aprobuota katedros

2007 08 31

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005 11 14