Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

PKPM7114

Dalyko sando pavadinimas

Programų kūrimo proceso modeliai

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

Doc. dr. Antanas Mitašiūnas

Andrius Adamonis

Katedra, centras

Informatikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

antrosios pakopos

Semestras

rudens (3) 

ECTS kreditai

3

VU kreditai

2

Auditorinės valandos

viso dalyko 32

 

Paskaitų 32

 

seminarų

 

pratybų

 

laboratorinių darbų,

 

konsultacijų

Reikalavimai

Programų sistemų inžinerija

Dėstomoji kalba

lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

Išklausęs kursą studentas žinos kokiu būdu nustatoma programų kūrimo proceso gebėjimas, kaip jis matuojamas, kaip apibrėžiami proceso atributai, įtakojantys proceso brandumą bei žinos kelis labiausiai paplitusius gebėjimo standartus.,

Dalyko sando turinys

Pateikiama programų kūrimo proceso, kaip savarankiškos disciplinos samprata.

ISO 12207 standarto pagrindu pateikiamas programų kūrimo proceso modelis, išreikštas vardiniais procesais. Detaliai nagrinėjamos 5 procesų kategorijos: kliento-tiekėjo, inžinierinių, projektų valdymo, organizacinių bei pagalbinių procesų kategorijos, jų procesai ir bazinės praktikos.

Apibūdinami procesų naudojami bei sukuriami darbo produktai.

Nagrinėjamos programų kūrimo proceso brandos ir gebėjimo sąvokos.

Apibrėžiami programų kūrimo proceso brandumo lygiai: neformalus, planuojamas, apibrėžtas, matuojamas ir pastoviai gerinamas, bei tuose lygiuose įgyvendinamos bendrosios praktikos.

Nagrinėjamos programų kūrimo proceso brandos modelių tolydinė ir pakopinė architektūros, palyginami bazinių ir specifinių praktikų sąryšiai abiejose architektūrose. Taip pat pateikiami reikalavimai proceso vertinimo procesui bei įrankiai, padedantys surinkti ir analizuoti proceso vertinimo duomenis.

Pagrindinės literatūros sąrašas

1.    A.Mitašiūnas. Programų kūrimo proceso modeliai. Vilniaus universitetas, 1998.

2.    K. El Emam, J.-N. Drouin and W. Melo. SPICE The Theory and Practice of Software Process Improvement and Capability Determination. IEEE Computer Society, 1998.

3.    ISO/IEC JTC1/SC7/WG10 Information Technology - Software Process Assessment - Part 1-9, 1998.

4.    CMMI Product Team. Capability Maturity Model Integration: CMMI for Software Engineering. Technical Report CMU/SEI-2002-TR-28, Software Engineering Institute/Carnegie Mellon University, August 2002. Continuous Representation

5.    CMMI Product Team. Capability Maturity Model Integration: CMMI for Software Engineering. Technical Report CMU/SEI-2002-TR-29, Software Engineering Institute/Carnegie Mellon University, August 2002. Staged Representation..

Papildomos literatūros sąrašas

PKP Branda – Projekto „Brandaus programų kūrimo proceso metodinių bei instrumentinių priemonių sukūrimas“ darbo rezultatai.

Mokymo metodai

Studentams skaitomos paskaitos.

Kiekvieną paskaitą pagal galimybes ankstesnių paskaitų metu įgytos žinios pakartojamos ir patikrinamos „greituoju“ testu.

Per kursą užduodami dveji namų darbai, reikalaujantys iš studentų savarankiškos literatūros analizės ir kelių dėstomų modelių charakteristikų palyginimo.

Suteikiama galimybė pageidaujantiems studentams kelias atskiras temas pristatyti auditorijai (1 akad.val. apimties).

Semestro pabaigoje žinios patikrinamos raštu, užduodant klausimus iš per paskaitas dėstytos medžiagos bei užduodant laisvus klausimus, reikalaujančius kūrybiško išklausytos medžiagos pritaikymo.

Lankomumo reikalavimai

Paskaitų lankymas nėra privalomas, tačiau „greitųjų“ testų paskaitų metu atsakymai įtakoja įvertinimą

Atsiskaitymo reikalavimai

Egzaminas raštu (atsakymai į klausimus bei analitinė-kūrybinė užduotis)

Vertinimo būdas

Vertinimo sistemoje vienodais svoriais vertinamas namų darbas, egzamino atsakymai bei „greitųjų“ testų paskaitų metu atsakymai, todėl yra teorinė galimybė gauti gerą įvertinimą ir visiškai nelankius paskaitų.

Aprobuota katedros

2004 10 04

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2004 11 09