Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas |
|
Dalyko sando pavadinimas |
Žmogaus kompiuterio
sąveika |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis
vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė |
Dr. Kristina Lapin |
Katedra, centras |
Programų sistemų |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos
fakultetas |
Dalyko sando lygis |
pirmosios pakopos |
Semestras |
pavasario (6)
|
ECTS kreditai |
4,5 |
VU kreditai |
3 |
Auditorinės valandos |
viso dalyko 64 |
Paskaitų 32
|
|
seminarų
|
|
Reikalavimai |
|
Dėstomoji kalba |
|
Dalyko sando tikslai ir
numatomi gebėjimai |
suvoks žmogaus ir kompiuterio sąveiką įtakojančias problemas, naudotojo
interfeiso svarbą, |
Dalyko sando turinys |
1. Žmogaus-kompiuterio sąveikos apžvalga: įvadas (žmogus, kompiuteris, interfeisas), atsiradimo istorija, svarba, ateitis. 2. Naudotojo fiziniai gebėjimai: jutimo organai (rega, klausa ir kiti), sąmonė ir pažinimas, atmintis. 3. Panaudojamumas, interfeiso architekto vaidmuo programų sistemų gyvavimo cikle: naudotojų analizė, poreikiai ir tikslai. 4. Tikslinis projektavimas, naudotojų tipai ir profiliai 5. Duomenš rinkimas panaudojamumo tikslams formuluoti. 6. Naudotojui palankus projektavimas. 7. Panaudojamumo vertinimas: modeliniais vertinimai, ekspertų tikrinimai, testavimas, eksperimentai. 8. Interfeisų paradigmos. 9. Tinklapių panaudojamumas. 10. Naudotojo interfeiso kūrimą remiančios priemonės: aprašo kalbos, priemonių taksonomija. Sąveikos aparatūra. 11. Rekomendacijos (navigavimo, spalvinimo, neįgaliems, dėmesio atkreipimo, įvesties ir kitos), principai (naudotojų įgūdžiai ir užduotys, sąveikos stilius, auksinės interfeiso kūrimo taisyklės, klaidų prevencija ir kiti), teorijos (lygmenys, veiksmųetapų modelis, GOMS modelis, gramatikos). 12. Grafinio naudotojo interfeiso projektavimas: įvadas, metaforos, piktogramos, įvairių platformų stiliai, lygmenys, metodikos, scenarijų kūrimas, socialinis poveikis, teisiniai aspektai. 13. Tiesioginio manipuliavimo ir virtualios naudotojo aplinkos, Meniu, formos ir dialogų langai. 14. ŽKS standartai |
Pagrindinės literatūros sąrašas |
1. Lapin, K. (2003). Žmogaus ir kompiuterio sąveikos
mokymo priemonė. http://www.mif.vu.lt/~moroz/priemone/hci.pdf 4. Shneiderman, B., Plaisant, C. Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, 4th edition, Pearson/ Addison-Wesley, 2005. 5. Čaplinskas, A. (1998). Programų sistemų inžinerija. II dalis. Vilnius: MII. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1. Dix, A., Finlay, J., Abowd, G., Beale, R. Human Computer Interaction. London: Prentice Hall Europe, 2003. 2. Faulkner, Ch. The Essence of Human-Computer Interaction., Pearson Prentice Hall,1996. |
Mokymo metodai |
Paskaitose yra derinamas apžvalginis ir probleminis mokymas: pristatomos sąvokos iliustruojamos konkrečiais interfeisų kūrimo pavyzdžiais.
Per pratybas studentų komandos
atlieka ir atsiskaito penkis laboratorinius darbus: Pratybų metu studentams aiškinami grupinių laboratorinių darbų tikslai ir struktūra. Studentai yra konsultuojami konkrečiais projekto vykdymo klausimais. Parengtų grupinių laboratorinių darbų pristatymai vyksta užsiėmimų metu. |
Lankomumo reikalavimai |
Nėra. |
Atsiskaitymo reikalavimai |
Egzaminą raštu gali laikyti studentai, sėkmingai atlikę ir apgynę nemažiau kaip 60% laboratorinių darbų. |
Vertinimo būdas |
Kaupiamasis įvertinimas: 50% laboratoriniai darbai , 50% egzaminas. |
Aprobuota katedros |
2009 02 02 |
Patvirtinta Studijų programos
komiteto |
2009 02 03 |