Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas |
|
Dalyko sando pavadinimas |
Bendroji psichologija |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, vardas ir pavardė |
Doktorantė Vita Poškutė |
Katedra, centras |
Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Filosofijos fakultetas |
Dalyko sando lygis |
Informatika, Matematika ir matematikos taikymai, D,
B pirmosios pakopos, 2 kursas, 4 semestras |
Semestras |
Pavasario (4)
|
ECTS kreditai |
3 |
VU kreditai |
2 |
Auditorinės valandos |
Viso dalyko 32
|
|
Paskaitų 32
|
|
Seminarų 0
|
|
|
|
|
Reikalavimai |
|
Dėstomoji kalba |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai |
Šiame kurse studentai
susipažins su psichologijos mokslo objektu, tikslais, metodais, kryptymis,
pagrindinėmis bendrosios psichologijos sąvokomis ir teorijomis. Tikslai: supažindinti su
psichologijos mokslo įvadu, skatinti domėjimąsi psichologija, siekiant geriau
suprasti save ir kitus. Išklausę kursą studentai
turėtų sugebėti: suprasti pagrindinius žmogaus psichikos, raidos, pažinimo
procesų ypatumus ir dėsnius, skirti asmenybės ir bendravimo psichologinių
teorijų aiškinimus bei pritaikyti kai kurias žinias savo gyvenime, mokymosi
procese ir bendravime, siekiant suprasti savo ir kitų žmonių elgesį, mintis,
jausmus. |
Dalyko sando turinys |
1. Psichologijos pradmenys . Psichologijos mokslo apibūdinimas, ištakos, kryptys.
Psichologijos objektas, tikslai ir metodai. Tyrimų rūšys, strategijos,
metodoginės orientacijos. Psichikos samprata: psichika, sąmonė, pasąmonė.
Psichiniai reiškiniai, procesai, būsenos ir savybės. Biologiniai psichikos
pagrindai. Psichikos filogenezė ir ontogenezė. Žmogaus raidos periodizacija:
pagrindiniai kognityvinės ir socialinės raidos uždaviniai, pasiekimai,
krizės. 2.
Pažinimo psichologija .Pažinimo procesai. Sensorinės
sistemos. Pagrindiniai jutimai, pojūčių slenksčiai. Suvokimo savybės ir
dėsniai. Dėmesys: apibūdinimas, savybės, rūšys. Atminties apibūdinimas ir
procesai; sutrikimai ir lavinimas. Mąstymo operacijos, turinys, rūšys.
Uždavinių sprendimo strategijos. Kūrybinis ir kritinis mąstymas. Kalbos ir
kalbėjimo samprata, funkcijos. Mokymasis ir išmokimas. Intelekto
apibūdinimas, teorijos. 3.
Asmenybė, grupė. Asmenybės samprata ir raida:
įvairių teorijų (psichodinaminės, bihevioristinės kognityvinės, humanistinės,
egzistencinės) požiūris į asmenybę, motyvaciją, brandą, sveikatą ir sutrikimus. Emocijos ir jausmai. Emocijų
teorijos. Motyvacijos teorijos. Vidinės ir išorinės elgesio priežastys.
Poreikiai ir motyvai. Vertybinės orientacijos. Socialinis elgesys ir jo
aiškinimas. Socialinių vaidmenų klausimas. Bendravimo psichologija. Konfliktų
sprendimo strategijos.Grupės psichologija: asmenybė ir grupė. Grupių rūšys,
normos, tikslai. Socialinis priėmimas ir atstūmimas. |
Pagrindinės literatūros sąrašas |
1.
Meyers G. David. Psichologija.
Kaunas: poligrafija ir informatika,
2000. 2.
Bendroji psichologija. (red.
Jacikevičius A. ir kt.). Vilnius: Mokslas, 1986. 3.
Legkauskas, V. Psichologijos
įvadas /paskaitų medžiaga/. Kaunas:VDU, 2001. 4.
Furst M. Psichologija. Vilnius:
Lumen, 1998. 5.
Psichologijos žodynas. Vilnius:
Mokslo ir enciklopedijų leidykla, 1993. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1.
Gailienė D., Bulotaitė L.,
Sturlienė N. Asmenybės ir bendravimo psichologija. Vadovėlis XI XII
klasėms. Vilnius, 2002. 2.
Suslavičius A. Socialinė
psichologija. V.: Vilniaus universiteto leidykla, 1998. 3.
Žukauskienė R. Raidos
psichologija. V.: Valstybinis leidybos centras, 1996. |
Mokymo metodai |
|
Lankomumo reikalavimai |
|
Atsiskaitymo reikalavimai |
Įskaita. Atsiskaitymo būdas testas. |
Vertinimo būdas |
|
Aprobuota katedros |
2004-03-08, Nr. 4 |
Patvirtinta Studijų programos
komiteto |
2004-10-04 |