7 užduotis: AWT ir Swing










Parašyti programą (ne įskiepį!), kurioje būtų panaudota dalis AWT (arba Swing) komponenčių, sukurti reagavimo į įvykius su komponentėmis metodai.
AWT komponentės
  • Panel
  • Button
  • TextField
  • TextArea
  • Checkbox
  • ChekboxGroup
  • List
  • Choice
  • Canvas
  • Menu

Užduotys

1. Suprogramuokite ,,lenktynių" modelį. Sukurkite drobę (Canvas), kurioje bus ,,piešiamas" lenktynių vaizdas. Lenktyninkus vaizduokite kokias nors grafiniais elementais (arba paveikslėliais). Lenktyninkų skaičių, spalvas turi būti galima keisti. Lenktynes valdykite mygtuku. Paspaudus mygtuką, visi dalyviai pajuda per atsitiktinį atstumą į priekį (drobė perpiešiama). Nugali tas, kas pirmas pasiekia finišo liniją.

2. Įkelkite į drobę žemėlapį (paveikslėlį). Suprogramuokite reagavimo į pelės įvykius metodus taip, kad spragsint pelės mygtukais būtų galima matuoti atstumus nuo taško iki taško, t.y. skaičiuoti laužčių ilgius. Padarykite taip, kad būtų galima pasirinkti vieną žemėlapį iš kelių. Skaičiavimo rezultatus rašykite teksto srityje.

3. Sukurkite programą lygtims spręsti naudojantis grafikais. Turi būti galimybė pasirinkti kelias funkcijas ir nubrėžti jų grafikus drobėje. Spragtelėjus pelės mygtuką dviejų grafikų susikirtimo taške, turi būti užrašomos šio taško koordinatės. Turi būti suprogramuota, kaip patikrinti rastojo sprendinio tikslumą (skaičiuojant funkcijų reikšmes).

4. Suprogramuokite braižymo lentą: joje pasirinktinai galima braižyti kampus, elipses, apskritimus. Taškus žymime spragteldami pelės myguku. Turi būti galimybė pasirinkti spalvas.

5. Suprogramuokite spalvų tyrinėjimo įrankį. Į pasirinkimo sąrašą įtraukite keletą spalvų. Kai spalva pasirinkta, sukurkite galimybę keisti vieną (ar 2, ar 3) jos parametrus - iki nurodytos reikšmės ir dažyti pakeista spalva juostelės dalį. Taigi gausite juostelę, kurios spalva tolydžio kinta. Sukurkite galimybę spragtelėjus šios juostelės tašką gauti tos vietos spalvos parametrus.

6. Ką turėtų veikti jūsų programa - sugalvokite patys. Kad būtų lengviau pradėti - pasižiūrėkite į pavyzdžius.


Užduoties vertinimas: už kiekvieną panaudotą komponentę - 3 taškai. Tačiau jeigu naudosite kelias tos pačios rūšies komponentes (pavyzdžiui, kelis mygtukus) - daugiau taškų negausite. Už sukurtą metodą - 5 taškai pridedant ,,premijinius" taškus už sudėtingumą ar originalumą. Jeigu naudosite ne AWT bet SWING paketo komponentes - už kiekvieną komponentę gausite po 4 taškus.

Štai dar keletas programų pavyzdžių:


Galite atsisiųsti sukompiliuotas programas (pvz.zip).