6 užduotis: klasės, metodai, paketai










Užduoties aprašymas

  1. Atsisiųskite 6 užduoties klasių failus Braizymas.java ir Aritmetika.java, sukompiliuokite jas sudarydami klasių paketą.
  2. Sukurkite dvi naujas klases, kurios paveldi turimų klasių savybes. Klasę braižymas papildykite tuo metodu, kurį sukūrėte atlikdami 3 užduotį, o klasę aritmetika - 2 užduotyje sukurtu metodu (arba kokiu nors nauju metodu).
  3. Sukurkite naują klasę, kuri aprašytų vieną iš žemiau išvardytų objektų ir ją sukompiliuokite taip, kad ji atsidurtų jūsų pakete.
  4. Parašykite pagrindinę klasę, kuri išsikviestų visas tris paketo klases ir su jomis ,,dirbtų".

      Objektų sąrašas

      1. 1 objektas. Moneta
        Parametras, naudojamas sukuriant klasę: herbo atvirtimo tikimybė.
        Metodai
        metimas()
        Atsitiktinai parenka skaičius 0 (herbas) arba 1 (skaičius) ir pasako, kas parinkta.
        Statistika()
        Pasako, kiek kartų metėme monetą (iškvietėme metodą metimas()), kiek kartų pasirodė herbas.
      2. 2 objektas. TrikampisI
        Metodai
        egzist(double a, double b, double c)
        Pasako, ar trikampis su kraštinių ilgiais a,b,c egzistuoja.
        plotas(double a, double b, double c)
        Naudojantis Herono formule apskaičiuoja trikampio su kraštinių ilgiais a,b,c plotą.
      3. 3 objektas. Palūkanos
        Parametras, nurodomas kuriant objektą: metinė sudėtinių palūkanų norma.
        Metodai
        dvigub(int sum)
        Įvedus pradinę paskolos sumą apskaičiuoja, po kiek metų skola padvigubės, jeigu nebus metinių įnašų.
        planas(int sum, int inas)
        Nurodžius pradinę paskolos sumą ir metinio įnašo dydį, nurodo, kokia grąžintina suma bus po metų, po dviejų, ..., penkių metų.
      4. 4 objektas. TrikampisII
        Metodai
        egzist(double a, double b, double c)
        Pasako, ar trikampis su kraštinių ilgiais a,b,c egzistuoja.
        rusis(double a, double b, double c)
        Pasako, ar trikampis, kurio kraštinių ilgiai a,b,c yra bukasis, smailusis ar statusis.
      5. 5 objektas. Anglis
        Iškasenų amžius nustatomas, matuojant radioaktyvios anglies kiekį. Žinoma, kad radioaktyvios anglies kiekis sumažėja pusiau per 5730 metų; šis laikotarpis vadinamas radioaktyvios anglies pusamžiu.
        Metodai
        amzius(double proc)
        Nurodžius, kiek procentų radioaktyvios anglies yra iškasenoje, pasako iškasenos amžių metais.
        proc(int amz)
        Nurodžius amžių metais, pasako, kiek procentų radioaktyvios anglies bus likę lyginant su pradiniu kiekiu.
      6. 6 objektas. Testas
        Sukuriant klasę sudaromi klausimų ir teisingų atsakymų masyvai.
        Metodai
        klausimas()
        Pateikia atsitiktinai iš sąrašo parinktą klausimą.
        vertinimas(String ats)
        Priima atsakymą ir patikrina, ar teisingas.
        statistika();
        Pasako, kiek kartų buvo pateiktas klausimas, kiek kartų teisingai atsakyta.
      7. 7 objektas. Trigonometrinės funkcijos
        Metodai
        sinusas(double a, double h, int n)
        Išveda sinuso reikšmių lentelę; argumentas įgyja n reikšmių, pradedant a ir keičiant jas žingsniu h.
        kosinusas(double a, double h, int n
        Analogiškas metodas kosinuso reikšmėms skaičiuoti.
      8. 8 objektas. Pasirinkimas
        Sukuriant klasės objektą sudaromas trijų elementų masyvas, visų masyvų reikšmės lygios nuliui.
        Metodai
        rinkis()
        Kiekvienam masyvo elementui priskiriama atsitiktinė reikšmė. Siūloma rinktis vieną elementą, nurodant pasirinktojo elemento indeksą.
        rezultatas(int nr)
        Pasako, kurį (didžiausią, mažiausią, vidurinį) elementą pasirinkome.
      9. 9 objektas. Skaičiavimai
        Metodai
        pradzia()
        Sukuria rašymo į failą objektą.
        skaic(int n1, int n2)
        Sudeda įvedamus skaičius n1, n2, o rezultatus išveda ir į failą, ir į ekraną.
      10. 10 objektas. Spėjimas
        Metodai
        sugalvojau(int n)
        Atsitiktinai parenka natūralųjį, nedidesnį už n skaičių ir siūlo spėti.
        speju(int k)
        Patikrina, ar spėjimas, kad sugalvotas skaičius lygus k, yra teisingas. Praneša, ar teisingas, ar ne.
        daugiau(int k)
        Patikrina, ar sugalvotas skaičius didesnis už k. Praneša, taip, ar ne.
      11. 11 objektas. Šimtas
        Metodai
        pradzia()
        Parenka atsitiktinį, mažesnį už 10 skaičių s ir jį nurodo.
        ejimas(int n)
        Jeigu nurodytas skaičius didesnis už 9, išveda pranešimą: ,,klaidingas ėjimas". Jeigu skaičius n mažesnis už 10, prideda jį prie s. Jeigu gautoji suma didesnė už 100 išveda pranešimą ,,Jūs laimėjote". Jeigu mažesnė - parenka atsitiktinį, nedidesni už 10 skaičių, prideda prie sumos. Jeigu gaunama daugiau už 100 - išvedamas pranešimas: ,,Aš laimėjau". Jeigu mažiau už 100 - suma pranešama ir siūloma daryti ėjimą.
      12. 12 objektas. Septyni
        Kiekvieną natūralųjį skaičių galima užrašyti ne tik dešimtainėje sistemoje, bet ir skaičiavimo sistemoje su bet kurio kitu pagrindu. Paprastąsias trupmenas galime užrašyti ne tik baigtinėmis arba begalinėmis periodinėmis dešimtainėmis trupmenomis, bet ir, pavyzdžiui, ,,septintainėmis".

        Metodai
        sveikas(int n)
        Užrašo įvestojo skaičiaus reiškimo skaičiavimo sistemoje su pagrindu 7 skaitmenis.
        trupm(int m, int n)
        Užrašo trupmenos, kurios skaitiklis lygus m, o vardiklis n, skleidimo ,,septintaine" trupmena penkis pirmuosius koeficientus.
      13. 13 objektas. Sudėtis
        Metodai
        klausimas()
        Atsitiktinai parenka du dviženklius skaičius, išveda juos ir klausia, kam lygi jų suma.
        vertinimas(int ats)
        Tikrina, ar pateiktas atsakymas teisingas. Jeigu teisingas, nurodo, kiek laiko praėjo nuo klausimo pateikimo.
      14. 14 objektas. Daliklis
        Metodai
        klausimas()
        Atsitiktinai parenka du dviženklius skaičius, juos sudaugina, parodo sandaugą ir pasiūlo rasti dviženklį šios sandaugos daliklį.
        vertinimas(int ats)
        Tikrina, ar pateiktas atsakymas teisingas. Jeigu teisingas, nurodo, kiek laiko praėjo nuo klausimo pateikimo.