VU MIF studentai geriausiu 2023 m. dėstytoju šįmet išrinko dr. Andrių Grigutį. Ar toks įvertinimas motyvuoja? Kokios yra dėstytojo stipriosios pusės? Kokius studentų įgūdžius jis stengiasi išugdyti? A. Grigutis atsakė į šiuos ir kitus klausimus.

2023 12 06 A Grigutis 880x586

Andrius Grigutis. Justino Auškelio nuotr.

Ką Jums reiškia toks įvertinimas?

Reiškia, kad žmonės mato ir vertina mano darbą. Tai labai gerai, labai dėl to džiaugiuosi. Garsus posakis teigia „ką darai, daryk gerai“.

Ar tai motyvuoja jus kaip dėstytoją?

Tikrai taip. Taip pat ir įpareigoja. Teks ir ateity pateisinti tokio įvertinimo lūkesčius.

Ar studentų pripažinimas geriausiu nustebino?

Ir taip, ir ne. Jau kuris laikas iš studentų nuotaikų jausdavau, kad jie manęs labai nepeikia. Žinoma, yra juk ir daugiau dėstytojų, kurie gerai atlieka savo darbą. Žvelgiant per šią prizmę, tenka pripažinti, kad šiek tiek ir pasisekė.

Ką toliau savo darbe darysite taip pat?

Matyt, kad pagrindinę dėstymo kryptį teks laikyti panašią, nes ji pelnė šį įvertinimą. Žinoma, laikui einant, kai kurios aplinkybės gali keistis. Svarbu eiti kartu su gyvenimu.

Kokie yra jūsų dėstymo tikslai, kokius studentų įgūdžius stengiatės ugdyti?

Manau, kad pagrindinis dėstymo tikslas yra aiški komunikacija, kam apskritai reikalingas dėstomas kursas, kaip jis atsirado ir ką naudingo žmonės gaus tą kursą išklausę. Ugdomi įgūdžiai susideda iš gebėjimo suprasti teorinį kurso pagrindą, mokėjimo tai pritaikyti atliekant praktinius tyrimus, bei „nebijojimo plaukti nežinomu vandeniu“, kai tenka pritaikyti įgūdžius netipiškiems uždaviniams.

Kokiomis prielaidomis apie mokymą ir mokymąsi remiatės pasirinkdamas dėstymo tikslus ir metodus?

Dažniausiai remiuosi šiais dviem posakiais: „teorija be praktikos – sausa, o praktika be teorijos – akla“ bei „paprastai nėra blogai“. Svarbu mokytis per pavyzdžius, kurių dalis privalo būti visiems lengvai suprantama. Nuo to atsispyrus, kartelę galima pamažu kelti. Taip pat norėčiau pabrėžti saugios aplinkos ir pagarbos kitam svarbą. Be to, mokymasis negali būti grįstas mokymusi atmintinai – „iškalimu“, kur kas vertingiau yra suprasti kaip veikia studijuojama disciplina.

Kaip ir kokį grįžtamąjį ryšį naudojate, kad įsivertintumėte savo dėstymo metodų veiksmingumą?

Niekada nėra labai sunku pajusti ar pašnekovas supranta apie ką pokalbis. Taip pat nėra sunku matyti ar pašnekovas apskritai patenkintas tavo draugija. Tad paprasčiausias grįžtamasis ryšys vedant paskaitą yra pakelti akis į auditoriją, veidai dažnai išduoda reikiamą informaciją. Tarpiniai atsiskaitymai taip pat daug ką parodo. Bet, manau, solidžiausias ir apgalvotas grįžtamasis ryšys ateina pasibaigus semestrui, kai studentai užpildo apklausos formą.

Kokios yra Jūsų kaip dėstytojo stipriosios pusės?

Iš to, ką pats manau ir ką yra tekę perskaityti studentų atsiliepimuose, tai gerai parengta ir struktūrizuota mokymosi medžiaga. Na, o tada seka mano žmogiškosios savybės: gebėjimas įtraukti studentus į dėstomą discipliną. Prieš daugelį metų iš pradinių klasių mokytojos tekdavo gauti komplimentų apie gražų perskaitytų tekstų atpasakojimą.

2023-12-05