Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando
pavadinimas (Course unit title) |
Statistika švietimo tyrimuose |
Dėstytojo (-jų)
pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Dr. Aistė Elijio |
Katedra, centras |
Matematikos ir informatikos metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Pavasario (7)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
4,5 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32
|
|
Seminarų
|
|
Pratybų
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai
ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Supažindinti su statistine teorija ir metodais, susijusiais su švietimo
(socialinių) tyrimų vykdymu ir analize. Studentai įgis žinių ir gebės praktiškai taikyti pagrindinius testų
teorijos ir statistinės duomenų analizės metodus, kuriuos galės panaudoti
planuodami savo pačių tyrimus, kurdami testus ir anketas, analizuodami testų
kokybę ir švietimo tyrimų duomenis. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Klasikinė testų teorija. Testų ir anketų
sudarymo pagrindai. Statistinė testų analizė. Modernioji testų teorija. G.
Rasch modeliai. Švietimo tyrimų tikslai ir rūšys. Mokinių
pasiekimų tyrimai. Didžiųjų tarptautinių švietimo tyrimų (PISA, TIMSS, PIRLS,
ICCS, TALIS) apžvalga. Tyrimo kūrimo, vykdymo ir analizės ciklas. Sudėtingos
imtys ir jų įtaka rezultatų analizei. Skalių įvedimas, IRT teorija. Statistinės tyrimų analizės metodai ir naudojama
programinė įranga. |
Pagrindinės
literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
Elijio A., Statistika švietimo tyrimuose (paskaitų konspektai) |
Papildomos literatūros
sąrašas |
1.
Čekanavičius V., Murauskas G., Statistika ir jos
taikymai. I dalis. TEV, 2000. 2.
Čekanavičius V., Murauskas G., Statistika ir jos
taikymai. II dalis. TEV, 2002. 3.
Weiss C.H., Vertinimas: programų ir veiklos krypčių
tyrimo metodai. Homo Liber, Vilnius, 2006. 4.
Aiken L.R., Tests and Examinations: Measuring Abilities
and Performance. John Wiley & Sons, 1998. 5.
M. du Toit, IRT from SSI: BILOG-MG, MULTILOG, PARSCALE,
TESTFACT. Scientific Software International, 2003. 6.
Byrne B. M., Structural Equation Modeling
with AMOS. 7.
Raudenbush S. W., Bryk A. S., Hierarchical
Linear Models. Sage Publications, 2002. 8.
Martin M.O., Mullis I.V.S., Chrostowski S.
J., TIMSS 2003 Technical Report, Boston College, 2004. 9.
Foy P., Kennedy A. M., PIRLS 2006 User Guide
for the International Database. |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos ir pratybos, diskusijos, tyrimų analizė ir aptarimas, duomenų
analizė ir interpretacija, atliktų tyrimų pristatymai ir aptarimai. |
Lankomumo reikalavimai
(Attendance requirements) |
Nėra reikalavimų. |
Atsiskaitymo
reikalavimai (Assessment requirements) |
Semestro metu organizuojami du kontroliniai darbai, kurių rezultatai
lemia dalį galutinio pažymio. |
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Kaupiamasis balas: 1 taškas už dalyvavimą
diskusijose ir aptarimuose; po 2 taškus už kiekvieną kontrolinį darbą (iš
viso 4 taškai); 5 taškai už egzaminą. |
Aprobuota katedros |
2008-03-13 |
Patvirtinta Studijų
programos komiteto |
2008-03-26 |