Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

STST3124

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Statistika švietimo tyrimuose

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Dr. Aistė Elijio

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (7)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Viso dalyko  64

 

Paskaitų 32

 

Seminarų

 

Pratybų 

 

Laboratorinių darbų  16

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Supažindinti su statistine teorija ir metodais, susijusiais su švietimo (socialinių) tyrimų vykdymu ir analize.

Studentai įgis žinių ir gebės praktiškai taikyti pagrindinius testų teorijos ir statistinės duomenų analizės metodus, kuriuos galės panaudoti planuodami savo pačių tyrimus, kurdami testus ir anketas, analizuodami testų kokybę ir švietimo tyrimų duomenis.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Klasikinė testų teorija. Testų ir anketų sudarymo pagrindai. Statistinė testų analizė. Modernioji testų teorija. G. Rasch modeliai.

Švietimo tyrimų tikslai ir rūšys. Mokinių pasiekimų tyrimai. Didžiųjų tarptautinių švietimo tyrimų (PISA, TIMSS, PIRLS, ICCS, TALIS) apžvalga. Tyrimo kūrimo, vykdymo ir analizės ciklas. Sudėtingos imtys ir jų įtaka rezultatų analizei. Skalių įvedimas, IRT teorija.

Statistinės tyrimų analizės metodai ir naudojama programinė įranga.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Elijio A., Statistika švietimo tyrimuose (paskaitų konspektai)

 

Papildomos literatūros sąrašas

1.        Čekanavičius V., Murauskas G., Statistika ir jos taikymai. I dalis. TEV, 2000.

2.        Čekanavičius V., Murauskas G., Statistika ir jos taikymai. II dalis. TEV, 2002.

3.        Weiss C.H., Vertinimas: programų ir veiklos krypčių tyrimo metodai. Homo Liber, Vilnius, 2006.

4.        Aiken L.R., Tests and Examinations: Measuring Abilities and Performance. John Wiley & Sons, 1998.

5.        M. du Toit, IRT from SSI: BILOG-MG, MULTILOG, PARSCALE, TESTFACT. Scientific Software International, 2003.

6.        Byrne B. M., Structural Equation Modeling with AMOS. Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 2001.

7.        Raudenbush S. W., Bryk A. S., Hierarchical Linear Models. Sage Publications, 2002.

8.        Martin M.O., Mullis I.V.S., Chrostowski S. J., TIMSS 2003 Technical Report, Boston College, 2004.

9.        Foy P., Kennedy A. M., PIRLS 2006 User Guide for the International Database. Boston College, 2008.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos ir pratybos, diskusijos, tyrimų analizė ir aptarimas, duomenų analizė ir interpretacija, atliktų tyrimų pristatymai ir aptarimai.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Nėra reikalavimų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Semestro metu organizuojami du kontroliniai darbai, kurių rezultatai lemia dalį galutinio pažymio.

Egzaminui – rašto darbas iš kokio nors švietimo tyrimo analizės.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Kaupiamasis balas: 1 taškas už dalyvavimą diskusijose ir aptarimuose; po 2 taškus už kiekvieną kontrolinį darbą (iš viso 4 taškai); 5 taškai už egzaminą.

Aprobuota katedros

2008-03-13

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2008-03-26