Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Virtualiosios mokymo aplinkos |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Prof. dr. Valentina Dagienė Dr. Tatjana Jevsikova |
Katedra, centras |
Matematikos ir informatikos metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Pavasario (6)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 16
|
|
Seminarų
|
|
Pratybų
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language
of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
|
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Elektroninio mokymo pagrindai. Nuotolinis
mokymas ir jo raida. Mišrusis mokymas ir jo modeliai. Virtualiųjų mokymo aplinkų
(VMA) pagrindinės sąvokos. VMA paskirtis, klasifikacija ir pagrindinės
funkcijos. VMA naudotojų grupės ir jų teisės.
Naudotojų registracija, besimokančiųjų ir mokytojų priskyrimas kursui.
Naudotojų paskyros ir jų administravimas. VMA konfigūravimas ir sąsajos
pritaikymas mokymo poreikiams. Elektroninio ugdymo turinio
kūrimas. Virtualiųjų kursų tipai ir jų projektavimas. Elektroniniai ištekliai
ir veiklos. Įvairialypės terpės naudojimas virtualiajame kurse. Kurso įvykių
planavimas. Bendravimas ir
bendradarbiavimas virtualiojoje erdvėje. Sinchroninio ir asinchroninio
bendravimo ir bendradarbiavimo priemonės: forumai, pokalbiai, žodynai, viki, tinklaraščiai. Elektroninių testų kūrimas:
metodiniai ir technologiniai aspektai. Besimokančiųjų pasiekimų
vertinimas virtualiojoje aplinkoje. Vertinimo skalių kūrimas ir naudojimas. Besimokančiųjų
veiklos virtualiojoje aplinkoje stebėsena. Besimokančiųjų ir mokytojų
sąveikos planavimas ir organizavimas, inovatyvių mokymo metodų naudojimas
virtualiajame kurse. Elektroninio mokymo turinio mainų
tarptautiniai standartai. Mokymosi objektai ir jų įtraukimas į VMA. Kolektyvinis elektroninio
mokymo turinio kūrimas ir publikavimas. Atvirasis elektroninis mokymo
turinys. Elektroninio mokymo turinio naudojimo teisiniai aspektai. Praktiškai dirbama dvejose VMA.
Apžvelgiamos bei palyginamos tarpusavyje ir kitos populiariausios VMA. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1. Rutkauskienė D. ir kt.
Nuotolinis mokymasis. Kaunas: Technologija, 2003. 2. Targamadzė A. ir kt. Naujos distancinio
švietimo galimybės. Vilnius: Lietuvos neakivaizdinio švietimo centras, 1999. 3. Cole, J., Foster, H. Using
Moodle. Teaching with the Popular Open Source Cource Management System.
O'Reilly, 2007. 4. Virtualioji mokymosi aplinka
mokyklai. Švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklų tobulinimo programa. Mokymo
ir mokymosi sąlygų gerinimas pagrindinėje mokykloje. Vilnius, 2005. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1. Lietuvos portalas emokykla (http://www.emokykla.lt). 2. Virtualiųjų mokymo aplinkų žinynai
(pvz., Moodle, LeMill, ATutor). |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos,
diskusijos, studentų savarankiškų ir grupinių užduočių atlikimas ir
pristatymas, aptarimas grupelėmis. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Paskaitų
ir pratybų lankomumas: 80%. Skiriama 10% visų reikalaujamų balų. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
|
Aprobuota katedros |
2009-09-21 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2010-02-10 |