Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Nestandartinių matematikos
uždavinių sprendimo metodika |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Prof. habil. dr.
Vilijandas Bagdonavičius Lekt. dr. Aistė Elijio |
Katedra, centras |
Matematikos ir
informatikos metodikos katedra Matematinės statistikos
katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir
informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Pavasario (6)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 16 |
|
Seminarų |
|
Pratybų 32 |
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language
of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Supažindinti su probleminių (nestandartinių) uždavinių sprendimo
strategijomis, taktikomis ir pagrindiniais metodais. Šis kursas turėtų
suteikti sistemingų žinių ir įgūdžių, reikalingų norint vystyti mokinių
nestandartinių uždavinių sprendimo gebėjimus, vesti matematikos būrelius,
ruošti mokinius jaunųjų matematikų olimpiadoms. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Probleminių uždavinių sprendimo strategijos,
taktikos, metodai. Matematiniai sofizmai ir nesąmonės kaip kritinio mąstymo
ugdymo priemonė. Nestandartiniai uždaviniai 5-8 klasėse:
matematinės mįslės; sąmojo uždaviniai; skaičių ryšiai; loginiai uždaviniai;
Oilerio skrituliai; pilstymo uždaviniai; iš eilės einančių skaičių sumos. Nestandartiniai uždaviniai 9-12 klasėse: matematiniai žaidimai; netikėta
simetrija; invariantai; Dirichlė principas; kraštutinio principas; vidurkių
nelygybės; masių geometrija; funkcinės lygtys. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
·
Elijio A., Nestandartiniai elementariosios matematikos
uždaviniai (paskaitų konspektai). ·
Paul Zetz, The Art and Craft of Problem Solving, John
Wiley & Sons, 1999. ·
R. Kašuba,
Kaip spręsti, kai nežinai kaip. TEV, 2006. |
Papildomos literatūros sąrašas |
·
Grincevičius A., Mačys J., Lietuvos jaunųjų matematikų
olimpiadų uždaviniai. Šviesa, 1990. ·
Mačys J., Moksleivių matematikos olimpiadų uždaviniai:
1986-2002 m. TEV, 2003. ·
Leidiniai Jaunajam matematikui. ·
Bradis V.M., Minkovskii V.L., Kharcheva A.K., Lapses in
Mathematical Reasoning. Dover Publications, 1999. ·
Engel A., Problem-Solving Strategies. Springer, 1998. ·
Larson L. C., Problem-Solving Through Problems.
Springer, 1983. ·
Vakil R., A Mathematical Mosaic: Patterns & Problem
Solving, BKP, Ontario, 1996. ·
Prasolov V. V., Zadachi po planimetrii. Chast II,
Moskva Nauka, 1986. ·
Žurnalas Kvant. |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitų metu
pateikiami susisteminti nestandartinių uždavinių sprendimo metodai, aptariami
mokinių sprendimo gebėjimų ugdymo būdai. Per pratybas kartu sprendžiami ir
analizuojami uždaviniai. Pateikiami uždaviniai savarankiškam darbui. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Nėra reikalavimų. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
Semestro metu
organizuojami du kontroliniai darbai, kurių rezultatai lemia dalį galutinio
pažymio. |
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Po 3 taškus už kiekvieną kontrolinį darbą (iš viso 6 taškai); 4 taškai už
egzaminą. |
Aprobuota katedros |
2008-03-13 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2008-03-26 |