Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

NMPD3124

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Nestandartinių matematikos uždavinių sprendimo metodika

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. habil. dr. Vilijandas Bagdonavičius

Lekt. dr. Aistė Elijio

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Matematinės statistikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (6)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko  48

 

Paskaitų  16

 

Seminarų

 

Pratybų  32

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

 

 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Supažindinti su probleminių (nestandartinių) uždavinių sprendimo strategijomis, taktikomis ir pagrindiniais metodais. Šis kursas turėtų suteikti sistemingų žinių ir įgūdžių, reikalingų norint vystyti mokinių nestandartinių uždavinių sprendimo gebėjimus, vesti matematikos būrelius, ruošti mokinius jaunųjų matematikų olimpiadoms.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Probleminių uždavinių sprendimo strategijos, taktikos, metodai. Matematiniai sofizmai ir „nesąmonės“ kaip kritinio mąstymo ugdymo priemonė.

Nestandartiniai uždaviniai 5-8 klasėse: matematinės mįslės; sąmojo uždaviniai; skaičių ryšiai; loginiai uždaviniai; Oilerio skrituliai; pilstymo uždaviniai; iš eilės einančių skaičių sumos.

Nestandartiniai uždaviniai 9-12 klasėse: matematiniai žaidimai; netikėta simetrija; invariantai; Dirichlė principas; kraštutinio principas; vidurkių nelygybės; masių geometrija; funkcinės lygtys.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

·        Elijio A., Nestandartiniai elementariosios matematikos uždaviniai (paskaitų konspektai).

·        Paul Zetz, The Art and Craft of Problem Solving, John Wiley & Sons, 1999.

·        R. Kašuba, Kaip spręsti, kai nežinai kaip. TEV, 2006.

Papildomos literatūros sąrašas

·        Grincevičius A., Mačys J., Lietuvos jaunųjų matematikų olimpiadų uždaviniai. Šviesa, 1990.

·        Mačys J., Moksleivių matematikos olimpiadų uždaviniai: 1986-2002 m. TEV, 2003.

·        Leidiniai „Jaunajam matematikui“.

·        Bradis V.M., Minkovskii V.L., Kharcheva A.K., Lapses in Mathematical Reasoning. Dover Publications, 1999.

·        Engel A., Problem-Solving Strategies. Springer, 1998.

·        Larson L. C., Problem-Solving Through Problems. Springer, 1983.

·        Vakil R., A Mathematical Mosaic: Patterns & Problem Solving, BKP, Ontario, 1996.

·        Prasolov V. V., Zadachi po planimetrii. Chast II, Moskva „Nauka“, 1986.

·        Žurnalas „Kvant“.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitų metu pateikiami susisteminti nestandartinių uždavinių sprendimo metodai, aptariami mokinių sprendimo gebėjimų ugdymo būdai. Per pratybas kartu sprendžiami ir analizuojami uždaviniai. Pateikiami uždaviniai savarankiškam darbui.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Nėra reikalavimų.

 

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Semestro metu organizuojami du kontroliniai darbai, kurių rezultatai lemia dalį galutinio pažymio.

Egzamino pobūdį kiekvienas studentas gali pasirinkti pats:
arba „olimpiada“, kurios metu sprendžiami nestandartiniai uždaviniai, arba rašto darbas iš nestandartinių uždavinių tematikos.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Po 3 taškus už kiekvieną kontrolinį darbą (iš viso 6 taškai); 4 taškai už egzaminą.

Aprobuota katedros

2008-03-13

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2008-03-26