Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

PVTM3124

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Pedagoginės veiklos tyrimo metodologija

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė,

Dr. Aistė Elijio

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario(6)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui  48

 

Paskaitų  16

 

Seminarų 32

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Būti išklausius matematikos ir informatikos pagrindų, bendrosios pedagogikos, psichologijos įvado kursus

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas – ugdyti būsimųjų mokytojų pedagoginės veiklos tyrimo kompetenciją, lavinti mokslinio pažinimo įgūdžius.

Mokytojas turi išsiugdyti gebėjimus vertinti ir tirti su ugdymo procesu susijusius reiškinius, atskleisti dėsningumus, įžvelgti problemas, atrasti priežastinius ryšius.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Bendrosios žinios apie pedagoginę veiklą ir tyrimą.  Pedagoginio (edukologinio) tyrimo charakteristikos. Kokybiniai ir kiekybiniai tyrimai. Mokytojai kaip tyrėjai.

Pedagoginio tyrimo tipai. Kintamieji – tyrimo veiksniai. Tyrimo duomenų pirminiai ir antriniai šaltiniai. Tyrimo proceso struktūra.

Tiriamojo darbo planavimas, tikslinimas, apimties nustatymas. Tyrimų informacijos paieška, jos tvarkymas. Anketavimas. Interviu. Stebėjimas. Klausimyno parengimas. Duomenų rinkimo procedūros ir priemonės.

Tyrimo duomenų analizė ir rezultatų pateikimas. Tyrimo ataskaitos rengimas.

Pedagoginei veiklai būdingesnių tyrimo tipų apžvalga. Aprašomasis tyrimas. Teorija grįstas tyrimas. Koreliacinis tyrimas. Veiksmo tyrimas. Eksperimentinis tyrimas.Vertinamasis tyrimas. Priežastinis lyginamasis tyrimas. Atskirojo atvejo tyrimas. Mišrus tyrimas.

Tyrimo etika.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.    Charles C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas, Alma Littera, 1999, 397 p.

2.    Bitinas B. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas, Vilnius, Kronta, 2006, 391 p.

3.    Gomm R. Social Research Methodology, New York, Palgrave Macmillan, 2008, 428 p.

Papildomos literatūros sąrašas

1.    Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai, Vilnius, Lucijus, Šiauliai, 2007, 398 p.

2.    Įvairi medžiaga iš Švietimo ir mokslo ministerijos, Nacionalinio egzaminų centro, Ugdymo plėtotės centro, Švietimo informacinių technologijų centro svetainių, taip pat Europos Sąjungos šalių švietimo portalų.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos su trumpomis (2–3 min.) diskusijomis, klausimais. Seminaruose bendradarbiavimas derinamas su savarankišku darbu: darbas grupelėmis, projektinis darbas, studentų savarankiški darbai, jų pristatymas ir aptarimas, nuotolinės konsultacijos (el. paštu arba skypu)

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Siekiama, kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% paskaitų ir seminarų. Lankomumui skiriama iki 10 proc. visų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas raštu. 60–70 proc. balų studentai surenka per semestrą už iš anksto suplanuotus darbus: savarankiškai parengtus pristatymus, esė ir pan. (čia įeina lankomumo 10 proc.). Likusi dalis gaunama per egzaminą.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą.

Aprobuota katedros

2009-09-21

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10