Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando
pavadinimas (Course unit title) |
Logo programavimas |
Dėstytojo (-jų)
pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Prof. dr. Valentina Dagienė |
Katedra, centras |
Matematikos ir informatikos metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Rudens (5)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32
|
|
Seminarų
|
|
Pratybų 16
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai
ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Tikslas: ugdyti būsimųjų matematikos ir
informatikos mokytojų išmoningą technologijomis grįsto mokymo ir programavimo
kompetencijas, diegti konstruktyvistinę vaikų algoritmavimo įgūdžių ugdymo
pedagogiką. Numatomi gebėjimai: įgyti jaunesniojo amžiaus
mokinių programavimo ir algoritmavimo mokymo pagrindus, įtvirtinti
programavimo koncepcijas, perprasti konstruktyvistinio ugdymo esmę ir
principus. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Informatikos mokymo
jaunesnėse klasėse paradigmos ir informacinės technologijos. Logo filosofinė
metodologinė kryptis. S. Paperto švietimo filosofijos pagrindinės
idėjos. Psichologiniai programavimo, algoritmavimo mokymo pagrindai. Logo,
kaip programavimo kalbos, mokymo metodologiniai pagrindai ir programavimo
ugdymo metodika. Konstruktyvizmas. Mikropasaulių samprata ir svarba mokymui. Logo, kaip
programavimo kalbos, pagrindinės konstrukcijos ir jų taikymas. Logo programavimo
technologinės priemonės ir sistemos. Komenskio Logo ir Imagine Logo.
Scratch konstruktyvistinė paradigma. Duomenys ir kintamieji
Logo kalboje. Sąrašai ir veiksmai su jais. Pagrindinės valdymo komandos.
Procedūrų aprašai ir parametrai. Rekursija. Vėžliukai ir vėžliukų geometrija.
Vėžliukų kūrimas ir valdymas. Objektai, jų kūrimas ir valdymas. Įvykiai.
Mygtukai. Animacijos kūrimo pagrindai. |
Pagrindinės
literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
Papertas S. Minčių audros: vaikai,
kompiuteriai ir veiksmingos idėjos. 2.
Blaho A., Kalas I. Learning by Developing. User Guide.
Logotron, 1998. 3.
Harvey B. Computer Science Logo Style. Vol. 13, The
MIT Press, Cambridge, 1997. |
Papildomos literatūros
sąrašas |
1.
Balvočienė T, Dagienė V., Klupšaitė A. Aš mokausi
Logo. Vilnius: Folium, 1997.
2.
Dagienė V. Logo pradžiamokslis. Mokymo priemonė
darbui su Komenskio Logo, 2001, 143 p.
|
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos, seminarai, studentai pristato savo parengtas programas,
pateiktis, diskutuojamos S. Paperto idėjos ir metodai. Suteikiama galimybė
dirbti grupelėmis, skaityti įvairiakalbę literatūrą. Konsultuojama: naudojamasi
el. paštu, skypu. |
Lankomumo reikalavimai
(Attendance requirements) |
Siekiama, kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% seminaruose ir
paskaitose. |
Atsiskaitymo
reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis
vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą. Kaupiamas
studento elektroninis aplankas (ePortfolio):
pristatymo skaidrės, parengti pamokų planai, testai, parašytos knygų
anotacijos, esė ir pan. |
Aprobuota katedros |
2009-09-21 |
Patvirtinta Studijų
programos komiteto |
2010-02-10 |