Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

LPRO3124

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Logo programavimas

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. dr. Valentina Dagienė

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (5)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko  48

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų  16

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Studentai būna išklausę informatikos pagrindų, bendrosios pedagogikos, psichologijos ir filosofijos įvado kursus.

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas: ugdyti būsimųjų matematikos ir informatikos mokytojų išmoningą technologijomis grįsto mokymo ir programavimo kompetencijas, diegti konstruktyvistinę vaikų algoritmavimo įgūdžių ugdymo pedagogiką.

Numatomi gebėjimai: įgyti jaunesniojo amžiaus mokinių programavimo ir algoritmavimo mokymo pagrindus, įtvirtinti programavimo koncepcijas, perprasti konstruktyvistinio ugdymo esmę ir principus.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Informatikos mokymo jaunesnėse klasėse paradigmos ir informacinės technologijos. Logo filosofinė metodologinė kryptis. S. Paperto švietimo filosofijos pagrindinės idėjos. Psichologiniai programavimo, algoritmavimo mokymo pagrindai. Logo, kaip programavimo kalbos, mokymo metodologiniai pagrindai ir programavimo ugdymo metodika. Konstruktyvizmas. Mikropasaulių samprata ir svarba mokymui.

Logo, kaip programavimo kalbos, pagrindinės konstrukcijos ir jų taikymas.

Logo programavimo technologinės priemonės ir sistemos. „Komenskio Logo“ ir „Imagine Logo“. „Scratch“ konstruktyvistinė paradigma.

Duomenys ir kintamieji Logo kalboje. Sąrašai ir veiksmai su jais. Pagrindinės valdymo komandos. Procedūrų aprašai ir parametrai. Rekursija. Vėžliukai ir vėžliukų geometrija. Vėžliukų kūrimas ir valdymas. Objektai, jų kūrimas ir valdymas. Įvykiai. Mygtukai. Animacijos kūrimo pagrindai.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Papertas S. Minčių audros: vaikai, kompiuteriai ir veiksmingos idėjos. Vilnius, Žara, 1998.

2.      Blaho A., Kalas I. Learning by Developing. User Guide. Logotron, 1998.

3.      Harvey B. Computer Science Logo Style. Vol. 1–3, The MIT Press, Cambridge, 1997.

Papildomos literatūros sąrašas

1.     Balvočienė T, Dagienė V., Klupšaitė A. Aš mokausi Logo. Vilnius: Folium, 1997.

2.     Dagienė V. Logo pradžiamokslis. Mokymo priemonė darbui su „Komenskio Logo“, 2001, 143 p.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos, seminarai, studentai pristato savo parengtas programas, pateiktis, diskutuojamos S. Paperto idėjos ir metodai. Suteikiama galimybė dirbti grupelėmis, skaityti įvairiakalbę literatūrą. Konsultuojama: naudojamasi el. paštu, skypu.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Siekiama, kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% seminaruose ir paskaitose.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas raštu. 60–70 proc. balų studentai gali surinkti per semestrą už iš anksto suplanuotus darbus: parengtus pristatymus, anotacijas, esė, mokymo planus ir pan. (čia įeina lankomumo 10 proc.). Likusi dalis gaunama per egzaminą.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą. Kaupiamas studento elektroninis aplankas (ePortfolio): pristatymo skaidrės, parengti pamokų planai, testai, parašytos knygų anotacijos, esė ir pan.

Aprobuota katedros

2009-09-21

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10