Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Matematikos
istorija |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Doc. dr. Romualdas
Kašuba |
Katedra, centras |
Matematikos metodikos
katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir
informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Rudens (7)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32 |
|
Seminarų |
|
Pratybų 16 |
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language
of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Supažindinti su svarbiausiais matematikos istorijos momentais. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Matematikos istorija kaip metodologinė ir struktūrinė istorijos problema.
Asmenybė ir idėja. Krizės ir teorinių vertybių atranka. Technologinis
aksiominis veikimo būdai. Matematikos šaltiniai ir informacijos perdavimo
būdai. Matematikos šaltinių polifoniškumas. Sąvokos formavimasis ir transformacija. Superteorijų paieškos kaip
vieningo požiūrio į pasaulį išraiška. Leibnicas ir Dekartas. Geometrinis ir
algebrinis požiūris. Lygčių ir nelygybių sprendimų ir interpretacijų būdai.
Kūgio pjūviai. Diferencialinės lygtys. Europa matematikos mokslo istorijoje.
Antikos ir jos palikimo problemos. Arabiškasis tiksliųjų mokslų laikotarpis.
Aukštesniųjų laipsnių lygtys. Išvestinės ir integralai kaip universalus
atsakas į kitimo problemos uždavinius. Teorijų pagrindimo būdai. Ribos
sąvokos fundamentalumas. Matematikos istorijos didaktiniai aspektai. Apie
matematikos reikšmę ir vertę Vilniaus Universiteto raidoje. Matematikos
istorijos vietos ir reikšmės bendrakultūriniame paveiksle paieškos. Teorijų ribotumai ir privalumai. Struktūrų lyginimo istoriniai aspektai.
Giodelio teorema. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1. G.Gleizeris, Matematikos istorija
mokykloje V-VII klasė, Kaunas, Šviesa,1986 2. G.Gleizeris, Matematikos istorija
mokykloje VII-VIII klasė, Kaunas,
Šviesa,1986 3. G.Gleizeris, Matematikos istorija
mokykloje IX- XI klasė, Kaunas,
Šviesa,1986 |
Papildomos literatūros sąrašas |
- |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos, diskusijos ir konkrečių užduočių formulavimas bei
atlikimas |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Didesnė pusė
užsiėmimų
|
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment
requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Egzaminas pažymys susideda iš kontrolinio darbo pažymio, vertinamo iki
3 balų,, egzamino darbo iki 5 balų ir dar 2 balai gali būti skiriami už
kūrybingumą bei aktyvumą per užsiėmimus |
Aprobuota katedros |
2009-09-21 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2010-02-10 |