Dalyko sando
aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Informatikos
didaktika |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis
vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Prof.
dr. Valentina Dagienė |
Katedra, centras |
Matematikos
metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos
ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Pavasario (6)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
4,5 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų
32
|
|
Seminarų
|
|
Pratybų
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir
numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Tikslas: ugdyti būsimųjų matematikos ir informatikos
mokytojų kompetenciją mokyti informatikos ir informacinių technologijų
mokyklose ir kolegijose. Baigęs šį kursą studentas turi išmanyti informatikos ir
informacinių technologijų (IT) bendrąsias programas, išsilavinimo standartus,
šiuolaikinius mokymo metodus, gebėti juos taikyti atsižvelgdamas į mokinių poreikius. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Didaktikos kaip mokslo
samprata. Mokymosi psichologijos pagrindai (biheviorizmas, kognityvizmas,
konstruktyvizmas). Didaktiniai principai. Motyvacija. Kūrybiškumas.
Diferenciacija. Dalykų integracija. Pasaulio rekomenduojamos
informatikos ir informacinių technologijų mokymo programos. UNESCO, ACM K-12,
ECDL programų moduliai, jų apžvalga. Pasaulinės IKT diegimo švietime
stadijos. Lietuvos informatikos ir IT mokymo
koncepcija. Bendrosios IT mokymo programos ir išsilavinimo standartai.
Informatikos mokymo raida Lietuvoje. Inovatyvūs mokymo(-si) metodai.
Interaktyviojo mokymosi strategijos. Nuotolinis mokymasis. Informacinės technologijos
jaunesnėse klasėse. Logo filosofinė metodologinė kryptis. S. Paperto švietimo
filosofijos pagrindinės idėjos. Konstruktyvizmas ir kompiuteris.
Mikropasaulių samprata. Logo interpretatorių apžvalga.
Komenskio Logo ir Imagine Logo bendrieji darbo principai. Programavimo
konstrukcijos. Procedūros. Rekursija. Sąrašinės struktūros. Animacija.
Programavimo Scratch pagrindai. Atskirų informacinių
technologijų kurso dalių dėstymo ypatumai. Tekstų rengimas. Darbas
skaičiuokle. Interneto taikymai. Algoritmų samprata. Pateikčių rengimas.
Socialiniai ir etiniai aspektai. Modulinė informacinių technologijų kurso
programos sandara. Išplėstinis kursas. Duomenų bazės. Elektroninė leidyba. Programavimo
pagrindai. Algoritmavimo ir programavimo
mokymo metodika. Duomenų tipai ir struktūros. Valdymo struktūros. Globalieji
kintamieji ir parametrai. Funkcijos ir procedūros. Programavimo stilius ir
kultūra. Informatikos papildomas
ugdymas. Jaunųjų programuotojų mokykla. Informatikos olimpiados. Lietuvos
informatikų olimpiadų rengimo principai ir nuostatos. Informacinių technologijų kurso
mokymosi vertinimas. Informacinių technologijų brandos egzaminas. Neformalus
vertinimas. Kūrybinio darbo vertinimo kriterijai. Standartiniai testai. |
Pagrindinės literatūros sąrašas
(Reading list) |
1. Papertas S. Minčių audros: Vaikai,
kompiuteriai ir veiksmingos idėjos. 2. Dagienė V. Informacinės technologijos,
IXX kl., I-II d. 3. Dagienė V., Žandaris A. Informacinės
technologijos, III d., 4. Dagienė V., Skūpienė J. Lietuvos
moksleivių olimpiadų uždaviniai. I-II d. Vilnius: TEV, 1999, 2001 |
Papildomos literatūros sąrašas |
5. Dagienė V. Informatikos kelias:
informatikos mokymo Lietuvos mokykloje 20-mečiui. 6. Įvairi medžiaga iš žurnalų (Informatics in Education, Olympaids in Informatics), medžiaga iš
Švietimo ir mokslo ministerijos, Nacionalinio egzaminų centro, Ugdymo
plėtotės centro, Švietimo informacinių technologijų centro svetainių, taip
pat Europos Sąjungos šalių švietimo portalų. |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Pusę
laiko paskaitos su trumpomis (23 min.) diskusijomis. Per
laboratorinių darbus derianmi bendradarbiavimo ir savarankiško darbo metodai:
darbas grupelėmis, projektinis darbas, studentų savarankiškų darbų
pristatymas ir aptarimas, nuotolinės konsultacijos (el. paštu arba skypu) |
Lankomumo reikalavimai (Attendance
requirements) |
Siekiama,
kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% paskaitose ir laboratoriniuose
užsiėmimuose. Paskaitų
lankomumui skiriama iki 10 proc. visų balų. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis
vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą. Kaupiamas
studento elektroninis aplankas (ePortfolio):
pristatymo skaidrės, parengti pamokų planai, testai, parašytos knygų
anotacijos, esė ir pan. |
Aprobuota katedros |
2009-09-21 |
Patvirtinta Studijų programos
komiteto |
2010-02-10 |