Dalyko sando
aprašas
Dalyko sando kodas (Course
unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course
unit title) |
Žmogaus
ir kompiuterio sąveika |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis
vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė (Name
and title of lecturer) |
Doc.
dr. Kristina Lapin |
Katedra, centras |
Programų
sistemų katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos
ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level
of course) |
|
Semestras (Semester) |
Pavasario (4)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
4,5 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų
32
|
|
Seminarų
|
|
Pratybų
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir
numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Baigę
kursą, studentai:
suvoks žmogaus ir kompiuterio sąveikos sąvokas, problemas ir svarbą,
susipažins su naudotojų pažinimo charakteristikomis -
išmoks analizuoti ir specifikuoti naudotojų poreikius, išmoks vykdyti panaudonaudojamumo vertinimus ir
apiforminti jų rezultatus, išmoks pasirinkti interfeiso kūrimo įrankį, atsižvelgiant
į projekto reikmes, gebės kurti ir vertinti interfeiso eskizinius ir detalius
prototipus. |
Dalyko sando turinys (Course
unit content) |
1.
Žmogaus-kompiuterio sąveikos
apžvalga: įvadas, atsiradimo istorija, svarba, ateitis. 2.
Žmogaus ir kompiuterio
sąveikos inžinieriaus vaidmuo programų sistemų gyvavimo cikle: naudotojų
analizė, poreikiai ir tikslai. 3.
Naudotojo fiziniai gebėjimai:
jutimo organai (rega, klausa ir kiti), sąmonė ir pažinimas, atmintis. 4.
Panaudojamumas: tikslai,
sėkmės kriterijai, reikalavimai ir matai, principai. 5.
Panaudojamumo vertinimas:
modeliais paremti metodai, ekspertų tikrinimai, testavimas, eksperimentai. 6.
Naudotojo interfeiso kūrimą
remiančios priemonės: aprašo kalbos, priemonių taksonomija. 7.
Naudotoui palankios
projektavimo metodikos, scenarijų kūrimas, socialinio poveikio vertinimas,
teisiniai ir etiniai aspektai. 8.
Grafinio naudotojo interfeiso
projektavimas: įvadas, metaforos, piktogramos, įvairių platformų stiliai,
lygmenys, metodikos. 9.
Tiesioginio manipuliavimo ir
virtualios naudotojo aplinkos. 10.
Meniu, formos ir dialogų
langai. 11.
Bendradarbiavimas ir dalyvavimas
socialiniuose tinkluose 12.
Rekomendacijos (navigavimo,
spalvinimo, neįgaliems, dėmesio atkreipimo, įvesties ir kitos), principai
(naudotojų įgūdžiai ir užduotys, sąveikos stilius, auksinės interfeiso
kūrimo taisyklės, klaidų prevencija ir kiti), teorijos (lygmenys,
veiksmųetapų modelis, GOMS modelis, gramatikos). |
Pagrindinės literatūros sąrašas
(Reading list) |
1.
Lapin, K. (2003). Žmogaus ir
kompiuterio sąveikos mokymo priemonė. http://www.mif.vu.lt/~moroz/priemone/hci.pdf 2.
Žmogaus
ir kompiuterio interfeiso laboratorinių darbų metodinė priemonė, 2007. 3.
Preece, J., Rogers, Y.,
Sharp, H.. Interaction Design: beyond human-computer interaction, John Wiley
& Sons, Inc. 2002, 2007. 4.
Shneiderman, B., Plaisant, C.
Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer
Interaction, 4th edition, Pearson/ Addison-Wesley, 2005. 5.
Čaplinskas, A. (1998). Programų sistemų inžinerija.
II dalis. Vilnius: MII. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1. Dix, A., Finlay, J., Abowd, G., Beale, R. Human Computer
Interaction. London: Prentice Hall Europe, 2003. 2.Faulkner, Ch. The Essence of Human-Computer Interaction.,
Pearson Prentice Hall,1996. |
Mokymo metodai (Teaching
methods) |
Paskaitose
yra derinamas apžvalginis ir probleminis mokymas: pristatomos sąvokos
iliustruojamos konkrečiais interfeisų kūrimo pavyzdžiais. Per
pratybas studentų komandos atlieka ir atsiskaito penkis laboratorinius
darbus: Pratybų metu studentams aiškinami grupinių laboratorinių
darbų tikslai ir struktūra. Studentai yra konsultuojami konkrečiais projekto
vykdymo klausimais. Parengtų grupinių laboratorinių darbų pristatymai vyksta užsiėmimų metu. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Būtina dalyvauti 50%
paskaitų. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
Egzaminą raštu gali laikyti studentai, sėkmingai atlikę ir
apgynę nemažiau kaip 60% laboratorinių
darbų. |
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Kaupiamasis
įvertinimas: 50% laboratoriniai darbai , 50% egzaminas. |
Aprobuota katedros |
2009-12-14 |
Patvirtinta Studijų programos
komiteto |
2010-02-10 |