Dalyko sando aprašas

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

PUKA 1213

Dalyko sando pavadinimas

(Course unit title)

Užsienio kalba

 

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doc. B. Z. Stanevičiene, asist. I. Stasiūnaitė

Katedra, centras

FBMM Anglų kalbos katedra

Fakultetas, padalinys

Užsienio kalbų institutas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (2)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

4,5

VU kreditai

(VU credits)

3

Auditorinės valandos

Viso dalyko 64

 

Paskaitų

 

Seminarų

 

Pratybų  64

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Studentas turi būti išklausęs ir įsisavinęs 1 semestro dalykinės anglų kalbos kursą, skirtą Matematikos ir Informatikos fakulteto matematikos ir informatikos mokymo specialybės studentams.

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Anglų kalba

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslai: ruošti studentus tolesnėms profesinėms studijoms anglų kalba, ugdyti studentų gebėjimą naudotis anglų kalba profesinėje bei mokslinėje veikloje informacijai gauti bei perteikti ją žodžiu ir raštu, rengti studentus bendrauti gimtosios ir užsienio šalių profesinėje bei kultūrinėje aplinkoje.

Šiems tikslams pasiekti ugdomi pagrindiniai keturi kalbinės veiklos gebėjimai – kalbos supratimas iš rašto(skaitymas), kalbos supratimas iš klausos, rašymas ir kalbėjimas tam tikromis matematikos ir informatikos mokymo specialybės temomis, atrinktomis pagal specialybės dalykų studijų programas

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Anglų kalbos sando turinį sudaro ugdytini kalbinės veiklos gebėjimai bei kalbos medžiaga. Ugdomi visi kalbinės veiklos gebėjimai (skaitymas, klausymas, rašymas ir kalbėjimas) šiomis temomis:

Įvadai į geometriją, analitinę geometriją, mechaniką, algebrą, kibernetiką, informatiką ir aibių teoriją.

1. Skaitymas:

Gebėti skaityti originalius specialybės tekstus, juos analizuoti informacijos reikšmingumo ir kalbos požiūriu.

Gebėti atpažinti ir suvokti būdingas specialybės tekstui gramatines konstrukcijas, mokslinio/specialybės teksto struktūrą, loginius bei prasminius skaitomo teksto ryšius

sekant minčių eigą jame.

Gebėti kritiškai įvertinti gautą informaciją ir mokėti ją suglausti.

Skaitomų mokslinių tekstų rūšys: mokslo populiarioji literatūra, specialybės literatūra, informaciniai ir mokomieji tekstai – straipsniai, ištraukos iš vadovėlių ir tekstai iš Interneto, apžvalginiai straipsniai.

2. Klausymas:

Gebėti suvokti pagrindinę ir šalutinę klausomo teksto informaciją bei suvokti jo struktūrinius ir leksinius elementus.

Gebėti atkurti pranešimo tezes.

Gebėti kritiškai įvertinti išgirstą informaciją.

Klausomasi autentiškų tekstų,pranešimų, paskaitų, akademinio pobūdžio diskusijų, pokalbių specialybės temomis, video tekstų, BBC laidų įvairia tematika.

3. Kalbėjimas:

Gebėti padaryti mokslinį pranešimą konferencijoje ir pasirinkti taisyklingą pranešimo struktūrą.

Gebėti dalyvauti diskusijoje, reikšti savo požiūrį ir apginti jį. Gebėti komentuoti diagramas ir lenteles.

Plėtojamos kalbėjimo formos: dialogai, interviu, diskusijos, išklausytų tekstų apibendrinimas, kritinis vertinimas.

4. Rašymas:

Gebėti parašyti specialybės teksto sanglaudą ir esė, mokėti parinkti tinkamas raiškos priemones, perteikti prasminius bei loginius ryšius, vartoti tinkamus jungiamuosius žodžius, gramatines struktūras bei atitinkamą leksiką.

Kalbos vartosena:

Toliau formuojamas ir plečiamas profesinės kalbos žodynas nagrinėjamų temų pagrindu. Ypatingas dėmesys kreipiamas į žodžių darybą ir terminologiją bei idiomatinius posakius.

Mokomasi atpažinti ir suvokti moksliniam tekstui būdingas gramatines konstrukcijas - sąlyginiusi sakinius, emfatines konstrukcijas, determinantus, beasmenius sakinius, sujungiamuosius ir prijungiamuosius sakinius.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.        Specialybės anglų-lietuvių kalbų žodynai.

2.        Angliiskii jazyk dlia studientov-matiematikov. Dorožkina, V. P. 2001.

3.        Longman Advanced Learner’s Grammar. M. Foley, D. Hall. 2003.

4.        Successful Writing Proficiency. Virginia Evans. Express. Publishing. 1998.

5.        Giving Presentations. Mark Ellis, Nina O’Driscoll. Longman. 1992.

6.        Oxford English for Computing. Keith Boeckner, P. Charles Brown. 1998.

Papildomos literatūros sąrašas

1.        New Scientist

2.        PC Journal

3.        Internet:

·          The Internet guide to Mathematics and Computing:

http://www.eevl.ac.uk

·          Science library:

http://www.scienceyear.com/text_only/library/index.html

http://dna50.britishcouncil.org/

http://www.channel4.com/science/

http://www.bbc.co.uk/sh/

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Pratybų metu taikomas komunikacinis metodas bei toliau ugdomi savarankiško darbo įgūdžiai. Kalbos mokymas orientuojamas į studentą. Individualiai, poromis, grupėmis diskutuojama, reziumuojama žodžiu ir raštu, pristatoma studentų pasirinkta medžiaga, skaitomi ir išklausomi pranešimai.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Privaloma lankyti 75% pratybų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Egzaminas, susidedantis iš skaitymo, klausymo, rašymo ir kalbėjimo užduočių

Aprobuota katedros

2005

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11