Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Pedagoginė ir raidos
psichologija |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslinis
vardas, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Dovilė Černiauskaitė, Dovilė Butkienė |
Katedra, centras |
Bendrosios
psichologijos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Filosofijos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
Pirmosios pakopos, |
Semestras (Semester) |
Pavasario (2)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
4,5 |
VU kreditai (VU credits) |
3 |
Auditorinės valandos |
Viso dalyko 64 |
|
Paskaitų 32 |
|
Seminarų 32 |
|
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language
of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
Šiame kurse studentai
susipažins su pagrindinėmis raidos psichologijos sąvokomis ir teorijomis,
žmogaus fizine, pažintine, socialine ir asmenybės raida įvairiais gyvenimo
tarpsniais. Taip pat jie bus supažindinti su individualiais mokinių
skirtumais, mokymosi teorijomis, mokymosi motyvacijos veiksniais, mokymo
planavimu, mokymo metodais, klasės valdymo ir mokinių vertinimo būdais. Išklausę kursą studentai
turėtų sugebėti: -palyginti psichologines
raidos teorijas bei apibūdinti žmogaus raidą kūdikystėje, vaikystėje,
paauglystėje ir brandžiame amžiuje, taip pat pritaikyti šias žinias aiškinant
vaikų ir suaugusių žmonių elgesį -apibūdinti pagrindinių
mokymosi teorijų principus, teorijų taikymo mokymo procese galimybes -įvardinti, kokiais būdais
galima motyvuoti mokinius bei efektyviai valdyti klasę -palyginti į mokytoją ir į
mokinį orientuotus mokymo metodus -apibūdinti mokinių vertinimo
būdus |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Pedagoginės psichologijos objektas. Mokinių individualūs skirtumai.
Intelektas, intelekto teorijos, intelekto matavimai. Mokymasis:
bihevioristinė, socialinio išmokimo ir informacijos apdorojimo perspektyvos.
Mokymosi motyvacija. Mokymo proceso planavimas, mokymo tikslų taksonomijos.
Mokymo metodai, jų panaudojimo psichologiniai aspektai. Pamokos
psichologiniai dėsningumai. Vadovavimas klasei. Vertinimas ir įvertinimas.
Vertinimo būdai. Normomis ir kriterijais grindžiamas įvertinimas.
Standartizuoti testai. Mokytojo profesijos psichologiniai ypatumai. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
Sage N.L., Berliner D.C., Pedagoginė
psichologija, Alma Litera, Vilnius, 1994, p.623 |
2.
Arends R.I., Mokomės mokyti, Margi raštai,
Vilnius, 1998, p. 519 |
|
3.
Zukauskiene R., Raidos
psichologija Vilnius, 1996. |
|
4.
Durkin K., Developmental social psychology: from
infancy to old age. Blackwell Publishers Inc., |
|
5.
Flavell J. H., Miller P. H.,
Miller S. A., Cognitive development (3th ed.). Prentice Hall Inc., New
Jersey, 1993. |
|
Papildomos literatūros sąrašas |
|
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos ir seminarai |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Paskaitos
neprivaloma, seminarai privaloma |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
Egzaminas. |
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Egzaminas. |
Aprobuota katedros |
2004-03-08 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2005-04-11 |