Dalyko sando aprašas

 

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

INFP2114

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Praktinė informatika

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Svajūnas Sajavičius

Katedra, centras

Kompiuterijos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (1)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko 48

 

Paskaitų  16

 

Seminarų

 

Pratybų

 

Laboratorinių darbų  32

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Nėra

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Tikslas – ugdyti studentų kompiuterinį raštingumą bei šiuolaikinių informacinių technologijų praktinio taikymo įgūdžius.

Sėkmingai baigę kursą studentai gebės:

·          vykdyti įvairaus sudėtingumo užduotis operacinėje sistemoje Linux;

·          kokybiškai rengti tekstinius dokumentus ir pateiktis, efektyviai tvarkyti bei analizuoti duomenis, saugomus dinaminėse lentelėse;

·          kurti kokybiškus hiperteksto dokumentus ir analizuoti jų struktūrą;

·          rengti aukštos tipografinės kokybės dokumentus su matematinėmis formulėmis;

·          naudodamiesi kompiuterinės algebros sistema spręsti standartinius matematikos uždavinius.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

·          Operacinė sistema Linux;

·          Tekstinių dokumentų ir pateikčių rengimas; duomenų tvarkymas ir analizė (OpenOffice.org raštinės programų paketo priemonės);

·          Hipertekstinių dokumentų kūrimas (HTML);

·          Dokumentų su matematinėmis formulėmis rengimas (LaTeX);

·          Kompiuterinės algebros metodų taikymas elementarių matematikos uždavinių sprendimui (kompiuterinės algebros sistema Maxima).

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.        S. Sajavičius, Praktinė informatika, Paskaitų konspektai, Vilnius, 2010 (publikuojama internete).

2.        B. Mako Hill, D. B. Harris, J. Vyas, Debian GNU/Linux 3.1 Bible, Wiley Publishing, Indianapolis, 2005, 640 p., ISBN 978-0-7645-7644-7.

3.        Autorių kolektyvas, Getting Started with OpenOffice.org 3, 2008 (publikuojama internete, http://oooauthors.org/en/authors/userguide3/published/).

4.        A. Vidžiūnas, D. Vitkutė, Interneto paslaugos ir svetainių kūrimas, Smaltijos leidykla, Kaunas, 2009, 328 p., ISBN 978-9955-707-63-9.

5.        T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl, The Not So Short Introduction to LaTeX, 2009 (publikuojama internete, http://www.ctan.org/get/info/lshort).

Papildomos literatūros sąrašas

1.        R. Kačinskaitė, Elektroninės leidybos sistemos LaTeX pagrindai: mokomoji knyga, Šiaulių universiteto leidykla, Šiauliai, 2009, 107 p., ISBN 978-9986-38-841-8.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos ir laboratoriniai darbai.

Paskaitų metu studentams suteikiamos pagrindinės teorinės žinios, reikalingos efektyviam šiuolaikinių informacinių ir komunikacinių technologijų taikymui. Teorines žinias studentai įtvirtina laboratorinių darbų metu savarankiškai atlikdami įvairias užduotis.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Siekiama, kad studentai lankytų ne mažiau kaip 80% paskaitų ir praktinių užsiėmimų.

Egzaminą laikyti leidžiama tik tiems studentams, kurie semestro metu atlieka ir atsiskaito nemažiau kaip 2/3 praktinių užduočių.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Semestro metu pateikiamos praktinės užduotys, kurias studentai turi atlikti ir atsiskaityti iki nustatytų terminų. Egzamino metu studentų žinios tikrinamos uždaro, pusiau uždaro arba atviro tipo klausimais.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Taikomas kaupiamasis vertinimas: 60% galutinio įvertinimo sudaro įvertinimai, gauti už semestro metu atliktas praktines užduotis, ir 40% – įvertinimai už atsakymus į egzamino metu pateiktus klausimus.

Aprobuota katedros

2009-12-08

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2010-02-10