Dalyko sando
aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando
pavadinimas (Course unit title) |
Komunikacijos ir informaciniai įgūdžiai |
Dėstytojo (-jų)
pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of
lecturer) |
Prof. dr. Valentina Dagienė |
Katedra, centras |
Matematikos ir informatikos metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Rudens (1)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 16
|
|
Seminarų 32
|
|
Pratybų
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai
ir numatomi gebėjimai (Objectives and
learning outcomes) |
Tikslas ugdyti būsimųjų matematikos
ir informatikos mokytojų komunikacinę kompetenciją, mokymosi mokytis
kompetenciją ir informacinius įgūdžius. Nuo gebėjimo efektyviai ir tinkamai bendrauti, mokėti
mokytis, gebėti naudotis informaciniais įgūdžiais labai priklauso asmens
karjeros sėkmė. Teorines žinias kurso dalyviai įgyja per paskaitas ir seminarus
bei savarankiškai dirbdami. Svarbus sėkmingų komunikacijos, informacinių įgūdžių
ugdymo veiksnys studentų iniciatyva ir aktyvus dalyvavimas užsiėmimuose. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Komunikacijos samprata. Teoriniai komunikabilumo
pagrindai. Gnostiniai komunikaciniai įgūdžiai. Operaciniai techniniai komunikacijos įgūdžiai. Verbalinės komunikacijos tobulinimas ir jos
santykis su neverbaline komunikacija. Viešas kalbėjimas, pokalbis, diskusija,
ginčas. Viešosios kalbos rengimas, būsimos auditorijos analizė. Masinė komunikacija.
Žiniasklaidos bendravimo su visuomene psichologiniai aspektai. Pozityvus
įvairių komunikacijos formų panaudojimas. Aktyvaus klausymo įgūdžiai.
Klausymo tipai ir problemos. Rašytinė ir straipsnių
kalba, jų rengimo didaktiniai sunkumai bei psichologiniai aspektai. CV ir
motyvacinio laiško rengimas. Informacinių įgūdžių
samprata. Informaciniai įgūdžiai ir informacinė technologija. Informacinių
įgūdžių ugdymo metodai. Informatyvusis skaitymas. Skaitymo būdai. Peržvalga.
Tekstų vertinimas. Konspektavimas. Atranka ir atmetimas. |
Pagrindinės
literatūros sąrašas (Reading list) |
1. Cottrell S.
Critical Thinking Skills: Developing Effective Analysis and Argument. 2. Fiske J. Įvadas į komunikacijos
studijas. Vilnius: Baltos lankos, 1999, 239 p. 3. Grebliauskienė B., Večkienė N.
Komunikacinė kompetencija. Komunikabilumo ugdymas. Vilnius, Žara, 2004, 200
p. 4. Herring J. Informacinių įgūdžių
ugdymas mokykloje. Vilnius, Garnelis, 1998, 184 p. 5. Karnegis D. Kaip įsigyti draugų
bei daryti įtaką žmonėms, Vilnius, 1999. |
Papildomos literatūros
sąrašas |
1. Pinker S. How the Mind Works.
Penguin, 1998, 435 p.. 2. Levin, P. & Topping, G.
Perfect Presentations! Maidenhead: Open University Press, 2006. |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos su trumpomis (23 min.) diskusijomis, klausimais. Seminaruose naudojami įvairūs mokymo metodai: darbas grupelėmis,
projektinis darbas, studentų savarankiški darbai, jų pristatymas ir
aptarimas, nuotolinės konsultacijos (el. paštu arba skypu) |
Lankomumo reikalavimai
(Attendance requirements) |
Siekiama, kad studentai lankytųsi ne mažiau kaip 70% paskaitose ir
seminaruose. Paskaitų lankomumui skiriama iki 10 proc. visų reikalaujamų balų.
Egzaminą leidžiama laikyti tik semestro metu tinkamai atlikus 2/3 darbų. |
Atsiskaitymo
reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Taikomas kaupiamasis vertinimas: 55% (tarpinis
vertinimas) + 10% (lankomumas) + 35% atsiskaitymas per egzaminą. Kaupiamas
studento elektroninis aplankas (ePortfolio):
pristatymo skaidrės, savarankiškai parengti darbai, parašytos esė ir pan. |
Aprobuota katedros |
2009-09-21 |
Patvirtinta Studijų
programos komiteto |
2010-02-10 |