Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course
unit title) |
Virtualiosios mokymo aplinkos |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Prof. Valentina Dagienė Asist. Tatjana Jevsikova |
Katedra, centras |
Matematikos ir informatikos metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Pavasario (6)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32
|
|
Seminarų
|
|
Pratybų 16
|
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language
of instruction) |
|
Dalyko sando tikslas (Objective of the course) |
|
Numatomi išugdyti gebėjimai (Learning outcomes) |
Baigę šį kursą
studentai gebės naudotis virtualiosiomis mokymo aplinkomis, virtualiojo
bendravimo ir bendradarbiavimo priemonėmis, kurti ir organizuoti virtualius
mokymo kursus, žinos elektroninio mokymo naujausias tendencijas. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Elektroninio mokymo
pagrindai. Mišrusis mokymas. Virtualiųjų mokymo aplinkų (VMA) paskirtis, klasifikacija
ir pagrindinės funkcijos. VMA pagrindinės sąvokos. Naudotojų
registracija. Naudotojų grupės ir jų teisės. Besimokančiųjų ir mokytojų
priskyrimas kursui. Naudotojų paskyros. VMA sąsajos pritaikymas mokymo
poreikiams. Elektroninio mokymo
turinio kūrimas. Virtualiųjų kursų tipai ir jų projektavimas. Elektroniniai
ištekliai ir veiklos. Kalendorius ir kurso įvykių planavimas. Bendravimas ir
bendradarbiavimas virtualiojoje erdvėje. Sinchroninio ir asinchroninio
bendravimo ir bendradarbiavimo priemonės: forumai, pokalbiai, viki, el.
paštas, tinklaraščiai. Besimokančiųjų
pasiekimų vertinimas virtualiojoje aplinkoje. Elektroninių testų sudarymas. Besimokančiųjų
veiklos virtualiojoje aplinkoje stebėsena. Elektroninio mokymo turinio
ir VMA tarptautiniai standartai. Mokymosi objektai, mokymosi komponentai ir
jų ryšys su VMA. Įvairių VMA apžvalga
ir palyginimas. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
Rutkauskienė D. ir kt. Nuotolinis mokymasis. Kaunas:
Technologija, 2003. 2.
Targamadzė A. ir kt. Naujos distancinio švietimo galimybės.
Vilnius: Lietuvos neakivaizdinio švietimo centras, 1999. 3.
Virtualioji mokymosi aplinka mokyklai. Švietimo ir
mokslo ministerija. Mokyklų tobulinimo programa. Mokymo ir mokymosi sąlygų
gerinimas pagrindinėje mokykloje. Vilnius, 2005. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1.
Lietuvos e-mokyklos portalas (http://www.emokykla.lt). 2.
Virtualiųjų mokymo aplinkų žinynai (pvz., Moodle,
ATutor). |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos (50%), diskusijos, studentų savarankiškų ir grupinių užduočių
atlikimas ir pristatymas, aptarimas grupelėmis. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Paskaitų ir pratybų lankomumas: 85%. Skiriama 10% visų reikalaujamų balų. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
|
Aprobuota katedros |
2008 03 13 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2008 03 26 |