Dalyko sando aprašas

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas registruojant į DB

 

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Virtualiosios mokymo aplinkos

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Prof. Valentina Dagienė

Asist. Tatjana Jevsikova

Katedra, centras

Matematikos ir informatikos metodikos katedra

Fakultetas, padalinys

Matematikos ir informatikos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Pavasario (6)

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Iš viso dalykui:  48

 

Paskaitų  32

 

Seminarų

 

Pratybų 16

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

Darbo kompiuteriu ir internetu pagrindai.

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslas

(Objective of the course)

Elektroninio mokymo pagrindai, virtualiųjų mokymo aplinkų taikymas.

Numatomi išugdyti gebėjimai (Learning outcomes)

Baigę šį kursą studentai gebės naudotis virtualiosiomis mokymo aplinkomis, virtualiojo bendravimo ir bendradarbiavimo priemonėmis, kurti ir organizuoti virtualius mokymo kursus, žinos elektroninio mokymo naujausias tendencijas.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

Elektroninio mokymo pagrindai. Mišrusis mokymas. Virtualiųjų mokymo aplinkų (VMA) paskirtis, klasifikacija ir pagrindinės funkcijos. VMA pagrindinės sąvokos.

Naudotojų registracija. Naudotojų grupės ir jų teisės. Besimokančiųjų ir mokytojų priskyrimas kursui. Naudotojų paskyros. VMA sąsajos pritaikymas mokymo poreikiams.

Elektroninio mokymo turinio kūrimas. Virtualiųjų kursų tipai ir jų projektavimas. Elektroniniai ištekliai ir veiklos. Kalendorius ir kurso įvykių planavimas.

Bendravimas ir bendradarbiavimas virtualiojoje erdvėje. Sinchroninio ir asinchroninio bendravimo ir bendradarbiavimo priemonės: forumai, pokalbiai, viki, el. paštas, tinklaraščiai.

Besimokančiųjų pasiekimų vertinimas virtualiojoje aplinkoje. Elektroninių testų sudarymas. Besimokančiųjų veiklos virtualiojoje aplinkoje stebėsena.

Elektroninio mokymo turinio ir VMA tarptautiniai standartai. Mokymosi objektai, mokymosi komponentai ir jų ryšys su VMA.

Įvairių VMA apžvalga ir palyginimas.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Rutkauskienė D. ir kt. Nuotolinis mokymasis. Kaunas: Technologija, 2003.

2.      Targamadzė A. ir kt. Naujos distancinio švietimo galimybės. Vilnius: Lietuvos neakivaizdinio švietimo centras, 1999.

3.      Virtualioji mokymosi aplinka mokyklai. Švietimo ir mokslo ministerija. Mokyklų tobulinimo programa. Mokymo ir mokymosi sąlygų gerinimas pagrindinėje mokykloje. Vilnius, 2005.

Papildomos literatūros sąrašas

1.      Lietuvos „e-mokyklos“ portalas (http://www.emokykla.lt).

2.      Virtualiųjų mokymo aplinkų žinynai (pvz., Moodle, ATutor).

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaitos (50%), diskusijos, studentų savarankiškų ir grupinių užduočių atlikimas ir pristatymas, aptarimas grupelėmis.

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitų ir pratybų lankomumas: 85%. Skiriama 10% visų reikalaujamų balų.

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Namų darbai ir aktyvus dalyvavimas diskusijose, paskaitų lankomumas. Egzaminas raštu.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Darbas pratybose, paskaitose ir namų darbai: 50%. Lankomumas: 10%. Egzaminas: 40%.

Aprobuota katedros

2008 03 13

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2008 03 26