Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Stochastika
ir skaičių teorija mokyklinėje matematikoje Stochastics
and Number Theory in secondary schools mathematics |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Doc. dr.
Eugenijus Stankus |
Katedra, centras |
Matematikos
metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir
informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Rudens (7)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
6 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32 |
|
Seminarų |
|
Pratybų 32 |
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning
outcomes) |
Suvokti tikimybių
teorijos, statistikos ir skaičių teorijos teiginių dėstymo vidurinėje
mokykloje problemas. Gebės dėstyti tikimybių teorijos, statistikos ir
skaičių teorijos elementus vidurinėje mokykloje. Must understand the teaching problems of
propositions of Probability Theory, Statistics and Number Theory at secondary
schools. The ability to teaching the elements of Probability Theory,
Statistics and Number Theory at secondary schools. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Tikimybių teorijos ir
matematinės statistikos elementų mokykliniuose vadovėliuose apžvalga ir analizė. Eksperimento baigčių, įvykio
sąvokos. Įvykio tikimybė, jos interpretacijos. Klasikinis tikimybės
apibrėžimas. Kombinatorikos taikymas skaičiuojant tikimybes. Sąlyginė
tikimybė. Priklausomi ir nepriklausomi įvykiai. Atsitiktinis dydis, jo
vidurkis ir dispersija. Binominis atsitiktinis dydis ir jo taikymo
pavyzdžiai. Normalusis skirstinys. Koreliacinis ryšys. Tikimybinių sąvokų
dėstymo problemos. Dėstymo metodai. Statistinių tyrimų
metodai. Imtis ir jos analizavimas. Imties skaitinės charakteristikos. Skaičių teorijos
elementų mokyklinėje matematikoje apžvalga. Sveikųjų skaičių dalumas.
Realiųjų skaičių aproksimavimas racionaliaisiais. Pitagoro uždavinys.
Egzotiškos natūraliųjų skaičių savybės: tobulieji, draugiškieji, Merseno,
Ferma skaičiai. Magiškieji kvadratai. The survey and analysis of elements of Probability
theory, statistics at schoolbooks. The outcomes of experiment, event. Events
probability and his interpretation. Classical definition of Probability.
Calculation of probability with Combinatorics. Conditional probability.
Events dependence and independence. Random variable, expectation and
variance. Binomial random variable, his application. Normal distribution.
Correlation. Teaching problems of conceptions of Probability Theory.
Teachings methods. Methods of statistical researches. Analysis of
samples. Numerical characteristics of sample. The survey of elements of Number theory at schoolbooks. The divisibility of integers. The rational approximation of real numbers. Pythagorean problem. Fantastical properties of integers: perfect and amicable numbers, Mersenne and Fermat numbers. Magic squares. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1. Autorių kolektyvas.
Matematika 11, Matematika 12 mokykliniai vadovėliai XI ir XII klasėms,
Vilnius: TEV, 2002-2004. 2. Bulota K., Survila
P. Algebra ir skaičių teorija II dalis. Vilnius: Mokslas, 1977. 3. Kubilius J.
Tikimybių teorija ir matematinė statistika. Vilniaus universiteto leidykla,
1996. |
Papildomos literatūros sąrašas |
1. Hardy G.H., Wright E.M.. An introduction to
theory of numbers, fourth ed., Oxford University Press, 1975. 2. Santos David A. Elementary probability.
Philadelphia, 2003. |
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos, pratybos, uždavinių sprendimas,
uždavinių konstravimas, probleminis mokymas. Lectures,
practical sessions, problems solving, problems construction, problematic
teaching. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
75% |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Daugiausiai 6 balai
už teorines žinias, daugiausiai 4 balai už uždavinių sprendimą. Most 6 for theoretical knowledges and most 4 for
problems solving. |
Aprobuota katedros |
2005-04-04 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2005-04-11 |