Dalyko sando aprašas

Dalyko sando kodas

(Course unit code)

bus suteiktas regsitruojant į DB

Dalyko sando pavadinimas (Course unit title)

Psichologijos įvadas

Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė

(Name and title of lecturer)

Doktorantė

Vita Poškutė

Katedra, centras

Klinikinės ir organizacinės psichologijos katedra

Fakultetas, padalinys

Filosofijos fakultetas

Dalyko sando lygis

(Level of course)

Pirmosios pakopos

Semestras

(Semester)

Rudens (1)

 

ECTS kreditai

(ECTS credits)

3

VU kreditai

(VU credits)

2

Auditorinės valandos

Viso dalyko  32

 

Paskaitų 32

 

Seminarų

 

Pratybos

 

Laboratorinių darbų

 

Konsultacijų

Reikalavimai

(Prerequisites)

– 

Dėstomoji kalba

(Language of instruction)

Lietuvių

Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai

(Objectives and learning outcomes)

Šiame kurse studentai susipažins su psichologijos mokslo objektu, tikslais, metodais, kryptymis, pagrindinėmis bendrosios psichologijos sąvokomis ir teorijomis.

Tikslai: supažindinti su psichologijos mokslo įvadu, skatinti domėjimąsi psichologija, siekiant geriau suprasti save ir kitus.

Išklausę kursą studentai turėtų sugebėti: suprasti pagrindinius žmogaus psichikos, raidos, pažinimo procesų ypatumus ir dėsnius, skirti asmenybės ir bendravimo psichologinių teorijų aiškinimus bei pritaikyti kai kurias žinias savo gyvenime, mokymosi procese ir bendravime, siekiant suprasti savo ir kitų žmonių elgesį, mintis, jausmus.

Dalyko sando turinys

(Course unit content)

1. Psichologijos pradmenys . Psichologijos mokslo apibūdinimas, ištakos, kryptys. Psichologijos objektas, tikslai ir metodai. Tyrimų rūšys, strategijos, metodoginės orientacijos. Psichikos samprata: psichika, sąmonė, pasąmonė. Psichiniai reiškiniai, procesai, būsenos ir savybės. Biologiniai psichikos pagrindai. Psichikos filogenezė ir ontogenezė. Žmogaus raidos periodizacija: pagrindiniai kognityvinės ir socialinės raidos uždaviniai, pasiekimai, krizės.

2. Pažinimo psichologija .Pažinimo procesai. Sensorinės sistemos. Pagrindiniai jutimai, pojūčių slenksčiai. Suvokimo savybės ir dėsniai. Dėmesys: apibūdinimas, savybės, rūšys. Atminties apibūdinimas ir procesai; sutrikimai ir lavinimas. Mąstymo operacijos, turinys, rūšys. Uždavinių sprendimo strategijos. Kūrybinis ir kritinis mąstymas. Kalbos ir kalbėjimo samprata, funkcijos. Mokymasis ir išmokimas. Intelekto apibūdinimas, teorijos.

3. Asmenybė, grupė. Asmenybės samprata ir raida: įvairių teorijų (psichodinaminės, bihevioristinės kognityvinės, humanistinės, egzistencinės) požiūris į asmenybę, motyvaciją, brandą, sveikatą ir  sutrikimus. Emocijos ir jausmai. Emocijų teorijos. Motyvacijos teorijos. Vidinės ir išorinės elgesio priežastys. Poreikiai ir motyvai. Vertybinės orientacijos. Socialinis elgesys ir jo aiškinimas. Socialinių vaidmenų klausimas. Bendravimo psichologija. Konfliktų sprendimo strategijos.Grupės psichologija: asmenybė ir grupė. Grupių rūšys, normos, tikslai. Socialinis priėmimas ir atstūmimas.

Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list)

1.      Meyers G. David. Psichologija. Kaunas: poligrafija ir informatika,  2000.

2.      Bendroji psichologija. (red. Jacikevičius A. ir kt.). Vilnius: Mokslas, 1986.

3.      Legkauskas, V. Psichologijos įvadas /paskaitų medžiaga/. Kaunas:VDU, 2001.

4.      Furst M. Psichologija. Vilnius: Lumen, 1998.

5.      Psichologijos žodynas. Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidykla, 1993.

Papildomos literatūros sąrašas

1.      Gailienė D., Bulotaitė L., Sturlienė N. Asmenybės ir bendravimo psichologija. Vadovėlis XI – XII klasėms. Vilnius, 2002.

2.      Suslavičius A. Socialinė psichologija. V.: Vilniaus universiteto leidykla, 1998.

3.      Žukauskienė R. Raidos psichologija. V.: Valstybinis leidybos centras, 1996.

Mokymo metodai

(Teaching methods)

Paskaita

 

Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements)

Paskaitos – neprivaloma

Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements)

Egzaminas.

Atsiskaitymo būdas – testas.

Vertinimo būdas

(Assessment methods)

Įskaitoma, jei surenkama nemažiau 70% galimų surinkti teste balų

Aprobuota katedros

2004-03-08, Nr. 4

Patvirtinta Studijų programos komiteto

2005-04-11