Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Paauglių ir jaunuolių psichologija
|
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo laipsnis,
vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Lekt. Vytautas
Navickas |
Katedra, centras |
Bendrosios psichologijos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Filosofijos
fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
Antrosios
pakopos |
Semestras (Semester) |
Rudens (1)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
4,5 |
VU kreditai (VU credits) |
3 |
Auditorinės valandos |
Iš viso dalyko
48 |
|
Paskaitų 32 |
|
Seminarų 16 |
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning outcomes) |
|
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Adolescencijos (paauglystės ir jaunystės) samprata: istorinė tyrimų
apžvalga; tyrimo metodai. Adolescencijos mitai ir stereotipai. Adolescencijos
teorijos: biogenetinės, kognityvinės, ekologinės, socialinio mokymosi.
Adolescencijos trukmės ir periodizavimo problemos. Istoriniai ir etnologiniai adolescencijos tyrimai. Psichologiniai
puberteto aspektai. Lyčių vaidmenys. Seksualinės nuostatos ir seksualinis
elgesys. Adolescencijos krizė ir jos aiškinimai. Adolescencijos raidos
užduotys ir jų vykdymo sunkumai. Kognityvinė paauglių ir jaunuolių raida:
lyčių skirtumai. Intelekto raida. Paauglių egocentrizmas. Socialinis
adolescencijos kontekstas: santykiai šeimoje (su tėvais, broliais,
seserimis), mokykloje (su pedagogais ir bendraklasiais). Autonomijos siekiai
ir jų realizavimo problemos. Jaunimo subkultūra. Identiteto samprata.
Identiteto matavimai ir identiteto statusai. Pasaulėžiūros raida. Paauglių ir
jaunuolių moralės raida, vertybinės orientacijos, santykis su religija ir
kultais. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1. At the Threshold: The Developing
Adolescent. Ed. by S.S.Feldman and G.R.Elliot. Harvard University Press. 1994 2. Encyclopedia of Adolescence. Ed. by
R.M.Lerner, A.C.Petersen, J.Brooks Gunn, vol.I-I, Garland Publishing, Inc.
1991 3. Larson R., Richards M.H. Divergent
Realities. The Emotional Lives of Mothers, Fathers, and Adolescents.
BasicBooks, 1994. 4. Rice F.Ph. The Adolescent: Development,
Relationships, and Culture, Allyn & Bacon, 1996. 5. Santrock J.W. Adolescence. Wm.C.Brown
Publishers, 1990 |
Papildomos literatūros sąrašas |
|
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Laisva forma
išsamiai aprašyti visus studijų būdus (paskaitos, konsultacijos, seminarai,
pratybos, laboratoriniai darbai, praktika) bei metodus (probleminis dėstymas,
bendri projektai, grupinis pristatymas, nuotolinis mokymas ir kt.). |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
Paskaitos
neprivaloma. |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
Egzaminas.
Egzaminavimo būdas (testas, atsakymai į klausimus raštu ar kt.) |
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
Rašto darbas,
egzaminas |
Aprobuota katedros |
2004-03-08 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2006-04-13 |