Dalyko sando aprašas
Dalyko sando kodas (Course unit code) |
|
Dalyko sando pavadinimas (Course unit title) |
Matematikos
istorija |
Dėstytojo (-jų) pedagoginis vardas, mokslo
laipsnis, vardas ir pavardė (Name and title of lecturer) |
Dr. Romualdas
Kašuba |
Katedra, centras |
Matematikos
metodikos katedra |
Fakultetas, padalinys |
Matematikos ir
informatikos fakultetas |
Dalyko sando lygis (Level of course) |
|
Semestras (Semester) |
Rudens (7)
|
ECTS kreditai (ECTS credits) |
3 |
VU kreditai (VU credits) |
|
Auditorinės valandos |
|
|
Paskaitų 32 |
|
Seminarų |
|
Pratybų |
|
|
|
|
Reikalavimai (Prerequisites) |
|
Dėstomoji kalba (Language of instruction) |
|
Dalyko sando tikslai ir numatomi gebėjimai (Objectives and learning
outcomes) |
Supažindinti su svarbiausiais matematikos istorijos momentais. |
Dalyko sando turinys (Course unit content) |
Matematikos istorija kaip metodologinė ir struktūrinė istorijos problema. Asmenybė ir idėja. Krizės ir teorinių vertybių atranka. Technologinis aksiominis veikimo būdai. Matematikos šaltiniai ir informacijos perdavimo būdai. Matematikos šaltinių polifoniškumas. Sąvokos formavimasis ir transformacija. Superteorijų paieškos kaip vieningo požiūrio į pasaulį išraiška. Leibnicas ir Dekartas. Geometrinis ir algebrinis požiūris. Lygčių ir nelygybių sprendimų ir interpretacijų būdai. Kūgio pjūviai. Diferencialinės lygtys. Europa matematikos mokslo istorijoje. Antikos ir jos palikimo problemos. Arabiškasis tiksliųjų mokslų laikotarpis. Aukštesniųjų laipsnių lygtys. Išvestinės ir integralai kaip universalus atsakas į kitimo problemos uždavinius. Teorijų pagrindimo būdai. Ribos sąvokos fundamentalumas. Matematikos istorijos didaktiniai aspektai. Apie matematikos reikšmę ir vertę Vilniaus Universiteto raidoje. Matematikos istorijos vietos ir reikšmės bendrakultūriniame paveiksle paieškos. Teorijų ribotumai ir privalumai. Struktūrų lyginimo istoriniai aspektai. Giodelio teorema. |
Pagrindinės literatūros sąrašas (Reading list) |
1.
G.Gleizeris, Matematikos istorija mokykloje V-VII
klasė, Kaunas, Šviesa,1986 2.
G.Gleizeris, Matematikos istorija mokykloje VII-VIII
klasė, Kaunas, Šviesa,1986 3.
G.Gleizeris, Matematikos istorija mokykloje IX- XI klasė, Kaunas, Šviesa,1986 |
Papildomos literatūros sąrašas |
|
Mokymo metodai (Teaching methods) |
Paskaitos ir
diskusijos. |
Lankomumo reikalavimai (Attendance requirements) |
70% |
Atsiskaitymo reikalavimai (Assessment requirements) |
|
Vertinimo būdas (Assessment methods) |
|
Aprobuota katedros |
2005-04-04 |
Patvirtinta Studijų programos komiteto |
2005-04-11 |